Παράταση του διαγωνισμού για την επέκταση του Μετρό στο Ίλιον

Share on:

Ο βασικός λόγος είναι αιτήματα παράτασης που έγιναν από ενδιαφερόμενα σχήματα για να προετοιμαστούν καλύτερα για τον επερχόμενο διαγωνισμό. Η αποσφράγιση των φακέλων θα γίνει μερικές ημέρες αργότερα.

Η επέκταση του Μετρό στο Ίλιον είναι σήμερα η μοναδική υπό δημοπράτηση εργολαβία για τον μητροπολιτικό σιδηρόδρομο της Αθήνας. Το κόστος με το ΦΠΑ είναι 682 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 550 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι η Αττικό Μετρό.

Η διάρκεια του έργου είναι κάτι λιγότερο από 5 χρόνια, είναι, δηλαδή, 57 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Σύμφωνα με την προκήρυξη ο προβλεπόμενος αριθμός των συμμετεχόντων είναι μέχρι 7 σχήματα.

Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί σε δύο στάδια:

  • Tο Α’ στάδιο είναι η προεπιλογή-πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με την υποβολή αίτησης συμμετοχής.
  • Το Β’ στάδιο είναι η πρόσκληση υποβολής προσφορών και η ανάθεση του έργου.

Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται η μελέτη και η κατασκευή τριών επιμέρους αντικειμένων:

α) η επέκταση της Γραμμής προς Ίλιον μήκους περίπου 4χλμ με 3 νέους σταθμούς: ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ, ΙΛΙΟΝ, ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ αλλά και τα αντίστοιχα φρέατα αερισμού καθώς και ενός Σταθμού Μετεπιβίβασης.
β) η επέκταση του Αμαξοστασίου Ελαιώνα.
γ) η αναβάθμιση-αντικατάσταση υφιστάμενων Η/Μ συστημάτων των γραμμών2 και 3 του Μετρό της Αθήνας.

Το έργο έχει ενταχθεί στο ΤΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ του εθνικού ΠΔΕ (ενάριθμο έργο: 2022NA47100061) και στη συνέχεια είναι προγραμματισμένο να ενταχθεί στο Ε.Π. “ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ” της νέας Προγραμματικής Περιόδου “ΕΣΠΑ 2021-2027”.

Πρόκειται για σημαντική επέκταση στα δυτικά της Αθήνας, καθώς αποτελεί την πρώτη της κόκκινης Γραμμής 2 από το 2013, οπότε και έφτασε στην Ανθούπολη και το Ελληνικό. Στόχος της Αττικό Μετρό σε επόμενο χρόνο είναι η επέκταση της γραμμής προς το Μενίδι με τρεις σταθμούς που θα διασχίζουν το Καματερό και το Ζεφύρι.

Η υπόγεια επέκταση της Γραμμής θα ξεκινά από την Ανθούπολη και θα έχει συνολικό μήκος 4 χλμ. Θα διαθέτει τρεις νέους σταθμούς: «ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ», «ΙΛΙΟΝ», «ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ». Οι δύο από τους τρεις σταθμούς βρίσκονται επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση περίπου 1.300 μ. βόρεια του σταθμού Ανθούπολη επί της Θηβών και Καππαδοκίας και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1.000 μ. βορειότερα του πρώτου επί της Θηβών και Ελαιών. Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον (επί της Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς).

Με αυτή την επέκταση η «κόκκινη» γραμμή 2 διευρύνεται ακόμα περισσότερο και θα διαθέτει 23 σταθμούς, ξεκινώντας από το Ελληνικό και φτάνοντας μέχρι τα σύνορα του Καματερού. Θα εξυπηρετεί τα νότια προάστια, το κέντρο της Αθήνας συνδεόμενη και με τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και στη συνέχεια επεκτείνεται στα δυτικά προάστια της πόλης.

Η γραμμή 2 συνδέεται με τη γραμμή 3 στο Σύνταγμα και με τη γραμμή 1 σε Ομόνοια και Σταθμό Λαρίσης (Κεντρικός Σιδ.Σταθμός όπου συνδέεται και με τον Προαστιακό). Με το Τραμ η γραμμή συνδέεται σε Σύνταγμα, Συγγρού/Φιξ και Νέο Κόσμο.

Ωστόσο, θα παραμένει η μικρότερη των 3 σημερινών γραμμών, καθώς η γραμμή 1 και η γραμμή 3 διαθέτουν από 24 σταθμούς. H γραμμή 3 επεκτεινόμενη μέχρι το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, έγινε η μεγαλύτερη γραμμή του δικτύου με 27 σταθμούς (περιλαμβάνει και 3 κοινούς σταθμούς με τον Προαστιακό). Δεύτερη μεγαλύτερη είναι η Γραμμή 1 με 24 σταθμούς.

Μελλοντικά η γραμμή 2 αναμένεται να επεκταθεί περαιτέρω προς το Μενίδι και στα νότια μέχρι τη Γλυφάδα.

imerisia


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE