Θεσσαλονίκη | Στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 σε εμπορική λειτουργία το μετρό

Share on:

Στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία το μετρό Θεσσαλονίκης. Στο μεταξύ, συνεχίζονται οι δοκιμές στο σύνολο της κεντρικής γραμμής, η οποία έχει ενεργοποιηθεί εδώ και περίπου έναν μήνα.

Αυτό ανακοίνωσε σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας και οι υφυπουργοί Νίκος Ταχιάος και Χριστίνα Αλεξοπούλου, οι οποίοι ξεναγήθηκαν για μία ακόμη φορά στις εγκαταστάσεις του αμαξοστασίου του μετρό Θεσσαλονίκης ενόψει τηςυπογραφής της σύμβασης με την εταιρεία THEMA, η οποία θα αναλάβει τη συντήρηση και τη λειτουργία του μετρό για 11 χρόνια.

Όπως ανέφερε ο υφυπουργός, Νίκος Ταχιάος, πλέον απομένουν κάποια φινιρίσματα, τα οποία δεν επηρεάζουν τη λειτουργία του έργου. Ειδικά για τον σταθμό Βενιζέλου είπε πως έχουν τοποθετηθεί οι πόρτες σιγά σιγά θα μπει κι αυτός στις δοκιμές. Μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου, σημείωσε, θα μπει και κλείσει και η εργοταξιακή πλάκα οροφής, οπότε θα δοθεί σε πλήρη κυκλοφορία η οδός Εγνατία, ενόψει της έναρξης των εργασιών του Fly Over. Ο κ. Ταχιάος έκανε λόγο για ένα «τρομακτικό έργο απόσπασης» των αρχαιοτήτων, καθώς αποσπάστηκαν και επανατοποθετήθηκαν και υποκείμενα στρώματα. Σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους σταθμούς ανέφερε ότι απομένουν λίγες εργασίες, ωστόσο στα επίπεδα οδού θα παραμείνουν για λόγους ασφαλείας κάποιες λαμαρίνες μέχρι την έναρξη εμπορικής λειτουργίας.

Ο υφυπουργός ανακοίνωσε ότι την επόμενη εβδομάδα θα περάσει από τη Βουλή η μεταβίβαση της αρμοδιότητας του σταθμού μετεπιβίβασης από τον ΟΣΕΘ στην Ελληνικό Μετρό, ενώ θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για το ενιαίο εισιτήριο. Ο ίδιος διευκρίνισε πως η τιμή του εισιτηρίου θα οριστεί από το Δημόσιο, ωστόσο εξέφρασε την εκτίμηση ότι το κόστος και για μετεπιβίβαση δεν θα απέχει πολύ από σημερινή τιμή ΟΑΣΘ.

Στο αμαξοστάσιο βρίσκονται ήδη 18 συρμοί, ενώ αναμένονται άλλοι 15. Με τη λειτουργία του έργου τα τρένα που θα ελέγχονται από το κέντρο ελέγχου θα περνούν κάθε 1,5 λεπτό. Θα υπάρχουν 40 τρένα την ώρα ανά κατεύθυνση σε ώρα αιχμής που θα εξυπηρετούν 18.000 επιβάτες επίσης ανά κατεύθυνση.

Η ηγεσία του υπουργείου θα μεταβεί με συρμό του μετρό στον σταθμό Αγίας Σοφίας, όπου θα γίνει η υπογραφή της σύμβασης, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Στοιχεία Βασικής Γραμμής Μετρό Θεσσαλονίκης

·       13 σύγχρονοι σταθμοί  (Απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600μ. Μήκος αποβάθρας: 60 μ.)
·       9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
·       18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, χωρητικότητας 450 ατόμων.
·       Συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων (PSD doors), κάθε σταθμού, για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
·       Δημιουργία αμαξοστάσιου έκτασης 50.000 τ.μ, με κατασκευή και εξοπλισμό του Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) στην περιοχή της Πυλαίας.
Στοιχεία επέκτασης βασικού δικτύου προς Καλαμαριά
·       5 σύγχρονοι σταθμοί  (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα)
·       4,77 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
·       15 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, χωρητικότητας 450 ατόμων.
·       Συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού (PSD doors), για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης

Για το Μετρό Θεσσαλονίκης, οι δύο βασικές επεκτάσεις, προς τη βορειοδυτική περιοχή του αστικού ιστού της πόλης και προς το Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης είναι η φυσική εξέλιξη για την ολοκληρωμένη ανάπτυξή του.
Για την επέκταση στη βορειοδυτική περιοχή, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. έχει ήδη υπογράψει σύμβαση στις 8/3/2023 για τις πρόδρομες εργασίες της. Στόχος είναι, όταν ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την υλοποίηση της συγκεκριμένης επέκτασης, να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι εργασίες οι οποίες στη βασική γραμμή στοίχισαν σε χρόνο και χρήμα.
Για την επέκταση προς το Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης, έχουν ξεκινήσει τοπογραφικές μελέτες και γεωτεχνικές – γεωλογικές έρευνες.


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE