Σαββίδης | Μικρά ποσά ξόδεψαν οι καταναλωτές στη Black Friday και τις εκπτωτικές ημέρες

Share on:

Με θετικό πρόσημο φαίνεται να κλείνουν οι εκπτωτικοί ρυθμοί του Νοεμβρίου, με περισσότερες πωλήσεις σε αριθμό συγκριτικά με πέρσι, με μικρότερες όμως σε ύψος αποδείξεις.

Αυτό ξεκαθάρισε σε συνέντευξη του στη ValueNews.gr και τη δημοσιογράφο Γεωργία Ζιαγάκη ο Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών και Αντιπρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου Μάκης Σαββίδης.

Ο κος Σαββίδης σχολιάζοντας τα ποσοστά των απατών που παρατηρούνται στην ηλεκτρονική αγορά, ξεκαθάρισε πως αποτελεί ένα ασφαλές μέσο αγορών, ενώ αναφέρθηκε και στις “παγίδες” που θα πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές.

Την ίδια στιγμή, στον απόηχο της CyberWeek κάνουν την εμφάνιση τους ξενόφερτα e-shops Ασιατικής καταγωγής, όπου σύμφωνα με τον κο Σαββίδη στερούν από την ελληνική οικονομία 300 χιλιάδες ευρώ καθημερνά.

Τέλος, αισιοδοξία στον εμπορικό κόσμο εξέφρασε μεταξύ άλλων ο Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών για τις εορταστικές αγορές, εκτιμώντας πως θα κινηθεί σε καλύτερα επίπεδα από την περσινή χρονιά.

Περισσότερες πωλήσεις σε αριθμό, μικρότερες όμως σε ύψος απόδειξης

« Ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες η περίοδος των προσφορών του Νοεμβρίου, η εμπορική γιορτή της Black Friday και της CyberWeek. Το πρόσημο είναι θετικό, παρατηρήσαμε μεγάλη προσέλευση του κόσμου, ειδικότερα στις κεντρικές αγορές των μεγάλων πόλεων της Ελλάδας αλλά και στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Οι πωλήσεις σε σχέση με πέρσι είναι σε αριθμό περισσότερες, σε ύψος απόδειξης όμως μικρότερες. Περιμένουμε για την ώρα να δούμε πως θα καταλήξει η εξίσωση στο τέλος αυτής της εβδομάδας. Παρόλα αυτά είναι ιδιαίτερά ελπιδοφόρο το ότι οι καταναλωτές άρχισαν να επανέρχονται στις προηγούμενες συνήθειες τους και να προτιμούν πια τις αγορές από ότι άλλες δραστηριότητες που παρατηρήσαμε το προηγούμενο διάστημα, όπως είναι τα ταξίδια, η εστίαση και η ψυχαγωγία ».

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές στις ηλεκτρονικές τους αγορές

« Το ποσοστό των απατών που παρατηρούνται στην ηλεκτρονική αγορά είναι συντριπτικά πολύ μικρό, συγκριτικά με αυτά που παρατηρούνται στην αναλογική αγορά. Το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο είναι πολύ ασφαλές, αρκεί να τηρούνται οι εξής προϋποθέσεις και επιφυλάξεις από τους καταναλωτές:

  • Πρώτον, οι καταναλωτές θα πρέπει να προχωρούν σε αγορές μόνο ελληνικών ψηφιακών καταστημάτων και όχι σε αγοροπωλησίες μέσω Social Media ή μέσω ιδιωτών. Είναι το ίδιο και ανάλογο σαν να περπατάμε στον δρόμο και κάποιος να μας προσφέρει ένα προϊόν και να το προτιμήσουμε. Αυτή είναι η πραγματικότητα των SocialMedia και των αγοροπωλησιών μέσω ιδιωτών. Δεν υπάρχει λοιπόν στις τελευταίες περιπτώσεις καμία εγγύηση.
  • Ο καταναλωτής θα πρέπει να αναζητεί εάν το ηλεκτρονικό κατάστημα που βλέπει έχει νόμιμη δραστηριότητα, όπως υποχρεούται. Να έχει δηλαδή τους όρους χρήσης του, δημοσιευμένα όλα τα στοιχεία της εταιρίας και εφόσον γίνεται αυτό θεωρούμε πως είναι ασφαλής ώστε να προχωρήσει σε αγορά. Άλλωστε, το 85% των ηλεκτρονικών καταστημάτων της χώρας αποτελούν επέκταση κάποιου φυσικού καταστήματος. Επομένως, ότι κι αν γίνει μπορεί να απευθυνθεί στο φυσικό κατάστημα.
  • Επιπλέον, θα πρέπει ο καταναλωτής να κάνει έρευνα αγοράς και είναι πολύ εύκολο πλέον να γίνει μέσω των πλατφορμών σύγκρισης τιμών. Εκεί θα βρει κανείς διάφορα εργαλεία, τα οποία προσφέρουν την εξέλιξη της τιμής του προϊόντος που αναζητούμε. Έτσι μπορούμε πολύ εύκολα να δούμε πως εξελίχθηκε η τιμή για παράδειγμα τους τελευταίους 3 μήνες και να συγκρίνουμε με την τιμή που δίνει τώρα η επιχείρησή.
  • Τέλος, η πάγια σύσταση είναι ότι θα πρέπει οι καταναλωτές για τις ηλεκτρονικές τους αγορές να προτιμούν χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες, έτσι ώστε ότι κι αν τους συμβεί να μπορούν να ζητήσουν από την τράπεζα τα λεφτά τους από τον λογαριασμό τους πίσω.

Κατά κύριο λόγο στις πλατφόρμες σύγκρισης τιμών δραστηριοποιούνται μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Οι μεγάλες επιχειρήσεις απουσιάζουν, διότι έχουν τη διαφημιστική δύναμη να κάνουν μόνοι τους την όποια προώθηση. Αποτελεί επιτακτική ανάγκη όλων των ελληνικών επιχειρήσεων να ψηφιοποιηθούν στον βαθμό που μπορεί η κάθε μια, έτσι ώστε να επωφεληθούν από τα πολλά πλεονεκτήματά που τους παρέχει η ψηφιακή οικονομία. Ειδικά στη χώρα μας, που δέχεται τόσο μεγάλο αριθμό τουριστών μπορούν εφόσον μπουν και γνωρίσουν τους επιχειρηματίες, σε δεύτερη φάση που δε λειτουργούν οι τουριστικές επιχειρήσεις να εισέλθουν στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα και να ψωνίσουν, ακόμα κι από τις χώρες που βρίσκονται ».

Τα ξενόφερτα e-shops στερούν από την ελληνική οικονομία 300 χιλιάδες ευρώ κάθε ημέρα

« Η προτίμηση ξενόφερτων eshop είναι Πανευρωπαϊκή και φαινόμενο του δυτικού κόσμου. Οι Ασιατικές Κινέζικες εταιρίες έχουν υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια, λόγω δυσκολίας τους να διαθέσουν τα προϊόντα που παράγουν στα εργοστάσια τους, το μοντέλο από το εργοστάσιο στον καταναλωτή. Όμως, πράγματι τα προϊόντα αυτά είναι αμφιβόλου ποιότητας, μάλιστα πολλά από αυτά είναι πιθανόν να μην τηρούν τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής αγοράς, τις προϋποθέσεις ασφάλειας, όπως είναι για παράδειγμα το ότι χρησιμοποιούν πολλά αλλεργιογόνα είδη τα οποία απαγορεύονται.

Παρόλα αυτά σε γενικές γραμμές τα συγκεκριμένα προϊόντα πωλούνται και από ελληνικές επιχειρήσεις, ακριβώς τα ίδια και από τα ίδια εργοστάσια. Ο προφανής λόγος για τον οποίο τα βρίσκουμε στην ελληνική αγορά σε διπλάσια τιμή είναι ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις πληρώνουν τον δασμό εισαγωγής στο κράτος, επιβαρύνουν τα προϊόντα με ΦΠΑ αλλά και με όλους τους φόρους που πληρώνουμε στο κράτος. Συν της άλλης πληρώνουν και το προσωπικό που απασχολούν. Για αυτό το λόγο είναι και ακριβότερα. Αυτή η κατάσταση παίρνει από την ελληνική οικονομία, όπως έχει υπολογιστεί μέχρι στιγμής, γύρω στις 300 χιλ ευρώ την ημέρα. Χάνει κάπως έτσι και το κράτος τους ανάλογους φόρους αλλά και οι ελληνικές επιχειρήσεις τον ανάλογο τζίρο και κέρδος. Θα πρέπει να επιλέξουμε τι πραγματικά θέλουμε να στηρίξουμε ».

Αισιοδοξία του εμπορικού κόσμου για τις εορταστικές αγορές

« Δεν πιστεύω ότι λόγω των τελευταίων εκπτώσεων και του μειωμένου διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών ότι θα μειωθεί κατά την περίοδο των εορτών η αγοραστική κίνηση. Τα προϊόντα ειδικά που πωλούνται αυτή την περίοδο, επειδή είναι προϊόντα προσφοράς κατευθύνονται μόνο για φθηνά δώρα, δεύτερης γραμμής. Σε αντίθεση με τα προϊόντα που θα πωληθούν τη χριστουγεννιάτικη περίοδο, καθώς είναι αυτά που φέρουν και τον τζίρο στις επιχειρήσεις και δε φαίνεται να επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό από τον τζίρο των τελευταίων ημερών.

Οι επιχειρηματίες είναι πάντα αισιόδοξοι και στοχεύουν πάντα σε αύξηση των πωλήσεων τους. Θεωρούμε πως θα είναι μια καλή εορταστική περίοδος και φέτος. Άλλωστε, σιγά σιγά αρχίζει και ανακάμπτει η ελληνική οικονομία, παρά το πρόβλημα της ακρίβειας που υπάρχει. Πιστεύουμε ότι θα πετύχουμε καλύτερα νούμερα από την περσινή χρονιά ».

Φορολογικό | Δεν είναι δουλειά των πολιτών να κάνει τους ελέγχους

« Η κατεύθυνση του νομοσχεδίου βρίσκεται στη σωστή μεριά. Θα πρέπει δηλαδή να υπάρχει φορολογική δικαιοσύνη και ισότητα για όλους. Όμως, η εφαρμογή του νομοσχεδίου αυτού είναι προβληματική. Κάθε νομοσχέδιο που εφαρμόζεται οριζόντια, καίει μαζί με τα ξερά και τα χλωρά. Θα πρέπει να εξειδικευτεί και θα πρέπει να δει η κυβέρνηση που κάνει λάθος και επιβαρύνει υπέρμετρα και με παραπάνω φόρο αυτούς που δε θα έπρεπε γιατί λειτουργούν νόμιμα. Επιπλέον, φθάνουμε πλέον στον κοινωνικό αυτοματισμό που καλούνται στην ουσία οι πολίτες να καταγγείλουν και να κάνουν τη δουλειά του κράτους. Δεν είναι δουλειά των πολιτών να κάνει ελέγχους ».

Δείτε όλη τη συνέντευξη εδώ:

Valuenews.gr


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE