Formula 1: Η εξέλιξη των ελαστικών, από το καουτσούκ των 50s μέχρι σήμερα

Share on:

Μία από τις διαφημίσεις της Pirelli στο παρελθόν απεικόνιζε τον κορυφαίο δρομέα του στίβου Carl Lewis έτοιμο να πάρει εκκίνηση στον αγώνα των 100 μέτρων φορώντας αντί για αθλητικά παπούτσια, ένα ζευγάρι κόκκινες γόβες. Το σύνθημα της διαφήμισης ήταν πως «η δύναμη είναι τίποτα χωρίς τον έλεγχο».

Κι αυτό, άλλωστε, το είδαμε και στο φετινό φινάλε του Άμπου Ντάμπι: ο Lewis Hamilton με φθαρμένα σκληρά ελαστικά έμοιαζε στον τελευταίο γύρο να έχει γόβες και ο Max Verstappen με φρέσκια, μαλακή γόμα (μετά το τελευταίο του pit-stop) παπούτσια στίβου με καρφιά.

Μέχρι και το τέλος της δεκαετίας του 2010 η F1 είχε διαφορετικούς κατασκευαστές ελαστικών. Όμως για την εξέλιξή τους, δηλαδή για την προσαρμιγή τους στα δεδομένα του δικού της μονοθεσίου, κάθε ομάδα επιδίδονταν σε λυσσαλέες δοκιμές – με αποτέλεσμα να χάνεται ο έλεγχος του κόστους.

Έτσι, η FIA αποφάσισε να επιτρέψει την προμήθεια ελαστικών στις ομάδες από μόνο έναν κατασκευαστή ελαστικών -που αρχικά ήταν η Bridgestone, και έπειτα η Pirelli- που θα παρέχει ακριβώς τα ίδια ελαστικά σε όλες τις ομάδες. Οι τελευταίες θα έπρεπε να βρουν τον τρόπο να προσαρμόσουν εκείνες το μονοθέσιό τους σε αυτά, και όχι πλέον το αντίθετο.

Η Ferrari με τα ελαστικά 18 ιντσών του 2022 στις δοκιμές εξέλίξης στο Άμπου Ντάμπι
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η εξέλιξη της γόμας σταμάτησε. Για την ακρίβεια, το 2022 θα είναι ένα έτος μετάβασης στη νέα γενιά ελαστικών, δεδομένου ότι το μέγεθος των ζαντών των μονοθεσίων θα αυξηθεί από τις 13 στις 18 ίντσες. Την αλλαγή αυτή επιθυμούσε η ίδια η Pirelli, ώστε τα ελαστικά της στη F1 να σχετίζονται με εκείνα που διαθέτει στο εμπόριο – ειδικά τα χαμηλού προφίλ, που εφαρμόζουν σε ζάντες 17” και πάνω.
Τα λεπτά, αρχέγονα ελαστικά της F1 ήταν κατασκευασμένα από φυσικό καουτσούκ και βαμβάκικαι δεν διέφεραν ιδιαίτερα από τα ελαστικά των σημερινών mountain bikes.

Πηγή :carandmotor


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE