Νέες ανατιμήσεις | Ποια προϊόντα έχουν πάρει την ανιούσα

Share on:

Χωρίς φρένο συνεχίζεται η έκρηξη ακρίβειας στην αγορά, με τον πληθωρισμό να καταγράφει ανοδική πορεία για 13ο συνεχόμενο μήνα. Αυτό το «τσουνάμι» ακρίβειας δεν φαίνεται πως θα σταματήσει σύντομα.

Ουδείς μπορεί να προβλέψει πώς θα διαμορφωθούν οι τιμές στην ενέργεια και δη στο φυσικό αέριο που αποτελεί τον κύριο τροφοδότη αυτού του εφιάλτη, καθώς στην περίπτωση που η Ρωσία κλείσει τις στρόφιγγες η κατάσταση θα τεθεί εκτός ελέγχου.

Ασταμάτητο το κύμα ακρίβειας

Παράλληλα, με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι ανατιμήσεις σε δεκάδες βασικά αγαθά, όπως είναι τα τρόφιμα, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Πρόκειται για ένα ακόμη κύμα ακρίβειας το οποίο θα αποτυπωθεί έως τα τέλη Ιουλίου στην αγορά και έρχεται να προστεθεί σε όσα έχουν προηγηθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο, που ξέσπασε η ενεργειακή κρίση. Ουσιαστικά τους τελευταίους 10 μήνες δεν υπάρχει σχεδόν κανένα προϊόν που να μην έχει ανατιμηθεί, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις οι τιμές τους έχουν αυξηθεί 2 και 3 φορές, μέσα σε διάστημα λίγων μηνών. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, και τις επόμενες ημέρες αναμένεται να αποσταλούν στα καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων και νέοι ανατιμημένοι τιμοκατάλογοι.

Η νέα λίστα της ακρίβειας περιλαμβάνει τα εξής προϊόντα:

απορρυπαντικά-καθαριστικά από 8% έως 40%,

είδη προσωπικής υγιεινής έως 24%,

φυτίνη 20%,

χυμός τομάτας 18%,

μαρμελάδες 15%,

ζυμαρικά 14%,

μουστάρδες, κέτσαπ και μαγιονέζες 14%,

σαμπουάν, οδοντόκρεμες και αποσμητικά έως 14%,

κονσέρβες από 7% έως 14%,

νουντλς από 3,5% έως 14%,

πατατάκια και ρυζογκοφρέτες από 6% έως 13%,

κατεψυγμένα προϊόντα 12%,

ψάρια 11%,

υγρά σαπούνια χεριών έως 10%,

έτοιμες σαλάτες έως 10%,

τυριά από 2% έως 10%,

κατεψυγμένα ψάρια 8%,

εμφιαλωμένο νερό έως 7%,

ρύζι 6%,

γιαούρτια 5%,

σοκολατοειδή και σάλτσες 4%,

γάλα, αλεύρι, μπισκότα και φρυγανιές κατά 3%.

Οι ανατιμήσεις έχουν οδηγήσει την πλειονότητα των καταναλωτών να περιορίσουν τις αγορές τους στα απολύτως αναγκαία. Όλες οι έρευνες δείχνουν ότι η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών έχει περιορίσει τόσο τον όγκο των αγορών όσο και την ποιότητα των προϊόντων που βάζει καθημερινά στο καλάθι των αγορών εξαιτίας της μειωμένης αγοραστικής δύναμης.


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE