Σούπερ μάρκετ| Η ακρίβεια αύξησε +4,6% τον τζίρο 9μήνου

Share on:

Ανάπτυξη της τάξης του 4,6% εμφάνισε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (σούπερ μάρκετ) στο εννεάμηνο του 2022 (στοιχεία έως 2 Οκτωβρίου), συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της NielsenIQ.

Η ανάπτυξη (σε αξία) οδηγείται από τα τρόφιμα, τόσο τα φρέσκα (+6,6%) όσο και τα τυποποιημένα (+5,5%), καθώς η κατηγορία του bazaar εμφανίζει μηδενική ανάπτυξη, ενώ αντίστοιχα οι μεγάλες FMCG κατηγορίες της οικιακής χρήσης, καθώς και της προσωπικής φροντίδας παρουσιάζουν σημαντικά πιο μετριοπαθή αύξηση πωλήσεων σε αξία, στο +1% και +0,6% αντίστοιχα.

Διψήφιες αυξήσεις τιμών

Πρόκειται, ωστόσο για μία ανάπτυξη η οποία οφείλεται κυρίως στις ανατιμήσεις και όχι σε αυξημένη ζήτηση. Εξετάζοντας αντίστοιχα τις τεμαχιακές πωλήσεις αυτές παρουσιάζουν στο σύνολο των κατηγοριών αρνητική τάση, γεγονός που υποδηλώνει ότι η ανάπτυξη της αγοράς είναι πληθωριστική.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η εκτόξευση του πληθωρισμού προφανώς έχει σε πολύ μεγάλο βαθμό επηρεάσει και την απόδοση ορισμένων από τις μεγαλύτερες FMCG κατηγορίες. Ενδεικτικά, και σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ορισμένες από τις βασικές κατηγορίες στον κλάδο του τροφίμου, όπως το ψωμί και τα ζυμαρικά οφείλουν την αύξηση του τζίρου τους κυρίως στην αύξηση της μέσης τιμής πώλησής τους, η οποία ανήλθε στο 13% και 10,1% αντίστοιχα, ενώ στην περίπτωση των σπορέλαιων η μέση τιμής της κατηγορίας αυξήθηκε κατά 38,9%.

Σημαντική ήταν και η μεταβολή της μέσης τιμής στον κλάδο των χαρτικών και σε όλες τις βασικές κατηγορίες που τον απαρτίζουν, με την μέση τιμή στα ρολά κουζίνας να αυξήθηκε κατά +15,6%, ενώ για το χαρτί υγείας η αύξηση αυτή ανήλθε στο +12,7%.

Περισσότερος κόσμος στα μικρά καταστήματα

Όσον αφορά στους διαφορετικούς τύπους καταστημάτων, τη μεγαλύτερη ανάπτυξη παρουσιάζουν τα μικρότερα σε τετραγωνικά καταστήματα (Superettes, 100-400 τ.μ.), στο +5,7%, γεγονός που οφείλεται, μεταξύ άλλων, και στην αναδιάρθρωση του λιανεμπορίου με τις συνεχείς εξαγορές μικρότερων αλυσίδων ή μεμονωμένων καταστημάτων από τους ισχυρότερους παίκτες του κλάδου, με αποτέλεσμα να τονώνεται η δυναμική των μικρότερων αιθουσών.

Η θετική επίδραση του τουρισμού στην περιφέρεια

Σε επίπεδο γεωγραφικών περιοχών ο τουρισμός φαίνεται να τόνωσε σημαντικά την αγοραστική δυναμική της περιφέρειας, τουλάχιστον για το υπό εξέταση χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα οι περιοχές της Κρήτης, αλλά και της Πελοποννήσου να εμφανίζουν τις πιο θετικές τάσεις ανάπτυξης (+7,4% και +6,8% αντίστοιχα)

Με πληροφορίες από imerisia


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE