Στις αγορές του εξωτερικού το Ελληνικό τσίπουρο

Share on:

Την θέση που του αναλογεί στις διεθνείς αγορές διεκδικεί το τσίπουρο, με τις επιχειρήσεις παραγωγής αποσταγμάτων αμπελοοινικής προέλευσης να θεωρούν την εξωστρέφεια μονόδρομο.

Γι’ αυτό, 21 τσίπουρα, φρέσκα και παλαιωμένα, από 13 αποσταγματοποιεία, μέλη του Συνδέσμου Ελλήνων Παράγωγων Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) και της Ένωσης Αποσταγματοποιών Αμπελοοινικών Προϊόντων Ελλάδας (ΕΝΑΠΑΠΕ), μπήκαν στο μικροσκόπιο των ειδικών του διεθνούς μάρκετινγκ αποσταγμάτων «Burgundy School of Wine & Spirits Business» που εδρεύει στη Dijon, με στόχο να βοηθήσει το τσίπουρο, να διεισδύσει με επιτυχία σε αγορές του εξωτερικού.

Βασισμένο στο μοντέλο συνεργασίας που έχει θεσμοθετήσει ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου με το συγκεκριμένο ακαδημαϊκό ίδρυμα τα τελευταία χρόνια, το πρόγραμμα των αποσταγμάτων έχει δύο πυλώνες: αφενός την έρευνα των καταναλωτικών συμπεριφορών διεθνώς ως προς το τσίπουρο (φρέσκο και παλαιωμένο) σε σχέση με αντίστοιχα ανταγωνιστικά προϊόντα άλλων χωρών,  με σκοπό την αύξηση της προστιθέμενης αξίας του εν γένει. Αφετέρου, ειδικά για τα  αποσταγματοποιεία, την παροχή συμβουλών εξειδικευμένου μάρκετινγκ και στρατηγικής, προσαρμοσμένων στις εξατομικευμένες ανάγκες τους.

Υπό την καθοδήγηση του κ. Chris McIndoe, μέλος του ακαδημαϊκού προσωπικού της Σχολής, 9 σπουδαστές του προγράμματος ΜΒΑ από 8 διαφορετικές χώρες (Καναδά, Μεξικό, Ρωσία, Ινδία, Κίνα, Γαλλία, Ταιβάν) παρουσίασαν την πολύμηνη μελέτη (στην οποία συμμετείχαν 13 Αγροτικοί Οινοποιητικοί Συνεταιρισμοί και επιχειρήσεις αποσταγμάτων) των σπουδαστών που εξέτασαν σε δύο ομάδες τις ιδιαιτερότητες και τη δυναμική φρέσκου και παλαιωμένου τσίπουρου.

Παρέδωσαν δε στους εκπροσώπους του κάθε αποσταγματοποιείου  εμπιστευτική μελέτη με ανάλυση των στοιχείων της επιχείρησης, δεδομένα από τις διεθνείς αγορές και συγκεκριμένες προτάσεις. Ακολούθησαν επισκέψεις σε επιχειρήσεις της περιοχής Τυρνάβου και Βόλου καθώς επίσης και γευσιγνωσία των αποσταγμάτων.

Ο υπεύθυνος του προγράμματος Chris McIndoe είπε: «Αυτή η εκπαιδευτική αποστολή, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το «Burgundy School of Wine & Spirits Business», τον ΣΕΑΟΠ και την ΕΝΑΠΑΠΕ, έρχεται στο τέλος του προγράμματος MBA για το κρασί και τα  αλκοολούχα ποτά, ως επιστέγασμα μιας μακροπρόθεσμης συμβουλευτικής μελέτης».

Ο διευθυντής του Προγράμματος ΜΒΑ – οι φοιτητές του οποίου συμμετείχαν στο πρόγραμμα, Jacques Thebault επισήμανε ότι «σε αυτόν, τον τρίτο χρόνο της συνεργασίας μας με τους ελληνικούς φορείς του οίνου και των αποσταγμάτων, είχαμε την τεράστια χαρά και το προνόμιο να συνεργαστούμε με αρκετούς παραγωγούς κρασιού και τσίπουρου στη Θεσσαλία. Η ανακάλυψη του τσίπουρου, ιδιαίτερα, ήταν εμπνευσμένη και οι σπουδαστές μας απόλαυσαν πάρα πολύ την ευκαιρία να μελετήσουν αυτό το υπέροχο απόσταγμα και να αξιολογήσουν τις δυνατότητές του για περαιτέρω ανάπτυξη στις εξαγωγικές αγορές. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους παραγωγούς για τον ενθουσιασμό, τη γενναιοδωρία και την υποστήριξή τους».

Ο κ. Θεόδωρος Γεωργόπουλος, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Reims αλλά και στην Burgundy School of Wine & Spirits Business, εξέφρασε την ικανοποίηση του για την άψογη εκτέλεση του προγράμματος καθώς και την βεβαιότητα ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία θα βρει έδαφος να καρποφορήσει ικανοποιώντας ζωτικές ανάγκες των αποσταγματοποιών της χώρας αλλά και να εμπνεύσει τους σπουδαστές του φημισμένης Σχολής της Βουργουνδίας.

in.gr


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE