Λιούις Χάμιλτον ή Sir Lewis Carl Davidson Hamilton | Καταρρίπτοντας όλα τα ρεκόρ

Share on:

Σήμερα διεξάγεται ο τελευταίος αγώνας για το πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2021 στο Abu Dhabi στις 15:00 ώρα Ελλάδος και η πιθανότητα να καταρριφθεί ακόμη ένα ρεκόρ είναι εμφανής.

Ο 7ακις παγκόσμιος Sir Lewis ίσως γίνει ο μοναδικός οδηγός που θα έχει κατακτήσει 8 παγκόσμια πρωταθλήματα στην F1.Τα ρεκόρ ήδη πολλά σε όλες τις κατηγορίες που δεν χρειάζεται να αναλυθούν, αξίζει όμως να αναλυθεί ότι, ένα μαύρο παιδί της εργατικής τάξης του φτωχού (και ξεχασμένου από τον Θεό) Stevenage, που δεχόταν bullying από τα άλλα παιδιά, δεν το έβαζε στα πόδια, αντιδρούσε και κοιτούσε ψηλά, το στόχο του.

Μαχητής όχι μόνο στη πίστα αλλά και στη ζωή, τυχερός που το είχε -και το έχει- στο DNA του. Έκανε και κάνει ένα βήμα τη φορά, μέχρι την επίτευξη του στόχου.Έπρεπε να πειθαρχήσει… όταν βρήκε το θάρρος 11 ετών σχεδόν, να πάει δειλά δειλά σε μια γιορτή κοντά στον Ron Dennis, μαζί με το πατέρα του Άντονι, και του είχε πει ακόμα πιο δειλά και με αμήχανο γέλιο ότι: “εγώ μια μέρα θα οδηγήσω για τη McLaren”.

Όλες τις παραξενιές του κόσμου μπορεί να είχε ο Ron Dennis, ο κάποτε ισχυρός άνδρας της McLaren, αλλά για τον Lewis καμία από τις παραξενιές αυτές δεν θα έπρεπε να ήταν αρκετή για να ξεχάσει, ότι αυτός ήταν ο άνθρωπος που τον πήρε, ούτε καν έφηβο ακόμα και του έστρωσε το χαλί σε όλο το δρόμο προς τη Formula 1.

Έπρεπε να πειθαρχήσει… και να ελέγξει τον παρορμητισμό της νεότητας εντός και εκτός πίστας, από το GP της Ουγγαρίας το μακρινό 2007 ως ρούκι, σε μια κόντρα με τον Alonso, ποιος θα έμπαινε πρώτος στα πιτς. “Αναθεματισμένο μπασταρδάκι”, θα σκέφτηκε ο Dennis τότε, δεν μπορεί να μην το σκέφτηκε, “άκου, άκου go fucking swivel.

Να πας εσύ ρε τσόγλανε να δεις αν έρχεσαι”. Εκείνη τη χρονιά, ήταν πως ως ρούκι κοίταζε στα μάτια έναν δις παγκόσμιο, τον Fernando Alonso αυτοπροσώπως, στο διπλανό γκαράζ, άλλο τόσο εξόφθαλμο ήταν το πως παραδιδόταν αμαχητί στην παρόρμησή του, πόσα λάθη έκανε χάρη σε αυτήν.Έπρεπε να πειθαρχήσει… στα πρώτα του χρόνια όταν έδειχνε βυθισμένος στον περισπασμό: από τη star τραγουδίστρια παρτενέρ του, μέχρι τις πολύπλευρες γνωριμίες που έκανε στο διεθνές jet set και ζούσε το όνειρο που ήθελε να ζήσει.

Έπρεπε να πειθαρχήσει… όταν η McLaren δεν είχε ποτέ το αυτοκίνητο, μετά το 2008 και δεν είχε τις απαντήσεις για τη Brawn GP με το διπλό διαχύτη του 2009, ούτε για τις Red Bull μετέπειτα.Έπρεπε να πειθαρχήσει… όταν η McLaren, η ομάδα για την οποία οδηγούσε, βρισκόταν σε μια καθοδική πορεία δίχως σταματημό.

O Χάμιλτον και η αυτοπειθαρχία

Στο μεταξύ, ο Ross Brawn με μια ευρεία ομάδα των πιο επίλεκτων αεροδυναμιστών διαμόρφωνε στη Mercedes μια ομάδα που δεν ήταν καθόλου δύσκολο να διέβλεπε τότε κανείς ότι ήταν μια ανερχόμενη υπερδύναμη.Έπρεπε να πειθαρχήσει… όταν η Mercedes High Performance Powertrains (HPP) πρώτη σκέφτηκε να διαχωρίσει το Turbo στα δύο, να βάλει κάθε τμήμα στις δύο άκρες του κινητήρα και μέσα στην περιεχόμενη γωνία του V να τοποθετήσει τον ηλεκτροκινητήρα MGU-H.

Δεν ήταν μόνο ότι ο ευφυής Toto Wolff πήρε τα ηνία και δημιούργησε μια άρτια στημένη μηχανή.Ήταν κυρίως, ότι ο Lewis άλλαζε.

Από το 2013, που πήγε στη Mercedes, στα 28 του χρόνια, ο Hamilton άρχισε να συνειδητοποιεί τον ρόλο της αυτοπειθαρχίας. Μπλεξίματα συναισθηματικής ή κοσμοπολίτικης φύσεως που είχε στα χρόνια της McLaren, περνούσαν στο παρελθόν.

Έπρεπε να πειθαρχήσει… μέχρι το GP της Σαουδικής Αραβίας 2021, όταν το απρόσμενα επιτηδευμένο φρενάρισμα του Verstappen την περασμένη αγωνιστική, του τραυμάτισε το μονοθέσιο, δεν το έβαλε στα πόδια, αντέδρασε, μαχητής, το έχει ακόμη, είναι στο DNA του.

Άρχισε να ωριμάζει μέσα του η επίγνωση της τεράστιας σημασίας που έπρεπε να έχει ο έλεγχος της οδηγικής του συμπεριφοράς, ο έλεγχος των συναισθημάτων του, έτσι ώστε να φτάσουν όσο το δυνατόν πιο κοντά στο αδύνατο: να μην επηρεάζουν ούτε στο ελάχιστον τις αποφάσεις του μέσα στο cockpit.Ίσως ακούγεται ρηχό, η ανάγκη ενός βαθύπλουτου superstar να μην χάνει στο πιο βαθύπλουτο σπορ του κόσμου, σε πίστες εκατομμυρίων δίπλα στις παραγκουπόλεις του Sao Paulo, της Kuala Lumpur ή του Νέου Δελχί.Και δεν είναι ρηχό ακριβώς λόγω του τρόπου που μεγάλωσε: μέχρι να αναλάβει ολοκληρωτικά την καριέρα του η McLaren στα 13 του χρόνια, είναι αδιανόητο αυτό που ο Άντονι και ο Lewis Hamilton επιχειρούσαν: να φτάσει ένα παιδί, με ελάχιστα λεφτά, από το εργατικό Stevenage, έγχρωμο, στη Formula 1.Ένα τέτοιο υπόβαθρο δεν θα μπορούσε ποτέ να σκουπιζόταν κάτω από το χαλί της οποιασδήποτε επιτυχίας. Η ανασφάλεια, θα ήταν πάντα εκεί. Και είναι ακόμα εκεί, ακόμα και μετά από 7 πρωταθλήματα και 103 νίκες. Μια αρχέγονη, παιδική ρίζα, αδύνατον να ξεριζωθεί.Αλλά δυνατόν να τιθασευτεί. Να ελεγχθεί, να μην γεννά παρορμήσεις καταστροφικές ή συμπλέγματα, κυρίως συμπλέγματα, βαθύτερες αιτίες αγωνιστικών λαθών, κακομαθημένες προτροπές που προκαλούν βαθιές πληγές, βαρύ κλίμα στην ομάδα, σπάσιμο του γυαλιού, αγωνιστικές ανισορροπίες.Δύο αντιπάλους είχε ο Hamilton στα χρόνια της παντοκρατορίας του στη Mercedes: τον Rosberg και τον Verstappen. Και το κοντράστ δεν θα μπορούσε να ήταν πιο χαώδες. Μεγαλωμένοι στα πλούτη, γιοι πρώην οδηγών της F1, με όλες τις πόρτες ανοιχτές και όλες τις διασυνδέσεις. Εκείνοι είχαν μόνο να οδηγούν σε ένα προκαθορισμένο πεπρωμένο τους.

Ο πρώτος έγχρωμος σε λευκό σπορ

Ανέμελοι, σχεδόν.Χωρίς καμία ανασφάλεια που γεννά η σκληρή αλήθεια ότι κάποτε υπήρξε ένα φτωχό παιδί μιας εργατικής φτωχογειτονιάς, χωρίς τη σκληρή αλήθεια ότι είναι ο πρώτος έγχρωμος σε ένα λευκό σπορ. Εκτός αν ξεχνά κανείς τις μπανανόφλουδες που πετούσε η κερκίδα της Βαρκελώνης, ως ένα από τα πολλά παραδείγματα, στα χρόνια της κόντρας με τον Alonso.Χρόνο με τον χρόνο, ο Lewis Hamilton εμφανιζόταν διαφορετικός. Όλο και πιο ώριμος, όλο και λιγότερο ριζωμένος στο παρελθόν του, όλο και σοφότερος στις επιλογές του στην πίστα. “Όταν μαχόμουν για το πρώτο μου πρωτάθλημα στη F1 το 2007, ήμουν ένα παιδί. Δεν είχα τη γνώση που είχε ο διπλανός μου οδηγός της ομάδας (Alonso). Είχα την ικανότητα, αλλά δεν καταλάβαινα” είπε ο Lewis. Σήμερα, συνέχισε, “δεν είμαι πολύ μεγάλος ή πολύ επιτυχημένος, για να κάνω πίσω και να αφήσω μια μάχη για μια άλλη μέρα. Ξέρω όμως, ότι καμιά φορά αυτός είναι ο δρόμος που πρέπει να παίρνεις.

Πρέπει να είσαι ο εξυπνότερος από τους δύο”.Πιο αποστασιοποιημένος, πιο σοφός, ακόμα και στα χιλιοστά του δευτερολέπτου ενός αγώνα που κρίνει ένα ολόκληρο παγκόσμιο πρωτάθλημα.Ένας έγχρωμος, της εργατικής τάξης, ίσως γίνει αύριο ο άνθρωπος με τα περισσότερα πρωταθλήματα της ιστορίας ενός σπορ που, πριν το 1950 που θεσπίστηκε επίσημα, μετέτρεπε τα GP σε πεδίο άγριας προπαγάνδας, που δεν είχε ποτέ έναν μαύρο οδηγό πρωταγωνιστή, που βρίσκεται στο σκληρό πυρήνα της Ευρώπης, πάντως, με το δημοκρατικό υπόβαθρο μιας Βρετανίας.Από αυτή την άποψη, αν γίνει ο άνθρωπος με τα περισσότερα πρωταθλήματα της ιστορίας, ο Sir Lewis Carl Davidson Hamilton θα έχει διαδώσει ένα παγκόσμιας ωστικής δύναμης μήνυμα: ότι μπορείς, ακόμα μπορείς, το αδύνατο, ό,τι χρώμα κι αν έχει το δέρμα σου, από όσο κοινωνικά αποκλεισμένη ομάδα κι αν προέρχεσαι. Το πιο λαμπρό παράδειγμα ενάντια στο ρατσισμό και τις κοινωνικές διακρίσεις.

Valuenews.gr


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE