Ρεράκης | Δεν υπάρχουν Παλαιοχριστιανοί στην Ελλάδα που ζουν σε λαγούμια

Share on:

Καμία ομοιότητα με την κοινότητα των Παλαιοχριστιανών στη Ρωσία ή τους Άμις στην Αμερική δεν φαίνεται να παρουσιάζει η πολύτεκνη οικογένεια που αποκαλύφθηκε στην Κορινθία να ζει σε λαγούμι, χωρίς νερό και ρεύμα, ενώ δεν άφηναν τα παιδιά τους να πάνε στο σχολείο.

Αυτό ξεκαθάρισε σε συνέντευξη του στη Valuenews.gr και τη δημοσιογράφο Γεωργία Ζιαγάκη ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων και Καθηγητής Θεολογίας Ηρακλής Ρεράκης.

Ο κος Ρεράκης θεώρησε πιθανό το σενάριο να επικαλούνται την Παλαιοχριστιανική κοινότητα ως μια πρόφαση, ώστε να συνεχίζουν να ζουν απομονωμένοι και με τους δικούς τους κανόνες.

Την ίδια ώρα σημειώνει πως περισσότερα κοινά χαρακτηριστικά φαίνεται να έχουν σαν θρησκευτική ομάδα με τον Προτεσταντισμό, καθώς μόνο εκεί υπάρχει το φαινόμενο του ατομικισμού, να εκλαμβάνει δηλαδή ο καθένας το Ευαγγέλιο όπως επιθυμεί.

Τέλος, ο καθηγητής Θεολογίας υπογράμμισε πως ακόμη και την εκκλησία που λένε πως δημιουργήσαν, θα έπρεπε να υπάρχει γραπτή άδεια από τον Μητροπολίτη της περιοχής, έτσι ώστε να μπορεί να θεωρηθεί αγιοπνευματικός χώρος.

Ειδικότερα:

Καμία ομοιότητα με την κοινότητα Παλαιοχριστιανών – Δεν υπάρχει γραπτή άδεια για την εκκλησία

« Μέχρι στιγμής για τη υπόθεση με την κοινότητα Παλαιοχριστιανών στην Κόρινθο γνωρίζουμε μόνο όσα μας λένε εκείνοι, καθώς δεν υπάρχουν πληροφορίες για να διαπιστώσουμε εάν τα όσα λένε είναι αλήθεια. Θεωρώ πως έχουν πάρει το όνομα τους ή θέλουν να τους ονομάζουν έτσι, όπως δηλαδή τους Παλιοχριστιανούς στη Ρωσία ή σαν τους Άμις στην Αμερική. Ειδικότερα, αναφέρουν πως μοιάζουν με τους τελευταίους. Αυτό βέβαια είναι κάτι που λένε οι ίδιοι, διότι από τη δική μας την έρευνα μάθαμε πως στην Αμερική μια προτεσταντική ομάδα που είναι και μάλιστα πολλοί άνθρωποι, ζουν κοινωνικά, πηγαίνοντας τα παιδιά τους κανονικά στο σχολείο. Ακόμη πηγαίνουν στις εκκλησίες και έχουν πράγματι ναούς. Δεν είναι όμως έτσι όπως παρουσιάζεται η υπόθεσή της Κορίνθου, να ζουν δηλαδή μέσα σε λαγούμια ή σε ένα είδος απομόνωσής.

Βέβαια, τον 17-18 αιώνα που παρουσιάστηκαν στη Ρωσία οι Παλαιοχριστιανοί, είδαμε να υπάρχει μια απομόνωσή αλλά επειδή υπήρξε και μια δίωξη από τη μεριά των Τσάρων. Αναγκάστηκαν λοιπόν, να κρυφτούν χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως συνέχισαν να ζουν σαν άγρια ζώα. Στη δική μας την περίπτωση, ίσως θέλουν να ονομάζονται ως “Παλαιοχριστιανοί” γιατί θέλουν να ομοιάζουν με την κοινότητα των πρώτων χριστιανών. Αυτοί είναι στα Ιεροσόλυμα, όπου όσοι από αυτούς είχαν βαπτιστεί, δημιούργησαν μια κοινότητα, όπου ζούσαν από την ακτημοσύνη και ζούσαν κοινωνικά και με αγάπη. Δεν έφτιαχνε ο κάθε ένας ένα δικό του λαγούμι.

Οι άνθρωποι αυτοί, ζουν στην Κόρινθο σε ένα απομακρυσμένο μέρος και δημιουργούν λαγούμια και εκκλησία. Από ποιον πήραν άδεια να κάνουν την εκκλησία; Για να δημιουργήσει κάποιος εκκλησία, θα πρέπει να λάβει άδεια από τον Μητροπολίτη της περιοχής και αφού δοθεί η ευλογία και η γραπτή άδεια, θα πρέπει να γίνουν στη συνέχεια εγκαίνια από τον Μητροπολίτη, ώστε να μπορεί να λειτουργεί ο ναός, ως ένας αγιοπνευματικός χώρος. Όλα δηλαδή γίνονται με κανόνες και με τάξη, δεν μπορεί να πάρει ο καθένας τα βουνά και να λέει ότι εγώ είμαι Χριστιανός.

Το πιο πιθανό σενάριο είναι να επικαλούνται την Παλιοχριστιανική κοινότητα ως μια δικαιολογία. Κάπου το μυαλό του ανθρώπου θέλει να φύγει από την πραγματικότητα, από την κοινωνία ».

Τελείως διαφορετική η περίπτωση του μοναχισμού

« Να μην μπερδεύεται ο κόσμος και τους συσχετίζει με μοναχούς. Οι μοναχοί έχουν λόγο που πάνε στο Άγιον Όρος και μονάζουν, όπου και εκεί υπάρχει τάξη, καθώς πρέπει πρώτα να του γίνει κουρά. Η κουρά ( τελετή χειροτονίας ιερωμένου )  γίνεται επισήμως μέσα στον ναό από τον Μητροπολίτη ή τον Ηγούμενο και δίνει υπόσχεση τότε ο μοναχός πως θα τηρήσει όλες εκείνες τις αρετές που πρέπει να τηρήσει μέσα στην κοινότητα. Μπορεί να πάει αργότερα σε ένα λαγούμι, να απομονωθεί σε μια τρύπα, προκειμένου να ασκητέψει. Αλλά θα πρέπει να υπάρχει επίβλεψη από τον Πνευματικό ώστε να δει ότι είναι άξιος ο μοναχός να συνεχίσει να ασκεί το αξίωμα του. Όπου και πάλι κάθε Κυριακή μαζεύονται όλοι μαζί, εκείνοι που είναι πιο απομακρυσμένοι. Δεν αρνούνται λοιπόν την κοινωνικότητα.

Οι άνθρωποι στη δική μας περίπτωσή αρνούνται τον Μητροπολίτη της περιοχής, αρνούνται και την εκκλησία. Αρνούνται μέχρι και αυτό που λέει το Σύνταγμα για ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης, από τη στιγμή που δηλαδή αρνούνται να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο.

Διακρίνω έναν έντονο ατομικισμό που μου θυμίζει τον προτεσταντισμό, καθώς μόνο εκεί έχουμε αυτό το φαινόμενο του ατομικισμού, όπου ο καθένας αποφασίζει αφού διαβάσει το Ευαγγέλιο πως θα το ερμηνεύσει.

Δεν ταιριάζουν τα όσα κάνουν ή λένε με τις θρησκευτικές κοινότητες που επικαλούνται. Εμείς δε διαπιστώσαμε ότι ανήκουν σε αυτές στις ενώσεις. Οι Άμις που συγκεκριμένα αναφέρθηκαν και οι ίδιοι δεν έχουν καμία σχέση με τις εικόνες που είδαμε από την Κόρινθο. Οι Άμις είναι κοινωνικοί άνθρωποι, απλώς έχουν μια ιδιαιτερότητα να θέλουν από μόνοι τους να αποφασίζουνε, χωρίς τις παραδόσεις της εκκλησίας. Οι Προτεστάντες δεν ακολουθούν την παράδοση. Για αυτό και λέμε πως υπάρχουν περισσότερα κοινά χαρακτηριστικά, παρά με τους ΑΜΙΣ.

Πως μοιάζει η κοινότητα των Άμις στην Αμερική

Έχουμε στο παρελθόν δει και στην Ανατολή και στη Δύση, κάποιες εκτροπές που οδηγούν μερικές φορές και σε δυσάρεστα γεγονότα. Υπάρχουν για παράδειγμά, παραθρησκευτικά κινήματα που έφτασαν σε σημείο να καλούν στο όνομα του Θεού τους οπαδούς τους, όπου μάλιστα σε μια περίοδο στη Δύση αποφάσισαν όλοι μαζί να προχωρήσουν σε ομαδική αυτοκτονία. Για θρησκευτικούς λόγους.

Σαν Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων μας ενδιαφέρει το γεγονός ότι δε θέλουν να διαστρεβλώνεται ο Χριστιανισμός. Γιατί εμείς διδάσκουμε στα παιδιά μας με κάθε ευθύνη και με όλες τις θεολογικές γνώσεις που έχουμε, χωρίς ακρότητες ».

Δείτε όλη τη συνέντευξη εδώ:

Valuenews.gr


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE