Τζαβάρας – Τζάκρη | Η Τραγωδία των Τεμπών κατέδειξε τις αδυναμίες του Ελληνικού κράτους

Share on:

Την απογύμνωση του Ελληνικού κράτους και τις δυσλειτουργίες που απορρέουν από την γραφειοκρατία, κατέδειξε το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, σύμφωνα με τον Βουλευτή της Ν.Δ. Κώστα Τζαβάρα.

Σε συνέντευξή του στην Valuenews.gr και την δημοσιογράφο Γιώτα Χατζηθεοδώρου, ο κος Τζαβάρας υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι πρέπει να όλοι οι πολιτικοί παράγοντες, αλλά και οι πολίτες να συναποφασίσουν με ποιο τρόπο το Ελληνικό κράτος θα γίνει σοβαρό.

Παράλληλα, η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θεοδώρα Τζάκρη επέρριψε βαρύτατες ευθύνες στη Νέα Δημοκρατία για το γεγονός ότι δεν έθεσε σε λειτουργία το σύστημα ασφαλείας του σιδηροδρόμου που είχε πιστοποιηθεί από τον Ιούλιο του 2022.

Και οι δύο βουλευτές συμφώνησαν στον καταλογισμό των ευθυνών, εκείνων που πραγματικά ευθύνονται για την τραγωδία αυτή.

Ειδικότερα:

Τζαβάρας | Παράνομη η πρόσληψη του Σταθμάρχη

«Είπα ότι πρέπει να ερευνηθούν οι ευθύνες. Εγώ δεν απονέμω ούτε αποδίδω ευθύνες. Αυτές τις ευθύνες τις ερευνά το αρμόδιο δικαστικό όργανο που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η ανακριτική αρχή σε συνεργασία με τον Εισαγγελέα Εφετών. Άρα λοιπόν, επειδή πράγματι έχω πει ότι είναι παράνομη η πρόσληψη του Σταθμάρχη με βάση το Νόμο 9440 του 2016 που ρυθμίζει τις μετατάξεις και αυτός δεν είχε τα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα που είχε ορίσει ο ΟΣΕ για να προσληφθεί στη θέση του Σταθμάρχη, προερχόμενος από το Υπουργείο Παιδείας, στο οποίο υπηρετούσε. Για αυτό ακριβώς αυτή την παρανομία θα πρέπει να την καταλογίσουν σε εκείνους που δεν κάνανε καλά τη δουλειά τους, είτε γιατί αυτοί είχαν την αρμοδιότητα να τον αξιολογήσουν είτε γιατί κάποιοι άλλοι ήθελαν να τον βοηθήσουν να πάρει μια θέση την οποία δεν την άξιζε. Αυτά είναι στοιχεία, τα οποία θα ερευνηθούν και εκείνοι οι οποίοι είναι αρμόδιοι θα τα εκτιμήσουν για το αν και κατά πόσο μπορούν να θεμελιώσουν μια ποινική εμπλοκή στην υπόθεση αυτή».

Τζάκρη | Αυτά έπραξε ο ΣΥΡΙΖΑ για τον ΟΣΕ στη διάρκεια διακυβέρνησής του

«Ο κος Σπίρτζης έδωσε συγκεκριμένα πραγματικά περιστατικά. Δεν έβγαλε ένα αυθαίρετο πόρισμα. Ο κος Σπίρτζης αναφέρθηκε στην κατάσταση, την οποία παρέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ τον ΟΣΕ το 2015, πως τον παρέδωσε και πως είναι σήμερα ο ΟΣΕ. Με συγκεκριμένα έγγραφα και αποδείξεις είπε ότι το 2015 παραλάβαμε από την Κυβέρνηση Σαμαρά μονή γραμμή και μη ηλεκτροδοτούμενη και εντός του 2015-2019, επί ΣΥΡΙΖΑ δηλαδή η γραμμή ολοκληρώνεται και γίνεται διπλή και ηλεκτροκινούμενη. Ολοκληρώνεται το σύστημα ενδοεπικοινωνίας. Παραδίδεται κατά 68% έτοιμο το έργο του Ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου, που η Νέα Δημοκρατία δεν κατάφερε τέσσερα χρόνια μετά από τρεις παρατάσεις που έδωσε ο εργολάβος να ολοκληρώσει. Και μάλιστα αναφέρθηκε συγκεκριμένα στα ζητήματα ασφαλείας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ τον Ιούλιο του 2019 λειτουργούσε στην Αθήνα, κεντρικά, δευτεροβάθμιο σύστημα ελέγχου που έχει πλήρη εικόνα για όλα τα τρένα που κινούνται σε όλο το δίκτυο. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα σιδηροδρομικό πύργο έλεγχου Πανελλαδικής κάλυψης που λειτουργούσε με στελέχη του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Λειτουργούσε τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα με εποπτεία πέντε έξι σταθμών εκατέρωθεν, στελεχωμένο διαρκώς με σταθμάρχη τηλεδιοίκησης. Σε όλες τις βάρδιες υπηρετούσαν δύο σταθμάρχες και επιπλέον ήταν έτοιμο το δίκτυο επικοινωνίας από το 2018, αλλά έπρεπε να πιστοποιηθεί και με μεγάλη καθυστέρηση τριών ετών στάλθηκε για πιστοποίηση το 2021. Και παρά το γεγονός ότι πιστοποιήθηκε από την ΡΑΣ τον Ιούλιο του 2022, το αμείλικτο ερώτημα είναι γιατί αυτό το σύστημα δεν τέθηκε ποτέ σε λειτουργία από τη Νέα Δημοκρατία;

Τα συστήματα ασφαλείας που παραδίδει η Νέα Δημοκρατία τον Μάρτιο του 2023 είναι τα εξής: Κεντρικό σύστημα στην Αθήνα έχει διαλυθεί και δεν δουλεύει πλέον, το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα μετά από πυρκαγιά το καλοκαίρι του 2019 δεν επιδιορθώθηκε ποτέ επί τέσσερα έτη. Οπότε διαλύθηκε λόγω εγκληματικής αδιαφορίας και η αρχή των δυο σταθμαρχών διαλύθηκε και αυτή μη πρόσληψης σταθμαρχών. Επίσης στο σύστημα ενδοεπικοινωνίας, που ήταν έτοιμο δεν τέθηκε ποτέ σε λειτουργία».

Τζαβάρας | Πρέπει να αποφασίσουμε με ποιον τρόπο θα γίνουμε σοβαρό κράτος

«Αυτό που πρέπει να αποφασίσουμε γρήγορα είναι με ποιο τρόπο θα γίνουμε σοβαρό κράτος. Για μένα αυτό είναι που προέχει και κυρίως όταν είναι δεδομένο ότι για τα ζητήματα αυτά είχε επέμβει η επιτροπή διαφάνειας και είχε καταθέσει ένα ολοκληρωμένο πόρισμα 189 σελίδων, το οποίο το είχε καταθέσει και στους Εισαγγελείς, στον ΟΣΕ και στα Υπουργεία και δυστυχώς παρόλο που ο Νόμος 4622 λέει ότι οι αποφάσεις αυτής της αρχής διαφάνειας είναι υποχρεωτικές μέχρι σήμερα δεν έγινε τίποτα.

Για εμένα λοιπόν το μείζον είναι να ερευνηθεί ποιοι είναι αυτοί, οι οποίοι με τις παραλείψεις τους προκάλεσαν αυτό τα δυστύχημα, όπως ακριβώς το ορίζει και το προβλέπει το άρθρο 15 του ποινικού κώδικα, το οποίο λέει ότι για αυτούς που έχουν την ιδιαίτερη νομική υποχρέωση να αποτρέψουν ένα συγκεκριμένο αξιόποινο αποτέλεσμα η μη αποτροπή του τιμωρείται ως η διάπραξη του με ενέργεια. Αυτή για εμένα είναι η κατευθυντήρια που πρέπει να ακολουθήσει η δικαιοσύνη και εδώ όλοι όσοι έχουν ευθύνες για το δυστύχημα, που ουσιαστικά και συμβολικά έχει κόψει τον ιστορικό χρόνο στα δύο και μάλιστα με τέτοιο τρόπο ώστε να μας φέρνει αντιμέτωπους με μια σκληρή πραγματικότητα, την οποία μέχρι πρότινος νομίζαμε ότι την είχαμε αφήσει στο παρελθόν».

Ακούστε όλη τη συνέντευξη εδώ:


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE