Κοινή πρωτοβουλία του Εμπορικών φορέων | «Εκπτώσεις; Προσφορές; Κάντο σωστά!»

Share on:

Ο «δεκάλογος προστασίας των καταναλωτών», που δημιουργήθηκε από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, παρουσιάστηκε σε ενημερωτική εκδήλωση, όπου παρευρέθη ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.

Η εκδήλωση με τίτλο «Εκπτώσεις; Προσφορές; Κάντο σωστά!» διοργανώθηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης από κοινού με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) και τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών (ΕΣΑ).

Σκοπός της ήταν η ενημέρωση των καταναλωτών, αλλά και των εκπροσώπων της αγοράς για τη σωστή εφαρμογή του νομικού πλαισίου των εκπτώσεων, ενόψει των εκπτώσεων της Black Friday, της Cyber Monday, της εορταστικής περιόδου, όπως επίσης και των χειμερινών εκπτώσεων. Ακολούθησε εποικοδομητικός διάλογος μεταξύ εκπροσώπων της αγοράς, του Υπουργείου Ανάπτυξης, του ΣΕΒ, του ΕΒΕΑ και του ΕΣΑ.

Εφραίμογλου | Δίκαιοι και ξεκάθαροι κανόνες για την προστασία του καταναλωτή και του υγιούς ανταγωνισμού

« Η σημερινή μας εκδήλωση υπηρετεί έναν βασικό στόχο. Να ενισχύσει την εμπιστοσύνη στις σχέσεις μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών. Το περιβάλλον της αγοράς είναι σήμερα πιο σύνθετο και περίπλοκο από ποτέ. Με την εκρηκτική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, με εντονότερο ανταγωνισμό, με νέες κανονιστικές απαιτήσεις από την πλευρά του κράτους αλλά και υψηλότερες προσδοκίες από τη μεριά των καταναλωτών. Στη διαχείριση αυτών των προκλήσεων είναι χρήσιμος ο ρόλος του κράτους, το οποίο οφείλει να προσαρμόζει ανάλογα το ρυθμιστικό πλαίσιο. Ώστε να θέτει δίκαιους και ξεκάθαρους κανόνες για την προστασία του καταναλωτή και του υγιούς ανταγωνισμού. Είναι αλήθεια ότι σε περιόδους εκπτώσεων, η εμπιστοσύνη αυτή συχνά δοκιμάζεται. Και φυσικά αυτό δεν οφείλεται μόνο στις μεμονωμένες περιπτώσεις αθέμιτων πρακτικών αλλά και πολλές φορές στην ελλιπής γνώση και κατανόηση. Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει η προσπάθεια για την απόδοση των σχετικών νομικών διατάξεων, με τον καλύτερο τρόπο. Για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις, ειδικότερα οι μικρότερες, να κατανοήσουν και να ανταποκριθούν σωστά στις υποχρεώσεις τους. Να επικοινωνήσουν σωστά με τους καταναλωτές, να αποφεύγουν αθέμιτες παρεμβάσεις του νόμου και επακόλουθα πρόστιμα και κυρίως να προστατέψουν τη σχέση τους με τους καταναλωτές.

Το μέλλον γίνεται όλο και πιο πελατοκεντρικό. Απευθυνόμαστε σε ένα νέο είδος καταναλωτή που διεκδικεί ενισχυμένο ρόλο στις σχέσεις του με τις επιχειρήσεις και τα εμπορικά σήματα. Έχει μεγαλύτερη από ποτέ πρόσβαση σε πληροφόρησή και δυνατότητες επιλογής ανάμεσα σε διαφορετικά κανάλια πώλησης. Αποφασίζει με κριτήρια αντικειμενικά αλλά πλέον και αξιακά. Η ενημέρωση και η υιοθέτηση σύγχρονων προτύπων συμπεριφοράς που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες και τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή είναι προϋπόθεση για την υγιή λειτουργία της αγοράς».

Σκρέκας | Οι εταιρείες να σεβαστούν τον νόμο προς όφελος του υγιούς ανταγωνισμού και των καταναλωτών

«Είναι αυτονόητο ότι η κυβέρνηση θέλει προσφορές και εκπτώσεις. Οι οποίες όμως να είναι πραγματικές και όχι παραπλανητικές για τον καταναλωτή. Η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο. Ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 4 και 5 φορές υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, η ανεργία μειώνεται, οι εξαγωγές αυξάνονται όπως και οι άμεσες ξένες επενδύσεις. Ο πληθωρισμός όμως επιμένει. Η προσπάθεια της κυβέρνησης να μειωθούν οι τιμές στα ράφια είναι συνεχόμενη και εντατική.

Οι εταιρείες να σεβαστούν τον νόμο, να αντιληφθούν την κοινωνική ανάγκη για διατήρηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα για δύο λόγους: Πρώτον, γιατί πρέπει να βοηθήσουμε τα νοικοκυριά να έχουν πρόσβαση σε βασικά αγαθά και δεύτερον να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα των δικών τους επιχειρήσεων. Για τον απλό λόγο ότι αν ο καταναλωτής χάσει την εμπιστοσύνη του στα προϊόντα, αυτό θα έχει αρνητικές συνέπειες και στις πωλήσεις των εταιρειών. Αυτοί οι κανόνες που έχουν μπει, είναι για να λειτουργεί το εμπόριο με όρους ανταγωνισμού προς το συμφέρον και την προστασία του καταναλωτή».

Καφούνης | Να δώσομε κίνητρα πραγματικά για να αναπτυχθεί η επιχειρηματικότητα

« Έχουμε ένα αρκετά δύσκολο κανονιστικό πλαίσιο, σε αρκετές περιπτώσεις δυσνόητο και όχι τόσο εύκολα εφαρμόσιμο. Για να εφαρμόσουμε κάτι καλά πρέπει πρώτα να το κατανοήσουμε. Παράλληλα θα πρέπει με τις τοποθετήσεις μας αλλά και με τους προβληματισμού να αποφασίσουμε κάποιες παρεμβάσεις ώστε να μπορέσουν να γίνει αυτό εφαρμόσιμο. Να λύσουμε προβλήματα όπως το ότι προβλέπει 30 ημέρες για κλιμακωτές εκπτώσεις, ενώ οι επίσημες εκπτώσεις στη χώρα μας είναι 45 ημέρες. Όπως επίσης να ξεκαθαρίσουμε ποια είναι η απλή φράση που θα γράφει “Αρχική – Πρώτη τιμή” ώστε να μην είναι κανένας παράνομος. Και για να στηρίξουμε την επιχειρηματικότητα, η οποία καθημερινά δίνει τεράστια μάχη σε συνθήκες σκληρού ανταγωνισμού. Ειδικότερα τη στιγμή που βλέπουμε να έρχονται μεγάλες εταιρίες, με τιμές που δημιουργούν έντονους προβληματισμούς για το πως είναι δυνατόν να προσφερθούν οι συγκεκριμένες τιμές.

Πρέπει λοιπόν να συνεχίσουμε να απαλλάσσουμε την επιχείρηση από τα βάρη του παρελθόντος. Στην προσπάθεια μας βλέπουμε να μειώνονται σιγά σιγά οι φορολογικοί συντελεστές. Να μειώσουμε γραφειοκρατικά εμπόδια. Τέλος, να δώσομε κίνητρα πραγματικά για να αναπτυχθεί η επιχειρηματικότητα, η οποία έχει αποδείξει ότι τελικά σέρνει το άρμα, είναι αυτή που δημιουργεί πλούτο για το κράτος και είναι αυτή που αφήνει περιθώρια να εφαρμόσουμε κοινωνική πολιτική, να δώσουμε μέχρι και αυξήσεις τους δημόσιους υπαλλήλους ».

Γιώτης | Η σημαντικότερη περιουσία μιας επιχείρησής είναι ο καταναλωτής

« Βιώνουμε τα τελευταία χρόνια μια πολυκρίση, από την οποία βάλλονται οι καταναλωτές και το διαθέσιμο εισόδημα τους, αλλά και οι επιχειρήσεις που πλήττονται από τη μεγάλη αύξηση του κόστους. Η σημαντικότερη περιουσία μιας επιχείρησής είναι ο καταναλωτής. Οι σωστές επιχειρήσεις που σέβονται τον καταναλωτή προσπαθούν και απορροφούν το μεγαλύτερο κομμάτι αυτών των επιβαρύνσεων, με πολύ άσχημα αποτελέσματα για την ίδια την επιχείρησή στο τέλος της ημέρας. Έχουν γίνει αποδέκτες ερωτημάτων από επιχειρήσεις από όλη την Ελλάδα, που αγωνιούν για το εάν επικοινωνούν σωστά προς τους πελάτες τους, τις μειώσεις τιμής, μετά το νέο πλαίσιο του Υπουργείου Ανάπτυξης. Απευθυνόμενοι στις επιχειρήσεις αλλά και στους καταναλωτές δώσαμε σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης έναν εικονογραφημένο οδηγό.

Σήμερα λοιπόν, με μια συλλογική προσπάθεια θέλουμε να εξασφαλίσουμε τη σωστή εφαρμογή του πλαισίου με απώτερο σκοπό την προστασία του καταναλωτή, αλλά και τη φήμη των εγχειρήσεων από λάθη που σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να οφείλονται σε παρεξήγηση ή αβεβαιότητα λόγω του πλήθους των παρεμβάσεων που γίνονται.
Εκδώσαμε τον οδικό χάρτη για την καλύτερη εξυπηρέτηση του καταναλωτή και την επίλυση των καταναλωτικών διαφορών, τον πρακτικό οδηγό για τη σωστή επικοινωνία επιχειρήσεων και καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο ».

Στόχος του Υπουργείου δεν είναι η επιβολή κυρώσεων, αλλά η συμμόρφωση της αγοράς», ενώ τόσο ο ίδιος όσο και ο Νομικός Σύμβουλος και Διευθυντής του Γραφείου του κ. Γιώργος Διονυσόπουλος έδωσαν σαφείς απαντήσεις σε θέματα όπως:

  • ποια είναι η τιμή αναφοράς επί της οποίας υπολογίζεται η μειωμένη τιμή
  • πόσο επιτρέπεται να διαρκεί μια εκστρατεία μείωσης τιμής
  • πώς πρέπει να ανακοινώνεται η μείωση τιμής σε δύο ή περισσότερες διαδοχικές προωθητικές καμπάνιες
  • πώς χρησιμοποιείται σωστά η αναφορά στην προτεινόμενη τιμή λιανικής πώλησης
  • σε τι διαφέρουν τα προγράμματα επιβράβευσης πιστότητας
  • τι ισχύει με τα καταστήματα stock και outlet.

Valuenews.gr


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE