Μαξ Φερστάπεν: Αυτός είναι ο νέος κάτοχος του θρόνου της Formula 1

Share on:

Δεν χρειάστηκε ποτέ να του δείξω τις αγωνιστικές γραμμές – τις ήξερε”, είπε πριν από περίπου δύο χρόνια ο Γιος Φερστάπεν, οδηγός της Formula 1 μέχρι το 2003, και έκτοτε απόλυτα αφοσιωμένος στην καριέρα του υιού Μαξ. “Ήταν γνώστης, έβλεπε όλους τους αγώνες μου, ήξερε τι συνέβαινε. Μεγάλωσε στους αγώνες”.Κάθε Παρασκευή, ο Γιος Φερστάπεν περίμενε στις 2:30 το μεσημέρι τον Μαξ έξω από το σχολείο με το van τους φορτωμένο με το Kart του μικρού και όλο του τον εξοπλισμό, και έφευγαν για την επόμενη πίστα της Ευρώπης, τον επόμενο αγώνα της Ιταλίας και κάθε άλλης «μέκκας» του ευρωπαϊκού μηχανοκίνητου αθλητισμού που συγκέντρωνε την αφρόκρεμα των ανερχόμενων ταλέντων του κόσμου.Μεσοβδόμαδα, και πάλι ο Γιος Φερστάπεν έδειχνε παντελώς αδιάφορος για την ανάγκη του Μαξ να παίξει, όπως κάθε παιδί, κάνοντάς του -ενίοτε και ξεπερνώντας τα όρια- ότι κάτι τέτοιο δεν ήταν αποδεκτό.

Έπρεπε να πάνε στην πίστα της Genk, στο γειτονικό Βέλγιο, για να δοκιμάσουν ένα νέο εξάρτημα που έφτιαξε ο Γιος για το Καρτ του – και έπρεπε να το δοκιμάσουν τώρα. Κι ας ήταν χειμώνας, κι ας ήταν στη Genk η θερμοκρασία υπό του μηδενός.

Αμείλικτος από μικρός

Ο Μαξ ήταν ακόμη στα τρυφερά του χρόνια, αλλά δεν υπήρχε τίποτα τρυφερό στον τρόπο που προσέγγιζε τους αγώνες. Ήταν αμείλικτος, δεν υπήρχε χιλιοστό που θα έκανε το λάθος να αφήσει ο αντίπαλός του και να μην το εκμεταλλευτεί, ενίοτε με μεγάλο κόστος, συχνά με επισκέψεις στα γραφεία των αγωνοδικών.Δεν μπορεί παρά να τα συνδέσει όλα αυτά με τα κηρύγματα στα οποία τον υπέβαλλε ο Γιος Φερστάπεν σε όλα εκείνα τα ατέλειωτα χιλιόμετρα μέσα στο van, από και προς τις μεγάλες πίστες του Karting στην Ευρώπη, πριν επιτρέψει στον Μαξ να κοιμηθεί για να βγάλει ξύπνιος την Δευτέρα που ερχόταν, στο σχολείο.Διότι, όπως είπε ο ιδιοκτήτης της ομάδας με την οποία αργότερα ο Μαξ θα έτρεχε στη Formula 3, Φριτς βαν Άμερσφορτ, «η οικογένεια Φερστάπεν δεν συμβιβάζεται με τη δεύτερη θέση. Θέλει το καλύτερο, ή τίποτα».Η προσέγγιση που είχε διαλέξει ο Γιος, πηγαία από τον δικό του ψυχισμό, πάντως απέδωσε – ο Μαξ Φερστάπεν έγινε παγκόσμιος πρωταθλητής Karting το 2013, στα 16 του χρόνια, στην κορυφαία κατηγορία ΚΖ, σε ένα πεδίο ασύλληπτα παρανοϊκού ανταγωνισμού.Μέχρι εκείνη τη στιγμή, ο νεαρός Ολλανδός είχε κερδίσει δύο ευρωπαϊκά πρωταθλήματα Karting, στην κατηγορία ΚΖ 125 κ.εκ. (με κιβώτιο ταχυτήτων) και KF )χωρίς κιβώτιο). Το παγκόσμιο στην ΚΖ ήταν ένας και μοναδικός αγώνας, ο μεγάλος τελικός. Εκεί ο Μαξ είχε να αντιμετωπίσει τις κορυφαίες αγωνιστικές ομάδες του κόσμου, πλούσιες και ασύλληπτα οργανωμένες, μόνο με τη βοήθεια του Γιος.Ίσως για αυτό, παρόλες τις δυσκολίες, όταν το πέτυχε είχε λόγια μόνο για τον πατέρα του: «Ήταν ο απόλυτος στόχος, να κερδίσω το παγκόσμιο πρωτάθλημα στο karting. Αυτό που το έκανε ακόμα πιο ξεχωριστό ήταν πως ο πατέρας μου ήταν ο μηχανικός μου, ρύθμιζε τον κινητήρα μου, οπότε ήταν σπουδαίο ότι το πετύχαμε μαζί».Όμως, πέραν όσων έκανε ο Γιος για εκείνον, πέραν του ταλέντου του και όλων όσων είχε μάθει ο Μάξ μέχρι τότε, ίσως ο κύριος πρωταγωνιστής ήταν ο ψυχισμός του – που του επέτρεπε να μην αισθάνεται ποτέ μειονεκτικά, απέναντι στους κορυφαίους του κόσμου.Ήταν κάτι που είδαμε και στη Formula 1 φέτος, που έγινε ο πρώτος που έσπασε την παντοκρατορία της Mercedes στην υβριδική εποχή της F1 (από το 2014), που κέρδισε τον πιο επιτυχημένο οδηγό της ιστορίας του σπορ, με μια ομάδα που δεν είχε κατακτήσει πρωτάθλημα τα τελευταία επτά χρόνια.

Μετά το πρωτάθλημα στα Καρτ, η άνοδος του Μαξ προς τη F1 ήταν μετεωρική: κανονικά θα έπρεπε να ξεκινήσει από ένα πρωτάθλημα όχι υπερβολικά ισχυρών μονοθεσίων, όπως τη Formula Renault – όμως, όταν ο Γιος είδε την ταχύτητά του στις πρώτες δοκιμές στη F3, αποφάσισε να κάνει ο Μαξ δύο βήματα μαζί.Ο Μαξ θα ξεκινούσε την καριέρα του με μονοθέσια κατ’ ευθείαν με την πανίσχυρη, ιδιότροπη στο στήσιμο F3, με την ομάδα Van Amersfoort Racing. Ο Μαξ κατάφερε να πετύχει μία νίκη στους συνολικά 12 αγώνες των τεσσάρων πρώτων συναντήσεων (καθεμία εκ των οποίων είχε τρεις αγώνες), αλλά αυτό που συνέβη αργότερα ήταν απερίγραπτο.Ο Μαξ έκανε το χατ-τρικ στο Σπα του Βελγίου, και πάλι αμέσως μετά στο Νόρισρινγκ της Γερμανίας. Είχε, πλέον, καταστρέψει όλο τον συναγωνισμό. Παρότι το πρωτάθλημα (λόγω των πρώτων τεσσάρων αγώνων) δεν ήρθε, ήρθε κάτι πολύ σημαντικότερο.”Βασικά, λόγω των νικών αυτών δέχθηκα τότε ένα τηλεφώνημα από τον Χέλμουτ [Μάρκο, σύμβουλο της Red Bull], το οποίο οδήγησε στην πρώτη μου συμφωνία στη Formula 1. Για την ακρίβεια, δεν σήκωσα αυτό το τηλεφώνημα, μίλησε ο μπαμπάς μου, αλλά για τον λόγο αυτό οι συγκεκριμένοι αγώνες θα έχουν πάντα ιδιαίτερη σημασία για μένα”.

Το 2021, έφερε μια ολοκαίνουρια ελπίδα: μια σημαντική αλλαγή τεχνικών κανονισμών στο πίσω μέρος των μονοθεσίων, επηρέασε αρνητικά τη Mercedes, και ό,τι είχε ρυθμίσει ως τότε ο Χάμιλτον στα μέτρα του. Ήταν μια χρυσή ευκαιρία για τη Red Bull, την οποία ο Άντριαν Νιούι αξιοποίησε στο έπακρο – όπως και ο ίδιος ο Μαξ, όλη τη φετινή χρονιά, με διαδοχικά οδηγικά ρεσιτάλ που ενίοτε καλύπτονταν από τις αμφιλεγόμενες, ενίοτε άδικες, κινήσεις του στις μάχες με τον Χάμιλτον.Κι έφτασε, απόψε, η στιγμή να υπερκεράσει εκείνη τη νίκη στη Βαρκελώνη. Έχοντας πλέον τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή, έγινε απόψε το μεγαλύτερο βήμα ωρίμανσης του Μαξ, μετασχηματισμού του στον μεγάλο πρωταθλητή στον οποίο και ο ίδιος ο Λιούις, και ο Φέτελ, πριν από τον Φερστάπεν μετασχηματίστηκαν.

Πηγή:Sport24


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE