Παραστάσεις που πρέπει να δείτε γιατί ρίχνουν σύντομα αυλαία

Share on:

Η Κυριακή των Βαΐων (28 Απριλίου) παραδοσιακά σημαίνει τη λήξη της θεατρικής σεζόν. Πολλές, όμως, είναι οι παραστάσεις που συνεχίζονται και μετά το Πάσχα, όπως και αρκετές οι πρεμιέρες που έρχονται.

Εμείς ξεχωρίσαμε 17 παραστάσεις τις οποίες και σας προτείνουμε να δείτε αν δεν το έχετε κάνει μέχρι τώρα, γιατί σύντομα τελειώνουν.

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί (σκην. Στάθης Λιβαθινός)

Ο Στάθης Λιβαθινός επιλέγει το δημοφιλές έργο του Τομ Στόπαρντ που στον πυρήνα του στοχάζεται πάνω στην ανθρώπινη κατάσταση, εξερευνώντας τον παραλογισμό και την αβεβαιότητα της ίδιας μας της ύπαρξης. Βασιζόμενος στη σπουδαία κλασική μετάφραση του Μίνωα Βολανάκη επεξεργάστηκε με αξιοσημείωτη επιδεξιότητα την πρωτοποριακή αυτή προσέγγιση του Στόπαρντ και εμβάθυνε με παιγνιώδη τρόπο στα θέματα της ταυτότητας, της μοίρας, της ελεύθερης βούλησης και του παραλογισμού της ανθρώπινης ύπαρξης.

Ο Βασίλης Ανδρέου και ο Νίκος Καρδώνης στους δύο πρωταγωνιστικούς ρόλους του Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν αντιστοίχως δίνουν πραγματικό ρεσιτάλ ερμηνείας. Καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου, μπλέκονται σε μια σειρά από πνευματώδεις και φιλοσοφικές ανταλλαγές απόψεων, αναλογιζόμενοι συχνά τη δική τους θνητότητα και τη φύση της πραγματικότητας.

Η Έφη Μπίρμπα στέκεται με τη δική της στοχαστική ματιά απέναντι σε αυτήν την άγρια, ταραχώδη και κωμικά υπερρεαλιστική σάτιρα του του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, που αποτελεί αιχμηρό κοινωνικό σχόλιο για την ανθρώπινη φύση.

Με όπλο τις υψηλού επιπέδου ερμηνείες του δίδυμου Σερβετάλη – Μυριαγκού- σκηνοθετεί με τον μοναδικό ιδιοσυγκρασιακό της ύφος μια εμβυθιστική παράσταση “εκθέτοντας” τους μηχανισμούς της εξουσίας και την αγελαία αισθητική που προτάσσουν, ενώ ταυτόχρονα καταδύεται στον ανθρώπινο πυρήνα που προσπαθεί να διαφυλάξει με κάθε τρόπο την ατομικότητα και ταυτότητά του.

Ονειρόδραμα (σκην. Γεωργία Μαυραγάνη)

Η Γεωργία Μαυραγάνη σκηνοθετεί στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου το “Ονειρόδραμα”, ένα έργο που σπάνια παρουσιάζεται λόγω της πολυπληθούς του ερμηνευτικής απαίτησης, αλλά και της απουσίας αφηγηματικής ροής και γραμμικότητας. Και το έκανε με τον δικό της μοναδικό τρόπο, επιστρέφοντας στο πρωταρχικό και πιο αγνό υλικό του θεάτρου, στον άνθρωπο και επενδύοντας στη συλλογικότητα και χορικότητα της θεατρικής αφήγησης.

Έχοντας δίπλα της έναν εξαίσιο ερμηνευτικό ανσάμπλ ηθοποιών – εκπροσώπων της μεγαλύτερης, αλλά και της νεότερης γενιάς “έπλασε” έναν ολοκαίνουριο θεατρικό κόσμο υπενθυμίζοντάς μας τι πραγματικά είναι θέατρο και προκαλώντας μας να βουτήξουμε στον βυθό του. Η μαγεία της παράστασης αυτής δύσκολα μπορεί να περιγραφεί.
Μέχρι 28 Απριλίου

The Doctor (σκην. Κατερίνα Ευαγγελάτου)

Μετά από μία αυτοσχέδια απόπειρα έκτρωσης στο σπίτι, ένα 14χρονο κορίτσι βρίσκεται ετοιμοθάνατο με προχωρημένη σηψαιμία στο Ινστιτούτο Elizabeth, μια ιατρική κλινική για το Αλτσχάιμερ.Όταν η επικεφαλής γιατρός του Ινστιτούτου αρνείται να αφήσει έναν καθολικό ιερέα να τελέσει την τελευταία μετάληψη του κοριτσιού, ξεσπά ένα σκάνδαλο που σύντομα λαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο λόγος για το “The Doctor”, την πολύ ελεύθερη διασκευή του Robert Icke του θεατρικού έργου του Arthur Schnitzler “Professor Bernhardi”, που σκηνοθετεί η  Κατερίνα Ευαγγελάτου στο ιστορικό Αμφιθέατρο στην Πλάκα.

Μία έξοχη επιλογή κειμένου, μία νευρώδης σκηνοθεσία από την Κατερίνα Ευαγγελάτου και ένα φοβερό ensemble 11 ηθοποιών με προεξάρχουσα τη Στεφανία Γουλιώτη. Ένα έργο λόγου μετατρέπεται σε ένα επί σκηνής θρίλερ, που απευθύνεται σε όλα τα είδη κοινού και το φέρνει αντιμέτωπο με τις βεβαιότητές του.
Μέχρι 28 Απριλίου

Humans (σκην. Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης)

Ελίνα Γιουνανλή

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πήρε το ρίσκο να συστήσει στο ευρύ κοινό το “Humans” του Stephen Karam, ένα έργο που ανατέμνει την οικογένεια, τις ανθρώπινες σχέσεις και τον ίδιο τον άνθρωπο με τρόπο εξαιρετικά σύγχρονο.

Ρεαλισμός, ειλικρίνεια, χιούμορ, τρυφερότητα και βαθιά αγάπη. Αυτά είναι τα συστατικά μιας παράστασης που με λόγο καταιγιστικό κινείται πάνω στο λεπτό σύνορο που χωρίζει την τραγωδία από την κωμωδία.

Λάμπουν οι υπέροχες ερμηνείες έξι ηρώων/ηθοποιών (Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Ξένια Καλογεροπούλου, Θέμις Μπαζάκα, Ειρήνη Μακρή, Μαρία Πετεβή). 
Μέχρι 28 Απριλίου

Γλάρος (σκην. Δημήτρης Καραντζάς)

Ο Δημήτρης Καραντζάς κάνει τη δική του βουτιά μέσα στα σωθικά του θεάτρου και της Τσεχωφικής δημιουργίας και σκηνοθετεί με τον δικό του διηθητικό τρόπο στο θέατρο Προσκήνιο το εμβληματικό του αριστούργημα, τον “Γλάρο”.

Συγκλονιστικές ερμηνείες από το σύνολο των ηθοποιών (Θεοδώρα Τζήμου, Μανώλης Μαυροματάκης, Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Δρόσος Σκώτης, Μαρία Φιλίνη, Γιώργος Ζυγούρης) και μία Θεοδώρα Τζήμου να μας χαρίζει μία από τις ωραιότερες Αρκάντινες που έχουμε δει.
Μέχρι 2

Εμείς ξεχωρίσαμε 17 παραστάσεις τις οποίες και σας προτείνουμε να δείτε αν δεν το έχετε κάνει μέχρι τώρα, γιατί σύντομα τελειώνουν.

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί (σκην. Στάθης Λιβαθινός)

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί- Λιβαθινός

ΕΛΙΝΑ ΓΙΟΥΝΑΝΛΗ

Ο Στάθης Λιβαθινός επιλέγει το δημοφιλές έργο του Τομ Στόπαρντ που στον πυρήνα του στοχάζεται πάνω στην ανθρώπινη κατάσταση, εξερευνώντας τον παραλογισμό και την αβεβαιότητα της ίδιας μας της ύπαρξης. Βασιζόμενος στη σπουδαία κλασική μετάφραση του Μίνωα Βολανάκη επεξεργάστηκε με αξιοσημείωτη επιδεξιότητα την πρωτοποριακή αυτή προσέγγιση του Στόπαρντ και εμβάθυνε με παιγνιώδη τρόπο στα θέματα της ταυτότητας, της μοίρας, της ελεύθερης βούλησης και του παραλογισμού της ανθρώπινης ύπαρξης.

Ο Βασίλης Ανδρέου και ο Νίκος Καρδώνης στους δύο πρωταγωνιστικούς ρόλους του Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν αντιστοίχως δίνουν πραγματικό ρεσιτάλ ερμηνείας. Καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου, μπλέκονται σε μια σειρά από πνευματώδεις και φιλοσοφικές ανταλλαγές απόψεων, αναλογιζόμενοι συχνά τη δική τους θνητότητα και τη φύση της πραγματικότητας.

H Καρδιά του Σκύλου (σκην. Έφη Μπίρμπα)

Η Καρδιά του Σκύλου

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΠΛΑΝΙΔΗΣ

Η Έφη Μπίρμπα στέκεται με τη δική της στοχαστική ματιά απέναντι σε αυτήν την άγρια, ταραχώδη και κωμικά υπερρεαλιστική σάτιρα του του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, που αποτελεί αιχμηρό κοινωνικό σχόλιο για την ανθρώπινη φύση.

Με όπλο τις υψηλού επιπέδου ερμηνείες του δίδυμου Σερβετάλη – Μυριαγκού- σκηνοθετεί με τον μοναδικό ιδιοσυγκρασιακό της ύφος μια εμβυθιστική παράσταση “εκθέτοντας” τους μηχανισμούς της εξουσίας και την αγελαία αισθητική που προτάσσουν, ενώ ταυτόχρονα καταδύεται στον ανθρώπινο πυρήνα που προσπαθεί να διαφυλάξει με κάθε τρόπο την ατομικότητα και ταυτότητά του.

Ονειρόδραμα (σκην. Γεωργία Μαυραγάνη)

Ονειρόδραμα- Γεωργία Μαυραγάνη

KAROL JAREK

Η Γεωργία Μαυραγάνη σκηνοθετεί στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου το “Ονειρόδραμα”, ένα έργο που σπάνια παρουσιάζεται λόγω της πολυπληθούς του ερμηνευτικής απαίτησης, αλλά και της απουσίας αφηγηματικής ροής και γραμμικότητας. Και το έκανε με τον δικό της μοναδικό τρόπο, επιστρέφοντας στο πρωταρχικό και πιο αγνό υλικό του θεάτρου, στον άνθρωπο και επενδύοντας στη συλλογικότητα και χορικότητα της θεατρικής αφήγησης.

Έχοντας δίπλα της έναν εξαίσιο ερμηνευτικό ανσάμπλ ηθοποιών – εκπροσώπων της μεγαλύτερης, αλλά και της νεότερης γενιάς “έπλασε” έναν ολοκαίνουριο θεατρικό κόσμο υπενθυμίζοντάς μας τι πραγματικά είναι θέατρο και προκαλώντας μας να βουτήξουμε στον βυθό του. Η μαγεία της παράστασης αυτής δύσκολα μπορεί να περιγραφεί.
Μέχρι 28 Απριλίου

The Doctor (σκην. Κατερίνα Ευαγγελάτου)

The Doctor- Κατερίνα Ευαγγελάτου

VASIA ANAGNOSTOPOULOU

Μετά από μία αυτοσχέδια απόπειρα έκτρωσης στο σπίτι, ένα 14χρονο κορίτσι βρίσκεται ετοιμοθάνατο με προχωρημένη σηψαιμία στο Ινστιτούτο Elizabeth, μια ιατρική κλινική για το Αλτσχάιμερ.Όταν η επικεφαλής γιατρός του Ινστιτούτου αρνείται να αφήσει έναν καθολικό ιερέα να τελέσει την τελευταία μετάληψη του κοριτσιού, ξεσπά ένα σκάνδαλο που σύντομα λαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο λόγος για το “The Doctor”, την πολύ ελεύθερη διασκευή του Robert Icke του θεατρικού έργου του Arthur Schnitzler “Professor Bernhardi”, που σκηνοθετεί η  Κατερίνα Ευαγγελάτου στο ιστορικό Αμφιθέατρο στην Πλάκα.

Μία έξοχη επιλογή κειμένου, μία νευρώδης σκηνοθεσία από την Κατερίνα Ευαγγελάτου και ένα φοβερό ensemble 11 ηθοποιών με προεξάρχουσα τη Στεφανία Γουλιώτη. Ένα έργο λόγου μετατρέπεται σε ένα επί σκηνής θρίλερ, που απευθύνεται σε όλα τα είδη κοινού και το φέρνει αντιμέτωπο με τις βεβαιότητές του.
Μέχρι 28 Απριλίου

Humans (σκην. Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης)

THE HUMANSΕλίνα Γιουνανλή

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πήρε το ρίσκο να συστήσει στο ευρύ κοινό το “Humans” του Stephen Karam, ένα έργο που ανατέμνει την οικογένεια, τις ανθρώπινες σχέσεις και τον ίδιο τον άνθρωπο με τρόπο εξαιρετικά σύγχρονο.

Ρεαλισμός, ειλικρίνεια, χιούμορ, τρυφερότητα και βαθιά αγάπη. Αυτά είναι τα συστατικά μιας παράστασης που με λόγο καταιγιστικό κινείται πάνω στο λεπτό σύνορο που χωρίζει την τραγωδία από την κωμωδία.

Λάμπουν οι υπέροχες ερμηνείες έξι ηρώων/ηθοποιών (Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Ξένια Καλογεροπούλου, Θέμις Μπαζάκα, Ειρήνη Μακρή, Μαρία Πετεβή). 
Μέχρι 28 Απριλίου

Γλάρος (σκην. Δημήτρης Καραντζάς)

Γλάρος σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά

ΓΚΕΛΥ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ

Ο Δημήτρης Καραντζάς κάνει τη δική του βουτιά μέσα στα σωθικά του θεάτρου και της Τσεχωφικής δημιουργίας και σκηνοθετεί με τον δικό του διηθητικό τρόπο στο θέατρο Προσκήνιο το εμβληματικό του αριστούργημα, τον “Γλάρο”.

Συγκλονιστικές ερμηνείες από το σύνολο των ηθοποιών (Θεοδώρα Τζήμου, Μανώλης Μαυροματάκης, Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Δρόσος Σκώτης, Μαρία Φιλίνη, Γιώργος Ζυγούρης) και μία Θεοδώρα Τζήμου να μας χαρίζει μία από τις ωραιότερες Αρκάντινες που έχουμε δει.
Μέχρι 28 Απριλίου

Jane (σκην. Κατερίνα Μαυρογεώργη)

Jane της Κατερίνας Μαυρογεώργη

ANASTASIA_GIANNAKI

Η Κατερίνα Μαυρογεώργη και η δημιουργική ομάδα του έργου εμπνέεται από την εμβληματική φιγούρα της Σαρλότ Μπροντέ και της ηρωίδας της, Τζέην και στήνει μία φρέσκια και δυναμική παράσταση που αποπειράται να εξερευνήσει εκ νέου την βικτωριανή αυτή ιστορία υπό ένα διαφορετικό πρίσμα.

Με τη δραματουργική συμβολή της Μαρίας Φιλίνη, με χιούμορ, τρυφερότητα και μεγάλη περιέργεια, το έργο μας προσκαλεί να ξεδιψάσουμε μέσα σε έναν αλλόκοτα αστείο και ποιητικό κόσμο. Μια γιορτή για την δημιουργικότητα ως το πιο απαραίτητο survival kit.
Μέχρι 23 Απριλίου

Καταποντισμός (σκην. Βασίλης Βηλαράς)

Ο Βασίλης Βηλαράς σκηνοθετεί στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού τον Καταποντισμό, μία παράσταση τα πρόσωπα της οποίας επισκέπτονται την gay Ελλάδα της Μεταπολίτευσης (ναι υπάρχει και αυτή η Ελλάδα) και μεταφέρουν τις επιθυμίες, τις σκέψεις και τις αγωνίες των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων εκείνης της περιόδου, όπως τις αποτύπωσαν τα ίδια, σε πρώτο πρόσωπο, μέσα από τις επιστολές που έστελναν στο επαναστατικό περιοδικό Αμφί, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσιο λόγο στην Ελλάδα για την queer εμπειρία.

Πέντε υπέροχες ερμηνείες, αφηγήσεις για τραγελαφικά coming out που προκαλούν χαμόγελα, ακόμη και γέλιο στα χείλη, ενώ άλλες μαρτυρικές εξομολογήσεις φέρνουν δάκρυα συγκίνησης για όλους αυτούς τους ανθρώπους που κρύβονταν ακόμη και από τους ίδιους τους τους εαυτούς.
Μέχρι 28 Απριλίου

Ο Ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ (σκην. Πέτρος Ζούλιας)

Μία στιβαρή διασκευή του δημοφιλούς μυθιστορήματος της Χάισμιθ που απευθύνεται στο ευρύ κοινό – θεατρόφιλο και μη- και συντηρεί μέχρι τέλους το ενδιαφέρον του φωτίζοντας ακόμη περισσότερες πτυχές της μυστηριώδους προσωπικότητας του Ρίπλεϊ.

Καλή σκηνοθετική καθοδήγηση από τον Πέτρο Ζούλια και εξαιρετικές ερμηνείες από το πρωταγωνιστικό δίδυμο Συριόπουλο- Ταμπακάκη και καθαρόαιμη ατμόσφαιρα ψυχολογικού θρίλερ.
Μέχρι 28 Απριλίου

Έγκλημα και Τιμωρία (σκην. Δημήτρης Τάρλοου)

Ο Δημήτρης Τάρλοου σκηνοθετεί στο θέατρο Πορεία το κορυφαίο ψυχογράφημα της ανθρώπινης ύπαρξης και ηθικής, το Έγκλημα και Τιμωρία” του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι στη διασκευή του Θανάση Τριαρίδη. Μόνο που στην περίπτωση αυτή ο τελευταίος δεν αρκέστηκε σε μία συμβατική ανάγνωση του ογκώδους αυτού μυθιστορήματος, αλλά έγραψε ένα ολοκαίνουριο κείμενο που έχει γραφτεί με αφορμή το κλασικό κείμενο.

Μια παράσταση όμορφα ενορχηστρωμένη που πατά σε ένα κείμενο που σέβεται το πρωτότυπο φωτίζοντας πολλές σύγχρονες προεκτάσεις του, με εξαιρετικές ερμηνείες και προεξάρχοντες τους δύο βασικούς πρωταγωνιστές του, τον Προμηθέα Αλειφερόπουλο και τον Δημήτρη Ήμελλο.
Μέχρι 28 Απριλίου

πηγή: news247.gr


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE