Μακρής | Το μεγάλο πρόβλημα των εταιρειών είναι η μαύρη αγορά

Share on:

Την έλευση και νέων ανατιμήσεων των προϊόντων από τον Σεπτέμβριο, που όμως είναι συνέπεια της παγκόσμιας οικονομικής κοινότητας, προανήγγειλε σε συνέντευξή του στην Valuenews.gr και την δημοσιογράφο Γιώτα Χατζηθεοδώρου, ο Πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος ) Αντώνης Μακρής. Ο κος Μακρής ξεκαθάρισε ότι στόχος των εταιρειών, που διανέμουν τα προϊόντα στην Ελλάδα είναι ότι οι όποιες ανατιμήσεις σημειωθούν από το Φθινόπωρο να μην είναι εκκωφαντικές για τον καταναλωτή.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ αναφέρθηκε επίσης και στα φαινόμενα κερδοσκοπίας, υποστηρίζοντας ότι η έννοια αυτή δεν υφίσταται στην Ελλάδα, εξηγώντας τους λόγους. Τόνισε δε, ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα των επιχειρήσεων δεν είναι ο ανταγωνισμός αλλά η μαύρη αγορά.

Ειδικότερα:

Νέες ανατιμήσεις από τον Σεπτέμβριο

«Τα προϊόντα του αγροδιατροφικού τομέα λειτουργούν άμεσα. Βλέπουμε τις επιπλοκές και τις διαδικασίες που αυτά επιτελούν με την διαχείρισή τους για να εξυπηρετηθεί ο κόσμος. Αυτά που δεν βλέπουμε και θα τα δούμε από τον Σεπτέμβρη είναι όλα τα υπόλοιπα προϊόντα, που δυστυχώς κατά κύριο λόγο ένα ποσοστό 73% – 74% παράγονται στο εξωτερικό και διανέμονται στην Ελλάδα μέσω εισαγωγών. Ακόμη και του αγροδιατροφικού τομέα που θεωρούμε ότι είναι ιδιοπαραγόμενα, δεν είναι διότι τα φάρμακα, οι σπόροι, τα λιπάσματα, ακόμη και τα ζώα έρχονται υβρίδια από το εξωτερικό και μεγαλώνονται στη χώρα. Άρα δεν έχουμε αυτάρκεια σε αυτά τα θέματα. Αυτό σημαίνει ότι προκύπτει στο εξωτερικό ως θέμα, ταυτόχρονα εισάγεται και ως θέμα στην Ελληνική επικράτεια και στην Ελληνική οικονομία.

Τα υπόλοιπα προϊόντα που παρήχθησαν το προηγούμενο διάστημα και είναι φορτωμένα στα πλοία, στα τρένα, στα αεροπλάνα, αυτά τα προϊόντα θα εξυπηρετήσουν τους πολίτες από τον Σεπτέμβρη και μέχρι όσο τραβήξουν τον επόμενο χρόνο. Αυτά παρήχθησαν σε ένα διάστημα που και οι πρώτες ύλες ήταν πανάκριβες και η ενέργεια έχει ανέβει πολύ. Οι φίλοι παραγωγοί του εξωτερικού επειδή συμμετέχουν σε αυτή την αλυσίδα διακίνησης και εξυπηρέτησης των προϊόντων, προφανώς έχουν λάβει υπόψην τους αυτή την κατάσταση, επειδή όλες αυτές οι αυξήσεις είναι κοντά στο 30%, κοιτάξανε να βρουν συνθέσεις προϊόντων που να είναι φιλικότερες τόσο στην ανάγκη του καταναλωτή και το πορτοφόλι του. Άρα αναμορφώσανε τις συνθέσεις και δεύτερον συγκρατήσανε τις ανατιμήσεις και τις ενθυλακώσανε οι ίδιοι, όπως επίσης και οι εταιρείες που διανέμουν τα προϊόντα στην Ελλάδα και το τελικό λιανεμπόριο, έχει βάλει μέσα να ενθυλακώσει κάποια κομμάτια, ώστε οι αυξήσεις των προϊόντων που θα έχουμε να μην είναι εκκωφαντικές σε σημείο που να τρομάξει ο καταναλωτής και να δημιουργηθεί πρόβλημα στον τροχό της οικονομίας».

Στην Ελλάδα δεν υπάρχει έννοια κερδοσκοπίας

«Δεν υπάρχει αυτή η έννοια της κερδοσκοπίας και της αισχροκέρδειας, δεν υπάρχει νόμος που να λέει αν κάνεις αυτό αισχροκερδείς. Υπάρχει μόνο ένας Νόμος, ο οποίος επεκτάθηκε και για τα θέματα της ανακύκλωσης των προϊόντων ψύξης και θέρμανσης, όπου σου λέει ότι το ποσοστό που πρέπει να πουλάς σήμερα δεν μπορεί να είναι παραπάνω από το ποσοστό του Σεπτέμβρη ή του προηγούμενου χρόνου ή του Δεκέμβρη που μας πέρασε, για τα ηλεκτρικά είδη. Σε μια απελευθερωμένη αγορά, που θεωρητικά η Ελλάδα ανήκει σε αυτό το κλαμπ, με ένα ίντερνετ που μπορεί ο καθένας να μπει και να δει, ακόμη και αν δεν ψωνίζει, σε τι τιμές κυμαίνονται τα προϊόντα παγκόσμια, θα πρέπει να ναι ψυχοπαθής για να δώσει μια εντολή να ανέβουν οι τιμές.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα των εταιρειών δεν είναι ο ανταγωνισμός είναι η μαύρη αγορά, δηλαδή ο αθέμιτος ανταγωνισμός, όπου δυστυχώς και στην χώρα μας έχει λαμπρές ενέργειες και αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα. Διότι βγαίνεις να πεις μια τιμή και ακόμη και σε μεγάλες εταιρείες λένε μήπως μπορείς να μου βγάλεις το ΦΠΑ, δεν γίνεται αυτό το πράγμα να συνεχιστεί. Η ανεξάρτητη αρχή κάνει ότι μπορεί, θεωρώ ότι είναι απελπιστικά μόνη. Κάποιες άλλες υπηρεσίες προσπαθούν, αλλά είναι ένα φαινόμενο που έχει λάβει πολύ μεγάλες διαστάσεις. Δυστυχώς όμως αυτό είναι ένα μεγάλο βάρος και για την πολιτεία και για εμάς που είμαστε σοβαροί εμπορευόμενοι και προφανώς για τον τελικό καταναλωτή. Να μην ξεχνάμε ότι η πολιτεία αν δεν εισπράξει φόρους, ότι της λείπει ή θα το δανειστεί ή θα κληθούμε εμείς αυτόματα το επόμενο διάστημα να πληρώσουμε ότι ο άλλος έχει κερδίσει και δεν έχει φανεί πουθενά. Άρα αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα και βέβαια το μεγάλο πρόβλημα της ενέργειας. Μην ξεχνάτε ότι οι εταιρείες που διακινούν τρόφιμα, έχουν την ανάγκη της ενέργειας περισσότερο από όλες τις άλλες διότι έχουν τα ψυγεία και ότι δαπανά ενέργεια. Αυτό είναι ένα γεγονός, το οποίο μπορεί ανά πάσα στιγμή να σε βγάλει εκτός προϋπολογισμού και να μην ξεχνάμε τις εταιρείες που πουλάνε κυρίως τρόφιμα, κυμαίνονται τα καθαρά τους κέρδη περίπου στο 1%.

Οι Ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αποδείξει διαχρονικά ότι αντέχουν την πίεση

«Όσο υπάρχει ζωή, δίπλα είναι και το λιανεμπόριο να εξυπηρετήσει τις ανάγκες. Το λιανεμπόριο είναι παράλληλο με τη ζωή. Ζορίζεται, βασανίζεται μαζί με τον συμπολίτη, σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου, αλλά είναι εκεί. Εμείς προσπαθούμε να διαγνώσουμε την ψυχολογική και οικονομική κατάσταση του καταναλωτή για να είμαστε έτοιμοι να προλάβουμε τα γεγονότα».

Δείτε αναλυτικά όλη τη συνέντευξη εδώ:

Valuenews.gr


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE