Καπράλος | Λάθος της κυβέρνησης να μην μπει στο κάδρο της φοροδιαφυγής η πάταξη του παρεμπορίου

Share on:

“Ζέσταναν” τα ταμεία των επιχειρήσεων τα εμπορικά καταστήματα του Πειραιά οι καταναλωτές την περίοδο των εορτών. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς Θεόδωρο Καπράλο η αγοραστική κίνηση αναμένεται να κορυφωθεί την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, που ξεκινούν στις 8 Ιανουαρίου.

Αναφερόμενος στο φορολογικό νομοσχέδιο ο κος Καπράλος χαρακτήρισε λάθος την απόφαση της κυβέρνησης να μην προστεθεί στο κάδρο της φοροδιαφυγής η πάταξη του παρεμπορίου.

Σε συνέντευξη του στη ValueNews.gr και τη δημοσιογράφο Γεωργία Ζιαγάκη ο κος Καπράλος σημείωσε πως 9 στους 10 Έλληνες έχουν αλλάξει την ιεράρχηση των αναγκών τους, προχωρώντας σε αυστηρές και όχι παρορμητικές αγορές.

Την ίδια ώρα, σε γενναίες προσφορές και εκπτώσεις προχωρούν χιλιάδες επαγγελματίες, στην προσπάθεια τους να κρατήσουν τους καταναλωτές αλλά και να ρευστοποιήσουν τα διαθέσιμα αποθέματα τους.

Ο κος Καπράλος αναφέρθηκε στο μεγάλο στοίχημα της ακρίβειας, σχολιάζοντας πως με την ισχυροποίηση του ανταγωνισμού, θα μπορέσουν να διατηρηθούν σε χαμηλά επίπεδα οι τιμές.

Ειδικότερα:

Χριστουγεννιάτικες αγορές | Σε ικανοποιητικά επίπεδα η αγοραστική κίνηση – Μικρότερες αποδείξεις κατά μέσο όρο

« Μπορώ να πω πως μας άφησε μια γλυκιά γεύση το τέλος της χρονιάς, και αυτό γιατί υπήρξε μια αυξημένη κινητικότητα σε όλη την εορταστική περίοδο. Ειδικότερα μετά την καταβολή των δώρων, είδαμε την κινητικότητα που υπάρχει στους δρόμους να μεταφέρεται και σε μια ουσιαστική κινητικότητα στα καταστήματα. Ο κόσμος ήταν φανερό πως ήθελε να κάνει την έρευνα αγοράς του, ώστε να μπορέσει να ψωνίσει τη χρονική περίοδο που έχει μια πιο οικονομική άνεση. Επομένως, μετά τις 20-21 του μήνα είδαμε να αυξάνεται η επισκεψιμότητα στα καταστήματα και να υπάρχουν αγορές, ειδικά στα είδη που έχουν την τιμητική τους αυτή την περίοδο ».

9 στους 10 Έλληνες έχουν αλλάξει την ιεράρχηση των αναγκών τους

« Διαπιστώσαμε πως περίπου 5 στους 10 έκαναν μια συγκεκριμένη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος τους και πράγματι 9 στους 10 Έλληνες έχουν αλλάξει την ιεράρχηση των αναγκών τους. Με άλλα λόγια, είδαμε αυστηρές και όχι παρορμητικές αγορές, άρα και μικρότερη απόδειξη κατά μέσο όρο. Την ίδια ώρα όμως ο κόσμος είχε την ανάγκη να μπει στα καταστήματα, όπως επίσης και να βγει έξω να κάνει τη βόλτα του. Το πρόσημο θα λέγαμε πως είναι θετικό, για τις περισσότερες επιχειρήσεις.

Θεωρώ πως ακόμη και κάποιοι κλάδοι, που είχαν δυσκολότερη προγενέστερη περίοδο, και αναφέρομαι κυρίως στην ένδυση και στην υπόδησή, που τους τελευταίους 2-3 μήνες δεν είχαν πάει ιδιαίτερα καλά, είδαμε να “ζεσταίνονται” τα ταμεία κατά την εορταστική περίοδο.

Αυτό που έχει σημασία είναι πως μπορέσαμε να νικήσουμε ένα διπλό στοίχημα, όπου το πρώτο αφορά την επάρκεια των προϊόντων και το δεύτερο να συγκρατηθούν οι τιμές στα πιο χαμηλά επίπεδα. Θεωρώ πως τα παραπάνω σαν επιχειρήσεις τα καταφέραμε, καθώς υπάρχει μια συνεχής προσπάθεια να κρατήσουμε τον καταναλωτή κοντά μας ».

Χειμερινές εκπτώσεις | Γενναίες προσφορές και εκπτώσεις από τον εμπορικό κόσμο του Πειραιά

« Οι προσδοκίες μας για τις χειμερινές εκπτώσεις θα λέγαμε πως είναι ιδιαίτερα υψηλές, και αυτό γιατί οι κλάδοι που είναι με τη μεγαλύτερη ένταση στην εκπτωτική περίοδο, δηλαδή τα δώρα, τα είδη σπιτιού, ένδυση και υπόδησή κτλπ. είναι κλάδοι που δεν είχαν πάει ιδιαίτερα καλά το προηγούμενο διάστημα.

Θεωρώ λοιπόν πως ακριβώς επειδή ο κόσμος έκανε αυστηρή ιεράρχηση των αναγκών του έχει αφήσει αρκετά από τα προσωπικά του ψώνια για την περίοδο των εκπτώσεων. Υπάρχει λοιπόν περιθώριο κατανάλωσης. Από την άλλη, οι επιχειρήσεις θα προχωρήσουν σε γενναίες προσφορές και εκπτώσεις, στο επίπεδο βέβαια του δυνατού, στην προσπάθεια τους να είναι ελκυστικές και στην προσπάθεια που θα κάνουν να ρευστοποιήσουν τα διαθέσιμα αποθέματα τους, προκειμένου να έχουν τη ρευστότητα που θα τους επιτρέψει να ανατροφοδοτηθούν την επόμενη περίοδο ».

Αυξημένη η επισκεψιμότητα στον Πειραιά μετά την έλευση του Μετρό και του Τραμ

« Το Μετρό στον Πειραιά για εμάς σημαίνει δύο πράγματά. Το πρώτο αφορά την ταλαιπωρία που περάσαμε το πρώτο χρονικό διάστημα, με τα έργα ώστε να καταφέρει να έρθει το μετρό και το Τραμ στην πόλη μας. Επομένως, είχε μεταβληθεί το κέντρο της πόλης σε ένα απέραντο εργοτάξιο, κάτι που καθιστά πολύ δύσκολη την προσβασιμότητα. Στα περισσότερα στενά επίσης δεν υπήρχε η δυνατότητα να παρκάρει κανείς, ενώ και οι κεντρικές πλατείες είχαν αποκλειστεί αλλά και γενικότερα υπήρχε μια πολύ άσχημη εικόνα στο κέντρο της πόλης. Αυτό μας “χτύπησε” έντονα τόσο ως επιχειρήσεις αλλά και ως πόλη.

Το γεγονός λοιπόν πως ολοκληρώθηκαν τα έργα αυτά, για εμάς είναι μια επιπλέον νίκη. Από τη μια έχει αποκατασταθεί η πόλη, η προσβασιμότητα της και η ομορφιά της. Ενώ από την άλλη η έλευση του Μετρό έχει ουσιαστικά βάλει τον Πειραιά στην πρώτη γραμμή των επιλογών. Μας έχει δώσει λοιπόν και μια αυξημένη επισκεψιμότητα, ενώ την ίδια ώρα έχουμε καταφέρει να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον του καταναλωτή ».

Το μεγάλο στοίχημα της ακρίβειας | Να ισχυροποιηθεί ο ανταγωνισμός ώστε να διατηρηθούν χαμηλές οι τιμές

« Το θέμα της ακριβείας θεωρώ πως είναι πολύ κρίσιμο και πως θα είναι και αυτό που θα βρίσκεται στο επίκεντρο της οικονομίας του 2024. Θα πρέπει να δούμε πως μπορούμε να κρατήσουμε την ελληνική οικονομία όρθια αλλά και πως θα μπορέσουμε να κρατήσουμε το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημά της οικογένειας σε υψηλά επίπεδα, ώστε να μην πέφτει το βιοτικό επίπεδο.

Εδώ νομίζω πως υπάρχει ένα μεγάλο στοίχημα, το οποίο για να μπορέσουμε να το κερδίσουμε θα πρέπει να ισχυροποιηθεί ο ανταγωνισμός. Σύμφωνα και μετά επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σε όποιους κλάδους υπάρχει πολύ μεγάλος ανταγωνισμός, υπάρχουν και συγκρατημένες τιμές. Όπου υπάρχει ισχυρό μονοπώλιο, εκεί βλέπουμε τις τιμές να αρχίσουν να ξεφεύγουν. Πρώτα από όλα λοιπόν, θα πρέπει να ενισχύσουμε αυτό και στη συνέχεια να ενισχυθούν οι έλεγχοι.

Την ίδια ώρα, θα πρέπει ο καταναλωτής να συνειδητοποιήσει τη δύναμη του και να γυρίσει την πλάτη όπου αισθάνεται ότι υπάρχει μια υπερβολική αύξηση τιμής. Ακριβώς εδώ θα λειτουργήσει και ο ανταγωνισμός.

Οι επιχειρήσεις έχουν επίσης να αντιμετωπίσουν και το πρόβλημα των τιμών των αγαθών που ανεβαίνουν, άρα η επανατροφοδότηση των επιχειρήσεων γίνεται όλο και δυσκολότερη. Την ίδια στιγμή υπάρχει και το γεωπολιτικό ζήτημα που εκτινάσσει τους ναύλους στα ύψη.

Από την άλλη υπάρχει και το πρόβλημα στο λιανεμπόριο, όπου ο καταναλωτής μας δεν έχει τη δύναμη να κάνει την αγορά, που θα μας δώσει τη ρευστότητα που επιζητούμε. Επομένως, θα λέγαμε πως είναι ένα στοίχημα για όλους, για το σύνολο της ελληνικής οικονομίας, να μπορέσουμε να το περιορίσουμε ».

ΕΜΠ για φορολογικό | Λάθος να μην μπει στο κάδρο η πάταξη του παρεμπορίου

« Εμείς σαν Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά έχουμε πάρει ξεκάθαρη θέση σε ό,τι αφορά το νέο φορολογικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης. Αρχικά, εννοείται ότι υπάρχει φοροδιαφυγή και πρώτοι από όλους εμείς θέλουμε να τη “μαζέψουμε”, γιατί για εμάς αποτελεί αθέμιτο ανταγωνισμό. Επομένως, το πρώτο λάθος είναι ότι δεν μπήκε στο κάδρο η πάταξη που παραεμπορίου. Το δεύτερο λάθος είναι ο τρόπος με τον οποίο έχει σημαδευτεί ο επιχειρηματίας για να αντιμετωπιστεί η φοροδιαφυγή. Γιατί μπαίνει με ένα οριζόντιο μέτρο και αυτό το τεκμαρτό εισόδημα έρχεται να πιέσει επαγγελματίες που πραγματικά δε φθάνουν το ύψος του. Ας μην ξεχνάμε πως η φοροδιαφυγή δε συμβαίνει μόνο στα χαμηλά κοινωνικά στρώματα αλλά και στα υψηλά.

Εμείς θεωρούμε πως δεν μπορούμε να συζητάμε για μια οριζόντια τοποθέτηση σε ένα τέτοιο ζήτημα, θα πρέπει να αξιοποιήσουμε όλα τα εργαλεία που μας δίνει η τεχνολογία. Έτσι κι αλλιώς, ο εμπορικός κόσμος ανέκαθεν ήταν υπέρ και των ελέγχων και της ψηφιοποίησης, ώστε να μπορέσουμε να έχουμε μια πραγματική χαρτογράφηση και ο έλεγχος να είναι στη σωστή κατεύθυνση ».

Ένα απλό φορολογικό σύστημα για όλους | Κίνητρο και στον καταναλωτή και στον επαγγελματία

« Θεωρώ πως ο στόχος της κυβέρνησης για τα περίπου 600 εκατ. δε θα επιτευχθεί σε βάθος χρόνου γιατί πάντα η φοροδιαφυγή είναι ένα παιχνίδι σκακιού ανάμεσα στον φοροφυγά και στη φορολογική αρχή. Αυτοί οι οποίοι πραγματικά φοροδιαφεύγουν θα βρουν τον τρόπο να το ξανακάνουν. Δεν υπάρχει τρόπος να μειώσουμε τη φοροδιαφυγή αν δεν την κάνουμε μη επιλέξιμη, κάτι που θα γίνει εάν δεν έχει κανείς λόγο να φοροδιαφύγει.

Όταν έχουμε ένα απλό φορολογικό σύστημα, όπου όλα τα έσοδα και τα έξοδα θα βρίσκονται στο τραπέζι και εκεί το έσοδο του ενός είναι έξοδο και των άλλων. Επομένως, έχω το κίνητρο να ζητήσω την απόδειξη και έχει και ο επαγγελματίας το κίνητρο να μου δώσει την απόδειξη. Σε αυτό το σημείο όλα τα μαύρα γίνονται λευκά και η οικονομία μπαίνει σε άλλη γραμμή. Οποιοσδήποτε άλλος τρόπος ουσιαστικά μας γυρίζει πίσω δεκαετίες, γιατί θυμίζω πως το συγκεκριμένο μέτρο του τεκμαρτού εισοδήματος είχε εφαρμοστεί και πριν από 30 χρόνια ».

Δείτε όλη τη συνέντευξη εδώ:

Valuenews.gr


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE