Καραγκούνης – Ελευθεριάδου | Εκατέρωθεν βολές για την τραγωδία στα Τέμπη – Ποιος φταίει τελικά;

Share on:

Οξεία πολιτική αντιπαράθεση και εκατέρωθεν βολές στο βωμό εύρεσης των ευθυνών της τραγωδίας των Τεμπών, διακρίνει τα τελευταία 24ωρα Βουλευτές και Υπουργούς του κυβερνώντος κόμματος και μελών – Βουλευτών της αντιπολίτευσης.

Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ επιρρίπτουν ευθύνες ο ένας στον άλλον για την κατάσταση στον Ελληνικό σιδηρόδρομο, στη διάρκεια της διακυβέρνησής τους, επιθυμώντας ωστόσο διαφάνεια στην έρευνα της υπόθεσης.

Σε συνέντευξή τους στην Valuenews.gr και την δημοσιογράφο Γιώτα Χατζηθεοδώρου, τόσο ο πρώην Υφυπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Καραγκούνης, όσο και η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τάνια Ελευθεριάδου, ανέπτυξα τις θέσεις τους για την τραγωδία που εκτυλίχθηκε στο μοιραίο τρένο.

Ειδικότερα:

Καραγκούνης | Μέλημά μας η στήριξη των οικογενειών των θυμάτων

«Η χώρα αυτή τη στιγμή περνάει ένα εθνικό δράμα, ένα σοκ διότι είναι πράγματι  μια τραγωδία που μας έχει συγκλονίσει όλους. Η αλήθεια είναι ότι οι πληγές είναι δύσκολο να επουλωθούν τη στιγμή που χάθηκαν τόσο νέα  παιδιά και τόσο άδικα. Οι πολιτικές ευθύνες της Κυβέρνησης είναι υπαρκτές και ο Πρωθυπουργός τις ανέλαβε.

Αυτή τη στιγμή κύριο μέλημά μας είναι η στήριξη των οικογενειών των θυμάτων με κάθε τρόπο και σε κάθε επίπεδο. Επίσης θα μπει σε εφαρμογή μια δέσμη μέτρων ώστε να επαναλειτουργήσει ο σιδηρόδρομος, διότι και αυτό δεν μπορούμε να το αφήσουμε χωρίς να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες. Δεν μπορεί η Ελλάδα να μείνει χωρίς σιδηρόδρομο.

Το επόμενο χρονικό διάστημα όλοι πρέπει να επικεντρώσουμε στην απόδοση των ευθυνών. Οι ευθύνες του σταθμάρχη και του κάθε σταθμάρχη και γενικά οι ευθύνες που περιστρέφονται γύρω από το ανθρώπινο σφάλμα είναι μεν υπαρκτές, είναι ελεγκτές, ήδη έχουμε τις πρώτες διώξεις. Όμως δεν είναι αυτές που θα πρέπει να απασχολούν τον δημόσιο διάλογο και την ειδικευμένη έρευνα που ούτως εις άλλως τρέχει.  Αλλά τις ευθύνες του κράτους, της πολιτείας, οι οποίες δεν είχαν την δυνατότητα να παράξουν εγκαίρως την αυτονόητη ασφάλεια των μεταφορών, όπως προβλέπεται από το συγκεκριμένο σύστημα τηλεδιαχείρισης, το οποίο έπρεπε να έχει εγκατασταθεί καιρό τώρα και δεν έχει εγκατασταθεί».

Ελευθεριάδου | Ο Μητσοτάκης προσπάθησε να υποκαταστήσει την δικαιοσύνη

«Το φταίμε όλοι είναι πολύ εύκολο να το λέει ο Πρωθυπουργός για να καλύψει τις δικές του ευθύνες, αλλά εγώ αναρωτιέμαι γιατί φταίμε όλοι; Φταίμε όλοι που κατήργησε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τον Ιούλιο του 2019 την τηλεδιοίκηση στο συγκεκριμένο κομμάτι; Φταίμε όλοι που έβγαλε τον δεύτερο σταθμάρχη η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας; Φταίμε όλοι που έσκιζαν τα εξώδικα και απαξίωναν τους συνδικαλιστές η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο αρμόδιος Υπουργός; Φταίμε όλοι που φλάσαρε το κλειδί επειδή ο πίνακας στον σταθμό Λάρισας είχε πρόβλημα και δεν τον επιδιόρθωσε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας; Φταίμε όλοι, που από το 2020 σταμάτησε να λειτουργεί το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου στην Αθήνα; Φταίμε όλοι που από 1350 εργαζόμενους φτάσαμε σήμερα να μετράμε 750 εργαζόμενους; Φταίμε όλοι που βάλανε σταθμάρχη με μέσον, στη συγκεκριμένη θέση που είναι μια από τις σημαντικότερες στο δίκτυο;  Δεν φταίμε όλοι! Φταίει ο κος Μητσοτάκης και καλά θα κάνει να αναλάβει την ευθύνη και να μην ζητάει συγνώμες για προηγούμενες Κυβερνήσεις. Έχουν σκοτωθεί σε ένα προδιαγεγραμμένο δυστύχημα 57 άνθρωποι. Τα ανθρώπινα λάθη είναι πιθανά σε κάθε θέση, σε κάθε εργαζόμενο. Υπάρχουν ευθύνες που διαμορφώθηκαν από το 2019 και μετά.

Όσον αφορά τον κο Μητσοτάκη προσπάθησε να υποκαταστήσει την δικαιοσύνη, κάνοντας αυτή την επιτροπή άρον άρον και ενώ έχει ο ίδιος προδιαγράψει το αποτέλεσμα, λέγοντας ότι πρόκειται κυρίως περί ανθρωπίνου λάθους. Και μετά έστειλε στον κο Ντογιάκο μια επιστολή, για ποιο λόγο;  Ο κος Ντογιάκος και ο κάθε Εισαγγελέας δεν ξέρει να κάνει την δουλειά του; Φοβόταν ότι θα καθυστερήσει κάτι; Φοβόταν ότι κάτι θα προσπαθήσει να καλύψει η Εισαγγελική αρχή;».

Καραγκούνης | Αυτονόητο είναι ότι έπρεπε να σταλεί η επιστολή Μητσοτάκη στον Ντογιάκο

«Είναι ένα κοινωνικό αίτημα του κόσμου. Εγώ αυτό ακούω. Ο κόσμος θέλει απαντήσεις σε αυτή την τραγωδία. Οπότε νομίζω ότι είναι αυτονόητο αυτό που έκανε ο Πρωθυπουργός. Σύντομα θα έρθει η έρευνα που θα καταδείξει όλες τις ευθύνες.

Φωτοσήμανση τέσσερα χρόνια δεν υπήρξε. Ούτε ένα έργο φωτοσήμανσης δεν είχε παραδοθεί. Τον Νοέμβριο του 2022 λειτούργησε σήμανση στο συγκεκριμένο τμήμα γιατί είχε καεί τον Ιούλιο του 2015 με την φωτιά στο Λιτόχωρο. Μετέπειτα πάλι τον Ιούλιο του 2019 στην περιοχή της ζάχαρης. Επαναγκαταστάθηκε τον Νοέμβριο του 2022 όπου βεβαίως υπήρχε ένα τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης. Οι βάρδιες δεν έχουν αλλάξει από το 2017. Από το 2017 δεν υπήρχε ο δευτεροβάθμιος έλεγχος στην Καρόλου. Από το 2017 δευτεροβάθμιος έλεγχος δεν υπήρχε.

Τώρα για το ποιος φταίει και δεν φταίει θα σας πω ότι για το αν ο Σταθμάρχης που είχε μονή ή διπλή βάρδια, έβλεπε ή δεν έβλεπε το τοπικό σύστημα είναι ένα θέμα το οποίο θα το βρει η δικαιοσύνη.

Είναι κωμικό να μιλάμε για ρουσφέτι όταν ζητούσαν 18 θέσεις και υπήρχαν μόνο δύο ενδιαφερόμενοι.  Αυτό που έχει σημασία να εξεταστεί ποιος έφταιξε, ποιος καθυστέρησε, γιατί καθυστέρησε, γιατί δεν εκτέλεσε σωστά το έργο, γιατί δεν τήρησε τα χρονοδιαγράμματα. Ποιος πληρώθηκε; Γιατί πληρώθηκε και τι παρέδωσε ; Και γιατί για 7 χρόνια από το από το 2014 μέχρι το 2021 που γίνεται η συμπληρωματική σύμβαση, που μέχρι πριν δεν υπήρχε συμβατικό έργο διότι ξηλώθηκε λόγω ασυμβατότητας όλο το έργο. Γιατί λοιπόν καθυστέρησαν τόσο πολύ το σύστημα το οποίο θα απέτρεπε αυτή την τραγωδία;

Ακούστε όλη τη συνέντευξη εδώ:

Valuenews.gr


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE