Γυναίκες της Ελλάδος και Πολύτεκνοι κατά του νομοσχεδίου για τα ομόφυλα ζευγάρια

Share on:

Ρεπορτάζ Γεωργία Ζιαγάκη

Φόβους πως θα επεκταθεί το φαινόμενο της παρένθετης μητρότητας, από τη στιγμή που ομόφυλα ζευγάρια θα μπορούν να μπουν στην διαδικασία παρένθετης μητρότητας στο εξωτερικό, εξέφρασε σε συνέντευξη της στη Valuenews.gr η Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γυναικών Ελλάδος Χριστίνα Σκαλούμπακα.

Για διατάραξη της ισορροπίας στην ψυχή του παιδιού, καθώς κλονίζεται ο ισότιμος ρόλος της γονεϊκότητας, κάνει λόγο από τη πλευρά της η Γενική Γραμματέας της Ανωτάτης Συνομονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος Δήμητρα – Ίνες Αγγελή σε συνέντευξη της στη Valuenews.gr.

Ειδικότερα:

Σκαλούμπακα | Επεκτείνεται η παρένθετη μητρότητα

Η κα Σκαλούμπακα προειδοποίησε πως επεκτείνεται η εμπορική παρένθετη μητρότητα, από τη στιγμή που ομόφυλα ζευγάρια θα μπορούν να μπουν στην διαδικασία παρένθετης μητρότητας στο εξωτερικό και στη συνέχεια θα επιστρέψουν στην Ελλάδα, νομιμοποιώντας κανονικά τα παιδιά.

« Τα παιδιά στις δομές προς υιοθεσία, είναι ελάχιστα, τα ομόφυλα ζευγάρια θα μπορούν ν’ αποκτήσουν παιδιά είτε μέσω ιδιωτικής υιοθεσίας είτε μέσω υιοθεσίας από το εξωτερικό, δηλαδή με εμπόριο παιδιών είτε από φτωχές ευάλωτες οικογένειες είτε από άλλες χώρες, όπου τα παιδιά λιμοκτονούν.

Κυρίως όμως θ’ αποκτούν παιδιά μέσω της εμπορικής παρένθετης μητρότητας και της αγοράς από τράπεζα σπέρματος ή και ωαρίων. Με τις πλάτες του νόμου, τα ομόφυλα ζευγάρια σε πρώτη φάση θα μπορούν να νοικιάζουν παρένθετες μητέρες και να φέρνουν τα παιδιά από το εξωτερικό και σε δεύτερη φάση που φαίνεται ότι δρομολογείται, αυτή η διαδικασία θα γίνεται και στην Ελλάδα».

Υπογράμμισε πως «στον 21ο αιώνα, δεν είναι πρόοδος γυναίκες φτωχές, ευάλωτες πρόσφυγες ακόμα και φοιτήτριες να εξαναγκάζονται να νοικιάζουν το σώμα τους, τη μήτρα τους και να μετατρέπονται σε μηχανές αναπαραγωγής παιδιών κατά παραγγελία. Δεν είναι ελεύθερη επιλογή για καμιά γυναίκα αυτό, δεν είναι πρόοδος να μπορεί να γίνει παρένθετη μέχρι τα 54 χρόνια της.

Κατήγγειλε μεταξύ άλλων και την αντιδραστική πρόταση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας πως «ήρθε ως λαγός να νομιμοποιήσει την παρένθετη μητρότητα φθάνοντας στο όνομα του ατομικού δικαιωματισμού να υπερασπιστεί μέχρι και την ευγονική, δηλαδή τη γέννηση παιδιών κατά παραγγελία με χαρακτηριστικά που επιθυμεί ο ο γονιός».

Συμπλήρωσε πως το νομοσχέδιο οδηγεί στον αποκλεισμό είτε της μητρότητας – πατρότητας αφού θεσμοθετεί τη διπλή μητρότητα ή διπλή πατρότητα, οδηγώντας στην πολλαπλή γονεϊκότητα, δηλαδή γονέας 1, 2 κλπ.

Είναι ένα νομοσχέδιο ανορθολογικό, αντιδραστικό και έχει το βλέμμα στραμμένο στην κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων.

Δείτε όλη τη συνέντευξη:

Αγγελή | Ο ισότιμος ρόλος της γονεϊκότητας είναι μια ισορροπία μέσα στην ψυχή του κάθε παιδιού

Από την δική της πλευρά η κα Αγγελή σχολιάζοντας το ζήτημα από την κοινωνική οπτική, αναφέρει πως εάν δεν υπάρχει ο ρόλος και του πατέρα και της μητέρας στην ανατροφή ενός παιδιού, αποτελεί θέμα που “ταράζει” την ισορροπία της διαπαιδαγώγησης του.

« Ο ισότιμος ρόλος της γονεϊκότητας είναι μια ισορροπία μέσα στην ψυχή του κάθε παιδιού. Δεν είναι μόνο η αγάπη και το περιβάλλον που θα γαλουχηθεί και θα μεγαλώσει ένα παιδί, είναι και η ισορροπία που θα πρέπει να υπάρχει ανάμεσα στο ρόλο της μητέρας και του πατέρα. Δε λέω πως δεν υπάρχουν περιπτώσεις που δεν μπορεί να μη συμπληρωθεί και ο δεύτερος ρόλος, υπάρχουν τα συγγενικά πρόσωπα. Αυτό όμως, το ολοκληρωμένο πλαίσιο για να αποδοθεί ένας πολίτης την απόλυτη ισορροπία, θεωρούμε πως διαταράσσεται.

Διακρίνεται στο νομοσχέδιο μια αντισυνταγματικότητα. Υπάρχει δηλαδή το άρθρο 21 στο Σύνταγμα, όπου μεταξύ πολλών άλλων μιλάει για την προστασία της μητρότητας. Το παρόν νομοσχέδιο δε διασφαλίζει, όχι τη μητρότητα, αλλά ούτε καν την ύπαρξη της. 

Κάποιοι θέτουν πως το θέμα ότι έχει θρησκευτική σημασία. Εγώ πιστεύω ότι έχει βαθύτατα κοινωνική σημασία και μάλιστα πολιτειακή σημασία. Ποιος είναι αυτός που μπορεί εκούσια από ένα παιδί να στερήσει τη λέξη μητέρα και πατέρα».

Η οικογένεια είναι θεσμός

« Επειδή δεν έχει θεσπιστεί η έννοια της λέξεως οικογένεια, μπορούμε να εννοούμε οτιδήποτε; Εξάλλου, το θέμα γάμος δεν είναι μια λέξη. Μιλάμε για έναν θεσμό. Και αυτόν τον θεσμό, που αποτελεί το πρώτο λιθαράκι για την σύσταση οικογένειας, πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί σε αυτό που πάμε να δημιουργήσουμε.

Από την άλλη μεριά, η προστασία της οικογένειας έχει επιτευχθεί; Θεωρώ ότι είμαστε πολύ αδικημένοι και μάλιστα είναι ιδιαίτερα προβληματισμένα τα νέα παιδιά για το να δημιουργήσουνε οικογένεια. Θεωρώ ότι υπάρχουν τεράστιες ανισότητες μέσα στην οικογένεια, όπου δεν φροντίσαμε ποτέ σαν πολιτεία να δούμε τι είναι αυτό που έχει ανάγκη η οικογένεια. Το αποτέλεσμα είναι η πτώση των γεννήσεων.

Το 2018 η τότε κυβέρνηση θέσπισε τη δυνατότητα στα ομόφυλα ζευγάρια που είχαν επισυνάψει σύμφωνο συμβίωσης να μπορέσουν να μπουν στην διαδικασία αναδοχής. Έξι χρόνια μετά, πόσα παιδιά μπήκαν σε αναδοχή ομόφυλων ζευγαριών, ούτως ώστε να τεκμηριώνουμε και το αίτημα της υιοθεσίας;

Το πρόβλημα δεν λύνεται με το να ονοματίσουμε μητέρα ή πατέρα των έναν ή τον άλλον ομόφυλο σύντροφο. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε τι θα ωφελήσει.

Εμείς προτείνουμε άρθρα του νομοσχεδίου να περιληφθούν στον υφιστάμενο νόμο του συμφώνου συμβίωσης και τα κληρονομικά δικαιώματα και η γονική επιμέλεια και μέριμνα, στα άρθρα του αστικού κώδικα. Θα ήταν μια λύση που δεν έφτανε στον διχασμό της κοινωνίας. Εξάλλου το δημογραφικό αποτελεί και το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε και ο μεγαλύτερος άξονας επίλυσης του είναι να καταφέρουμε να αυξήσουμε τις γεννήσεις, να εμπνεύσουμε τους νέους ανθρώπους να μπουν να επωμιστούν το φορτίο της ανατροφής. Χρειαζόμαστε λοιπόν γενναία μέτρα πάνω στην οικογενειακή πολιτική και θεωρώ πως ήταν αρκετά πρώιμο το βήμα να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε άλλες δομές οικογένειας».

Δείτε όλη τη συνέντευξη:

Valuenews.gr


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE