Αυξημένος ο τζίρος των σούπερ μάρκετ λόγω ανατιμήσεων

Share on:

Με ολοένα και υψηλότερο ρυθμό αυξάνεται ο τζίρος των σούπερ μάρκετ, ενώ την ίδια ώρα υποχωρεί ο όγκος πωλήσεων στα καταστήματα, καθώς ακριβώς οι αυξημένες τιμές οδηγούν τους καταναλωτές στην αγορά λιγότερων προϊόντων.

Στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ ενισχύθηκε κατά 4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, ενώ την ίδια ώρα ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,4%.

Σε απόλυτους αριθμούς, ο τζίρος στο εννεάμηνο του 2022 έφθασε τα 6,27 δισ. ευρώ από περίπου 6 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2021.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Μεσοσταθμικά η τιμή ανά μονάδα προϊόντος έχει αυξηθεί στο εννεάμηνο κατά 5,5% σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2021, ενώ υπάρχουν κατηγορίες πολύ βασικών προϊόντων που από την αρχή του έτους έχουν ανατιμηθεί κατά 10% και πλέον.

Το γεγονός, δε, ότι οι ανατιμήσεις συνεχίζονται έχει ως συνέπεια ο Σεπτέμβριος να κλείσει με αύξηση του τζίρου κατά 11,1% σε σύγκριση με τον περυσινό Σεπτέμβριο, όμως η αύξηση του όγκου πωλήσεων να είναι σχεδόν μηδενική.

Τι συνέβαινε μέχρι τον Μάρτιο του 2022; Η αξία και ο όγκος πωλήσεων ακολουθούσαν σχεδόν παρόμοια πορεία.

Η μείωση του όγκου πωλήσεων είναι εμφανής και στις τρεις μεγάλες ομάδες προϊόντων σούπερ μάρκετ: στα τρόφιμα κατά 0,6% στο εννεάμηνο, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 4,7%, στα είδη νοικοκυριού (χαρτικά, απορρυπαντικά, καθαριστικά κ.λπ.) κατά 5,9%. Αντιστοίχως, η αξία πωλήσεων στα τρόφιμα έχει αυξηθεί κατά 4,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 2,4%, και στα είδη νοικοκυριού μόλις κατά 0,5%.

Την ίδια ώρα που οι πωλήσεις σε όγκο υποχωρούν, ενώ και από πλευράς τζίρου καταγράφεται χαμηλός ρυθμός ανάπτυξης, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας «τρέχουν» στο διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 με ρυθμό 12,8%, ενώ το μερίδιό τους διαμορφώνεται πλέον στο 15,9% (σ.σ. δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις της Lidl) από 14,8% το 2021. Η στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σχετίζεται και με τη μείωση των προσφορών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 οι πωλήσεις (σε αξία) των προϊόντων υπό καθεστώς προσφοράς έχουν υποχωρήσει κατά 1,3 ποσοστιαία μονάδα σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 και αποτελούν το 24,1% του συνολικού τζίρου.


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE