Κορκίδης | Δυναμική επανεκκίνηση της Ναυπηγικής Βιομηχανίας

Share on:

Σημαντικά κέρδη αναμένεται να αποκομίσει η Ελληνική Οικονομία και από τη Ναυπηγική Βιομηχανία, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλη Κορκίδη.

Σύμφωνα με τον κο Κορκίδη αυτός είναι και ο στόχος της νεοσυσταθείσας Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων.

Την ίδια ώρα, σημαντική άνοδο καταγράφει η εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας με τα κέρδη να αγγίζουν το 1 δις ευρώ.

Ειδικότερα:

Σημαντική αύξηση των εξαγωγών

«Το 2022, αλλά και ο Ιανουάριος, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν μια αύξηση των εξαγωγών μας. Από την άλλη βέβαια έχουμε και μια αύξηση των εισαγωγών μας, επομένως το εμπορικό μας έλλειμμα έχει αυξηθεί στα 38 δις. ευρώ και στόχος μας είναι να τον μειώσουμε.

Σε αυτά τα νούμερα και των εισαγωγών και των εξαγωγών ένα μεγάλο ποσοστό είναι πληθωριστικό και ιδιαίτερα της ενέργειας, την οποία εισάγουμε από τις τιμές του πετρελαίου και του φυσικού αερίου που εκτοξεύτηκαν, τουλάχιστον την περασμένη χρονιά. Αυτή την περίοδο μπορούμε να πούμε πως υπάρχει μια μικρή αποκλιμάκωση και θέλω να πιστεύω πως σε ένα χρόνο περίπου θα μπορέσουμε να έρθουμε σε μια πιο φυσιολογική κατάσταση.

Από εκεί και πέρα το θέμα των εξαγωγών μάς ικανοποιεί πάρα πολύ και ιδιαίτερα τον Ιανουάριο που μάλιστα μειώθηκε και το εμπορικό έλλειμμα, με τις εξαγωγές μας να αυξήθηκαν 1 δισ. ευρώ συγκριτικά με τον προηγούμενο Γενάρη. Όλα δείχνουν πως έχουμε μπει σε μια ρότα που μπορούμε τα ελληνικά προϊόντα να τα κάνουμε ανταγωνιστικά και να τα προωθήσουμε σε νέες αγορές».

Χειρόφρενο στα τρένα- Πρόβλημα στην μεταφορά των εμπορευμάτων

«Είναι γεγονός πως το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας αλλά και το μεγαλύτερο στη Μεσόγειο είναι αποκλεισμένο σιδηροδρομικά, μετά το δυστύχημα. Βεβαίως είμαστε σύμφωνοι πως οι σιδηρόδρομοι θα πρέπει να λειτουργούν με ασφάλεια, γιατί και τις εμπορικές αμαξοστοιχίες , τις χειρίζονται και τις οδηγούν συνάνθρωποι μας και πρέπει να εργάζονται σε συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας που επιβάλλεται να υπάρχουν.

Η αλήθεια είναι πως 150.000 κοντέινερς από τη χώρα μας μεταφέρονται στην Κεντρική Ευρώπη και στα Βαλκάνια σιδηροδρομικώς, όπου από αυτά τα 90.000 περίπου φεύγουν από το λιμάνι του Πειραιά για Τσεχία, Ουγγαρία, Πολωνία, μέσω Σερβίας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας για να πάνε στον τελικό τους προορισμό. Αυτή η δυνατότητα αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει, επομένως ζητούνται εναλλακτικές λύσεις. Η μια λύση είναι να μεταφερθούν οδικώς στην Ειδομένη Θεσσαλονίκης και από εκεί να προωθηθούν στον τελικό τους προορισμό. Και βεβαίως από το Λιμάνι του Πειραιά, το τελευταίο δεκαήμερο πάρα πολλά κοντέινερς δεν ξεφορτώνονται στον Πειραιά, τον παρακάμπτουν και πηγαίνουν είτε στο Κόπερ της Σλοβενίας, είτε στη Ριέκα της Κροατίας, με την απώλεια διαμετακομιστικού εμπορίου από το λιμάνι του Πειραιά.

Περιμένουμε την επαναλειτουργία τουλάχιστον για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες σε σύντομο χρονικό διάστημα και περιμένουμε να ομαλοποιηθεί η κατάσταση».

Ένωση Ελληνικών Ναυπηγείων

«Η Ένωση αυτή έχει ως σκοπό τα τρία μεγάλα ναυπηγία: της Σύρου, της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά, η λεγόμενη ναυπηγική τρίαινα να λειτουργήσει συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά.

Να μην ανταγωνίζεται το ένα ναυπηγείο το άλλο, όπως είχε γίνει και στο παρελθόν όπου έφερε ως αποτέλεσμα να κλείσουν και τα τρία.

Έχει ήδη επαναλειτουργήσει μέχρι στιγμής το ναυπηγείο στη Σύρο και στην Ελευσίνα και αρχές Απριλίου αναμένεται και για του Σκαραμαγκά. Θέλουμε να δώσουν αυτή την προστιθέμενη αξία που έδιναν στο παρελθόν εισάγοντας και φέρνοντας συνάλλαγμα 18 δις. δολαρίων στη χώρα μας.

Η ναυπηγική βιομηχανία βρίσκεται σε μια μεταβατική περίοδο, νέες τεχνολογίες εμφανίζονται τώρα στα πλοία, μικρά και μεγάλα, επιβατικά και φορτηγά και νομίζω πως σε αυτή την εκκίνηση μπορούμε να έχουμε μια πολύ καλή θέση. Έχουμε την τεχνογνωσία, έχουμε τις δεξιότητες, έχουμε εξειδικευμένο προσωπικό, τώρα έχουμε και τα ναυπηγεία επομένως είναι μια ευκαιρία να διαφυλάξουμε τον πλούτο και όχι να τον εκχωρούμε στη γείτονα χώρα».

Ήδη εξάγονται 1,35 δισ. σε εξοπλισμό σε άλλα ναυπηγεία και λιμάνια, πόσο μάλλον αν λειτουργήσουν τα ναυπηγεία στη χώρα, που είναι σαν να κάνουμε εξαγωγές στην αυλή μας. Ο ακτοπλοϊκός στόλος που πρέπει να ανανεωθεί μέχρι το 2030 με έναν σημαντικό αριθμό πλοίων μπορούν να ναυπηγηθούν στην χώρα μας και 4.5 δις. ευρώ να παραμείνουν στην Ελληνική οικονομία, να δώσουν θέσεις εργασίας αλλά και δυνατότητα στις ελληνικές επιχειρήσεις να προμηθεύσουν τα εμπορεύματα τους και τα προϊόντα τους στα πλοία που θα ναυπηγηθούν ή θα επισκευαστούν στη χώρα μας».

Αντοχή των Ελληνικών επιχειρήσεων

«Στον Πειραιά έχουμε μια εντονότερη επιχειρηματική κίνηση, λόγω των επενδύσεων τόσο στο χωροταξικό όσο και στις υποδομές αλλά και η γενικότερη επένδυση στο Λιμάνι του Πειραιά αρχίζει να αποδίδει, στην τελική δεν είναι και λίγο να έχεις το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και το 5ο της Ευρώπης.

Καλό θα ήταν να είχαμε και ένα σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο θα ήταν σύγχρονο, με περισσότερες δυνατότητες και το κυριότερο ασφαλές. Κάθε μεγάλο λιμάνι θέλει ένα σιδηροδρομικό δίκτυο πόσο μάλλον όταν οι επενδύσεις που γίνονται στο Θριάσιο έχουν σκοπό να κάνουν την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και της δυτικής Αττικής ένα μεγάλο εμπορευματικό κέντρο, το οποίο θα προμηθεύει όλα τα εμπορεύματα από την Ασία στην Ευρώπη. Ο Πειραιάς λόγω της γεωπολιτικής του θέσης δίνει την δυνατότητα να εξοικονομηθεί χρόνος από 7 έως 14 ημέρες».

Ακούστε όλη τη συνέντευξη εδώ:

Valuenews.gr

Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE