Οι Χούθι ορίζουν τις τιμές των καυσίμων και στην Ελλάδα | Τι λένε στη Valuenews Ασμάτογλου και Ζάγκα

Share on:

Ρεπορτάζ Γεωργία Ζιαγάκη

Βαθιά το χέρι στη τσέπη βάζουν οι Έλληνες καταναλωτές, μετά και τις τελευταίες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, που αγγίζουν τα 2€/λίτρο στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Οι τιμές, σύμφωνα με τον Πρόεδρο των Πρατηριούχων Αττικής Γιώργο Ασμάτογλου, καταγράφουν άνοδο εδώ και έναν μήνα, αφότου δηλαδή ξεκίνησαν οι επιθέσεις των Χούθι, αναγκάζοντας τα πλοία να κάνουν κύκλο για την μεταφορά τους. Ο κος Ασμάτογλου επισήμανε, πως εφόσον δεν υπάρχει ζήτηση, σύντομα οι τιμές θα επανέλθουν σε σταθερά επίπεδα.

Στο μεταξύ, η Πρόεδρος των Βενζινοπωλών Αττικής Μαρία Ζάγκα ξεκαθάρισε πως όσο συνεχίζονται οι επιθέσεις των Χούθι, θα συνεχίζονται και οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων. Σύμφωνα με την ίδια, “κλειδώνοντας” την τιμή διακίνησης, που είναι τα διυλιστήρια, “κλειδώνει” και η τιμή των καυσίμων.

Η κα Ζάγκα, σχολιάζοντας τους ελέγχους στην αγορά, επισήμανε πως ξεκίνησε η εφαρμογή του συστήματος εισροών και εκροών στις δεξαμενές εταιριών καθώς και στα διυλιστήρια, ένα μέτρο που προβλέπει στην αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου των καυσίμων.

Ειδικότερα:

Πρόεδρος Πρατηριούχων Αττικής Γιώργος Ασμάτογλου

Ασμάτογλου | Πιθανόν να ξεπεράσει τα 2 ευρώ η τιμή στα αστικά κέντρα

« Τον τελευταίο μήνα και συγκεκριμένα από τα τέλη του Δεκεμβρίου μέχρι και τα μέσα του Φεβρουαρίου, είχαμε μια μεγάλη αύξηση, της τάξεως ακόμη και των 12 λεπτών. Αυτό ισχύει τόσο για τη βενζίνη, όσο και για το πετρέλαιο κίνηση και θέρμανσης. Τις επόμενες ημέρες, παρόλο που έγινε μείωση στην τιμή, ήταν αρκετά μικρή ώστε να φανεί στην τσέπη του καταναλωτή. Από σήμερα όμως παρατηρούμε πως υπάρχει μόνο άνοδος της τιμής. Πράγματι, μπορεί να ξεπεράσει και 2€/λίτρο, αν και στη νησιωτική Ελλάδα αυτή τη στιγμή είναι πάνω από τα 2€/λίτρο, στην ηπειρωτική Ελλάδα και στις πιο αποκρυμμένες περιοχές, είναι πάνω από τα 2€/λίτρο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Ανάπτυξης, σε μια γενικότερη εικόνα Πανελλαδικά θα βρει κανείς τη βενζίνη στα 1,90€/λίτρο, αλλά και το πετρέλαιο κίνησης στα 1,74€/λίτρο. Το τελευταίο είναι αυτό, όπου και με τις κινητοποιήσεις των αγροτών, το κόστος ενέργειας και παραγωγής είναι αυτό που επιβαρύνει τα καταναλωτικά αγαθά και τα είδη πρώτης ανάγκης».

Κάθε χρόνο και χειρότερα για τον Έλληνα καταναλωτή

« Η συγκεκριμένη αύξηση τιμών ξεκίνησε με τις εξελίξεις που διαδραματίζονται στη Μέση Ανατολή, όσο και από τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα αλλά επηρεάζεται και από τον κύκλο που υποχρεούνται να κάνουν τα πλοία. Όλα αυτά επιβαρύνουν το κόστος μεταφοράς. Αλλά ας ξεχνάμε, πως κάνουμε λόγο για ένα χρηματιστηριακό προϊόν, όπου εκμεταλλευόμενοι κάποιοι αυτές τις καταστάσεις ανεβάζουν και την τιμή του αργού πετρελαίου.

Το ίδιο επώδυνο με όλα τα παραπάνω παραμένει και το πετρέλαιο θέρμανσης για τον καταναλωτή. Κάθε χρόνο είναι χειρότερα για την τσέπη του Έλληνα καταναλωτή. Βλέπουμε ότι οι παραγγελίες που μας έχουν έρθει το τελευταίο διάστημα είναι πάρα πολύ μικρές, ενόψει και κρύου. Έπαιξε ρόλο και ο καλός καιρός και για αυτό δεν είδαμε φέτος μεγάλη αύξηση στις τιμές του».

Εφόσον δεν υπάρχει ζήτηση, η τιμή θα πέσει

« Αυτό που μπορούμε να προβλέψουμε για το μέλλον, είναι πως εφόσον δεν υπάρχει ζήτηση, τόσο από την Ευρώπη όσο και από την Κίνα, θα υπάρξει μια σταθερότητά. Επομένως, μια παράμετρος που καθορίζει την τελική τιμή του καυσίμου είναι και η ζήτηση, σε σχέση πάντα με την προσφορά.

Να ξεκαθαρίσει η πετρέλαιο αγορά από όλα τα προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο μας το τελευταίο διάστημα. Έχουμε έναν αθέμιτο ανταγωνισμό, που δημιουργεί μια ανισορροπία στην αγορά και δεν προστατεύει τον καταναλωτή. Θα πρέπει να μπει το μαχαίρι στο κόκκαλο, χρειάζεται πολιτική βούληση ώστε να σταματήσει αυτό ο κατήφορος, ο οποίος αφενός μας καθιστά μη βιώσιμους σαν κλάδος και σαν πρατηριούχους και αφετέρου δεν προστατεύει τον Έλληνα καταναλωτή».

Δείτε τη συνέντευξη εδώ:

Πρόεδρος Βενζινοπωλών Αττικής Μαρία Ζάγκα

Ζάγκα | Αν συνεχίσει η κατάσταση με τους Χούθι, θα συνεχιστούν και οι αυξήσεις

« Αυτή τη στιγμή στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη, η μέση τιμή αμόλυβδης είναι στα 1.90€/λίτρο. Το απλό πετρέλαιο είναι στο 1,70€/λίτρο. Υπενθυμίζω, πως εμείς σαν πρατηριούχοι εξακολουθούμε και έχουμε το πλαφόν στον κλάδο, που σημαίνει πως είναι “κλειδωμένο” το ποσοστό κέρδους που έχουμε. Επομένως, αυτές οι αυξήσεις δεν έρχονται από εμάς, είναι τα τιμολόγια που παίρνουμε και ανεβαίνει η τιμή σύμφωνα με την αύξηση που υπάρχει. Ακόμα και στο εξωτερικό δεν είναι σταθερή η τιμή του βαρελιού, ανεβοκατεβαίνει. Έναν μεγάλο ρόλο παίζουν και οι Χούθι, όπου γίνεται ένας μεγάλος κύκλος, από τη στιγμή που παραμένει κλειστή η Διώρυγα του Σουέζ, όπου αυτό έχει επίπτωση στα μεταφορικά. Φοβάμαι πως αν εξακολουθήσει αυτή η ταλαιπωρία με τους Χούθι, θα έχουμε αυξήσεις από κάποιους που παραμονεύουν να δώσουν αύξηση στα ράφια αλλά και παντού.

Σε λίγες ημέρες ξεκινάει και το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, όπως και αυτό της 25ης Μαρτίου, όπου συνήθως βλέπουμε τις τιμές των καυσίμων να αυξάνονται. Πρέπει να μπει ένα μέτρο, από τη μεριά της κυβέρνησης, γιατί διαμαρτύρεται τόσο ο κλάδος όσο και οι καταναλωτές».

Σύστημα εισροών–εκροών για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καυσίμων

« Επιτέλους, ξεκινούν και μπαίνουν σε εφαρμογή τα συστήματα εισροών παντού, ενώ δηλαδή μέχρι στιγμής τα είχαμε μόνο οι πρατηριούχοι, θα μπουν τώρα και τις δεξαμενές των εταιριών, στα διυλιστήρια κτλπ. Που σημαίνει έλεγχος. Αν καταφέρουμε να “κλειδώσουμε” την τιμή διακίνησης, που είναι δηλαδή τα διυλιστήρια , θα έχουμε και το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Εμείς από τη μεριά μας έχουμε προχωρήσει σε καταγγελίες στο Υπουργείο, όπου αναφέρουμε πως υπάρχουν στην Περιφέρεια και τριγύρω δεξαμενές που δεν είχαν σύστημα εισροών και εκροών, επομένως δεν υπάρχει και έλεγχος. Άρα, τοποθετώντας παντού αυτό το σύστημα, θα καταφέρουμε να πετύχουμε έναν καλό έλεγχο στην αγορά».

Δείτε τη συνέντευξη εδώ:

Valuenews.gr


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE