Ασματόγλου | Έρχονται δύσκολες ημέρες στις τιμές καυσίμων το καλοκαίρι

Share on:

Για ανοδική πορεία της κατάστασης των αυξημένων τιμών των καυσίμων κυρίως τις ημέρες του καλοκαιριού, έκανε λόγο σε συνέντευξή του στη δημοσιογράφο Γιώτα Χατζηθεοδώρου, την Valuenews.gr και τον Ελλάδα FM, ο Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων Γιώργος Ασματόγλου.

Σε ότι αφορά την κερδοσκοπία ορισμένων πρατηρίων που έδωσε στο φως της δημοσιότητας η Κυβέρνηση, ο κος Ασματόγλου υποστήριξε ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα βαρύ χαρακτηρισμό που δεν θα πρέπει να προσάπτεται -όπως είπε -τόσο εύκολα.

Ξεκαθάρισε επίσης ότι δεν υφίσταται Κίνημα Βάζω Βενζίνη και Δεν πληρώνω. Πρόκειται είπε για καθαρά μεμονωμένες περιπτώσεις.

Ειδικότερα:

«Οι μειώσεις που έχουμε δει κατά το παρελθόν ήταν της μιας ή των δυο ημερών και ήταν πολύ μικρές. Ενώ ευελπιστούσαμε ότι θα δούμε κάτι καλύτερο και θα δούμε κάποια μείωση ώστε να καταφέρουμε να πάρουμε μια ανάσα, δυστυχώς γυρίζει το πράγμα και οι τιμές ξαναγυρίζουν ανοδικές και κάπως έτσι έχουμε φτάσει σε αυτά τα επίπεδα στην τιμή της βενζίνης, που είναι τελικά δυσβάσταχτη για την τσέπη του Έλληνα καταναλωτή. Βέβαια υπάρχει μια μείωση κίνησης, όχι μόνο στις καθημερινές μέρες της εβδομάδας αλλά κυρίως τις Κυριακές. Δηλαδή εάν έχουμε μια μείωση στις καθημερινές μέρες τάξεως του 20%,, τις Κυριακές είναι 30-35%, γιατί βλέπουμε πως δεν υπάρχει αγοραστική δύναμη στην τσέπη του Έλληνα καταναλωτή για να δώσει χρήματα για βενζίνη.

Που θα φτάσουν οι τιμές στα νησιά; Τι θα κάνει ο Έλληνας πολίτης το φετινό καλοκαίρι που θα θέλει να κάνει τις διακοπές του με τις μετακινήσεις του;

«Πράγματι υπάρχουν υψηλότερες τιμές στην Ηπειρωτική Ελλάδα στις απομακρυσμένες περιοχές , αυτές που έχουν χιλιομετρικές αποστάσεις. Από την άλλη η νησιωτική Ελλάδα η οποία επιβαρύνεται πάρα πολύ με το θαλάσσιο μεταφορικό μέσο το οποίο παίρνει καύσιμα, είτε πλοίο είτε επί του πλοίου αυτοκίνητα που εφοδιάζουν τα νησιά για αυτό και έχουμε τόσο υψηλές τιμές. Όμως μην ξεχνάτε ότι εάν αύριο δούμε τις μέσες τιμές πανελλαδικά θα δείτε ότι θα είναι πάνω από 2,30 γιατί αυτές οι διαστάσεις παρουσιάζουν μια μέση τιμή πολύ υψηλότερη ανά εβδομάδα. Επομένως, τις επόμενες ημέρες θα έχουμε μια υψηλότερη τιμή και ακόμα περισσότερο στα νησιά λόγω των μεταφορών και του καλοκαιριού. Και αν θέλετε και την εκτίμηση μου κάθε καλοκαίρι συμβαίνει αυτό. Υπάρχει ζήτηση της βενζίνης όπως αντίθετα τον χειμώνα υπάρχει ζήτηση του πετρελαίου. Αυτό το χρηματιστηριακό προϊόν είναι και θέμα αγοράς και ζήτησης. Είναι βέβαια και τα παιχνίδια που παίζονται εκτός Ελλάδος να ανεβάσουν πολύ υψηλά την τιμή, η οποία διαμορφώνεται μετά από το ΜΠΡΕΝΤ στο διυλησμένο προϊόν, το οποίο είναι εκτός Ελλάδος για τις χώρες της Νοτίου Ευρώπης και ειδικότερα για την Ανατολική Μεσόγειο. Αυτήν την στιγμή έχουμε αυξήσεις ανάλογες και στο πετρέλαιο κίνησης. Άρα λοιπόν δεν είναι μόνο οι βενζίνες».

Δεν υπάρχει κίνημα βάζω βενζίνη και φεύγω

«Δεν θεωρώ ότι είναι κίνημα το Βάζω βενζίνη και φεύγω. Είναι μεμονωμένες περιπτώσεις όπου κάποιος έβαλε βενζίνη, δεν είχε να πληρώσει και έφυγε. Εάν όχι σε όλους μας σίγουρα έχει συμβεί αυτό το περιστατικό στους περισσότερους. Δεν είναι ένα κίνημα που μπορεί να συμβεί. Δεν είναι διόδια που δεν πληρώνεις και φεύγεις και εξαπατείς το κράτος. Εδώ μιλάμε για προσωπικές επιχειρήσεις που δεν μπορεί ο καθένας να πάει να του κλέψει και να του στερήσει. Γιατί περί κλοπής πρόκειται. Αυτό θα πάρει ακραίες διαστάσεις και θα υπάρξουν τεράστια προβλήματα. Πιθανόν να τραβήξουν τόσο που θα καταλήξουν και σε δικαστικές διαμάχες και αυτόφωρα. Δεν νομίζω ότι μπορεί να περάσει αυτό. Κίνημα δεν πληρώνεις όχι σε τσέπη άλλου πολίτη του ελλαδικού χώρου».

Ένα στα Τέσσερα 4 πρατήρια κερδοσκοπεί, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η Κυβέρνηση. Πως μπορείτε να αποτρέψετε την κερδοσκοπία;

«Σε μια ελεύθερη οικονομία που ζούμε ο όρος “κερδοσκοπία” είναι πολύ βαρύς και δεν θα έπρεπε να γίνεται αυτός ο χαρακτηρισμός για τις παραβάσεις αυτές στα πρατήρια. Η κερδοσκοπία στην αύξηση αυτής της στιγμής γιατί είναι ακριβή η τιμή της βενζίνης και μας φταίει ο πρατηριούχος, δεν θα έπρεπε να στρέψουμε την κοινή γνώμη εκεί. Ότι δηλαδή φταίει ο πρατηριούχος που έφτασε εκεί η τιμή. Δηλαδή ότι ο πρατηριούχος δεν θέλει να έχει χαμηλή τιμή ώστε να πουλάει και περισσότερο.

Είμαστε σε μια διαδικασία και σε μια νομοθεσία που επιβάλλει πλαφόν. Αυτό λοιπόν λέει ότι ο πρατηριούχος θα κερδίσει τα ίδια χρήματα, θα έχει το ίδιο ποσοστό κέρδους με το 2021. Μην ξεχνάτε ότι από το 2021 έως και 2022 έχει τριπλασιαστεί το ηλεκτρικό ρεύμα και έχουν αυξηθεί και οι κατώτατοι μισθοί. Επομένως για εμάς έχουν πολλαπλασιαστεί τα λειτουργικά έξοδα. Και πάνω σε αυτή την νομοθεσία εάν κάποιος πρατηριούχος κέρδιζε πέρσι 10% και φέτος κερδίζει 9% είναι καλά. Ένας όμως που κέρδιζε 2% πέρσι, γιατί αυτό συνέβαινε λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού, και φέτος να κερδίζει 2,1%, αυτό είναι κολάσιμο, καθώς το 0,1% δεν θα βοηθήσει την τσέπη του πρατηριούχου. Άρα λοιπόν, οι παραβάσεις και οι καταλογιστικές πράξεις που έχουν επιβληθεί και τα πρόστιμα αξίας 5,000 ευρώ, όπου βάση νομοθεσίας είναι το μικρότερο ποσό, που έχουν επιβληθεί από εκεί θα καταλάβετε ότι αυτά τα παραπτώματα είναι πάρα πολύ μικρά. Επομένως δεν χωράει ο όρος κερδοσκοπία. Η κυβέρνηση μπορεί να συνεχίσει τους ελέγχους αλλά δεν θα πρέπει να υπάρχει υπερβάλλον ζήλος και πρέπει να καταλάβουν οι εκλεκτές ότι αυτό το μικρό ποσοστό κέρδους που πιθανότατα να μην συνάδει με την περσυνή χρονιά είναι αμελητέο και θα πρέπει οι έλεγχοι να είναι ελαστική.

Ότι και να πούμε στον Έλληνα καταναλωτή να μην κάνει άσκοπες μετακινήσεις είναι επόμενο και λογικό μετά από το σκληρό περσινό καλοκαίρι που περάσαμε με τις απαγορεύσεις, να κάνει ότι θέλει. Αυτό που όμως θα πρέπει να έχει στο μυαλό τους ότι δεν πρόκειται να αποκλιμακωθεί αυτή η κατάσταση αντίθετα θα έχει ανοδική πορεία».

Πηγή:Valuenews.gr

Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE