Εκπτώσεις «ανάσα» για τον εμπορικό κόσμο | Αυστηροί έλεγχοι για παραπλανήσεις

Share on:

  • Ρεπορτάζ Γεωργία Ζιαγάκη

Σε μεγάλες εκπτώσεις που φτάνουν έως και το 80% και θα δώσουν ανάσα στον Εμπορικό κόσμο της χώρας, προχωρούν οι έμποροι ανά τη χώρα προκειμένου να καλύψουν σημαντικά οικονομικά κενά που δημιουργήθηκαν τόσο από την ενεργειακή όσο και από την υγειονομική κρίση.

Την ίδια ώρα, η Κυβέρνηση εντείνει τους ελέγχους στην αγορά ώστε να παταχθούν φαινόμενα παραπλανητικών εκπτώσεων εις βάρος των καταναλωτών.

Οι εκπτώσεις ξεκίνησαν τη Δευτέρα 10 Ιουλίου και θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου.

Την άποψη πως καθώς μπαίνουμε προς την καρδιά των εκπτώσεων τα ποσοστά θα ξεπεράσουν το 50%, εξέφρασε ο Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Μάκης Σαββίδης.

Μεγάλη προσοχή τόσο σε καταναλωτές όσο και σε επιχειρήσεις σχετικά με τη νέα νομοθεσία, όπου η αρχική τιμή θα πρέπει να είναι η κατώτερη τιμή των περασμένων 30 ημερών, σύμφωνα με τον κύριο Σαββίδη.

Αναφορικά με το ζήτημα που εξετάζει η κυβέρνηση για το άνοιγμα των καταστημάτων περισσότερες Κυριακές την περίοδο των εκπτώσεων, ο Αντιπρόεδρος του ΕΣΑ σημειώνει πως δεν είναι κάτι εύκολο καθώς τουλάχιστον το 80% των επιχειρήσεων στη χώρα πρόκειται για οικογενειακές.

Η Πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ Παναγιώτα Καλαποθαράκου από τη μεριά της συνέστησε ιδιαίτερη προσοχή στους καταναλωτές στη διάκριση μεταξύ προσφορών και εκπτώσεων, καθώς τα πρώτα αποτελούν προϊόν προηγούμενης σεζόν ή ελλαττωματικά.

Μεταξύ άλλων η κυρία Καλαποθαράκου προειδοποίησε για τη χρήση της πιστωτική κάρτα αναφέροντας πως στις αγορές με άτοκες δόσεις εάν δεν αποπληρωθεί το ποσό σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, οι δόσεις τοκίζονται με 18-20%.

“Δώρο άδωρον” χαρακτήρισε το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης. Μεταξύ άλλων, ανέφερε πως στην αγορά της Θεσσαλονίκης δεν υπάρχουν τουρίστες τις Κυριακές αλλά ούτε και γηγενείς, καθώς όλοι επιλέγουν παραθαλάσσιους προορισμούς.

Σαββίδης | Η αρχική τιμή είναι και πρέπει να είναι η κατώτερη τιμή των περασμένων 30 ημερών

Ο Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Μάκης Σαββίδης

Ξεκίνησαν τη Δευτέρα οι εκπτώσεις, όπου θα διαρκέσουν έως της 31 Αυγούστου. Την ερχόμενη Κυριακή 16/07 τα καταστήματα θα παραμείνουν προαιρετικά ανοιχτά από τις 11:00-18:00. Υπάρχει μια συζήτηση λόγω του καύσωνα να μείνουν ανοιχτά τα καταστήματα και την επόμενη Κυριακή. Οι περισσότερες επιχειρήσεις ξεκίνησαν με πολύ καλά ποσοστά εκπτώσεων από 30-40%. Θεωρούμε πως καθώς προχωράμε προς την καρδιά των εκπτώσεων, θα ξεπεράσουν το 50%, όπως γίνεται κάθε χρόνο. Όσον αφορά τους καταναλωτές, όσοι χρειάζονται να κάνουν τις αγορές τους καλό θα ήταν να έρθουν όσο το δυνατόν νωρίτερα, διότι τα καλά προϊόντα σχέδια και νούμερα εξαντλούνται πρώτα. Θα πρέπει να γίνει μια σωστή έρευνας αγοράς, είτε ηλεκτρονικά είτε αναλογικά, ώστε να δουν τις προσφορές των προϊόντων, να συγκρίνουν και σε δεύτερη φάση να κάνουν τις αγορές τους. Ιδιαίτερα ασφαλής τρόπος είναι η πιστωτική κάρτα, καθώς μετά την πώληση μπορεί να γίνει η επιστροφή των χρημάτων πιο εύκολα και γρήγορα.

Όσον αφορά τη νομοθεσία που έχει αλλάξει και έχει αυστηροποιηθεί, προβλέπει ότι η αρχική τιμή είναι και πρέπει να είναι η κατώτερη τιμή των περασμένων 30 ημερών. Για παράδειγμα, εάν τα Χριστούγεννα ένα ρούχο έκανε 100 ευρώ και τις τελευταίες 30 ημέρες πριν τις εκπτώσεις το κατέβασε στα 80 ευρώ, με την έκπτωση σήμερα του 50% η αρχική τιμή δεν είναι το 100 αλλά το 80. Επομένως, ξεκινάμε με τη χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης κάνει μια πολύ καλή δουλειά, με εντατικούς ελέγχους στις αγορές, με διάφορα μέσα, κυρίως ηλεκτρονικά. Οι παράγοντες της αγοράς αλλά και ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών είναι ο πρώτος που θέλει τους ελέγχους, καθώς η πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων που λειτουργούν νόμιμα τηρώντας όλους τους κανόνες έχουν έναν αθέμιτο ανταγωνισμό από αυτούς που δεν την τηρούν. Το άνοιγμα των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων έχει ζητηθεί από τους Εμπορικούς Συλλόγους ανά τη χώρα και έχει θεσμοθετηθεί. Το πρόβλημα που τίθεται υπό συζήτηση είναι η περαιτέρω διεύρυνσή του ανοίγματος όλων των Κυριακών κατά τη διάρκεια του έτους. Πρέπει σε αυτό το σημείο να σημειωθεί πως οι περισσότερες επιχειρήσεις αυτή τη στιγμή στη χώρα μας είναι οικογενειακές, που τις λειτουργούν μόνοι τους και δεν είναι εύκολο να κρατήσουν το κατάστημα ανοιχτά 365 μέρες.

Ενιαίες τιμές στο 90% μεταξύ φυσικών και ηλεκτρονικών καταστημάτων

Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην αγορά σήμερα είναι πως το 80% των ηλεκτρονικών καταστημάτων της χώρας είναι προέκταση κάποιου φυσικού καταστήματος. Με αυτό τον τρόπο οι τιμές είναι ενιαίες στο 90% των επιχειρήσεων δηλαδή ό,τι βλέπουμε στο αναλογικό κατάστημα βλέπουμε και στο ηλεκτρονικό. Προχωράμε προς μια ενοποίησή μετά τη covid εποχή όπου και είδαμε εκτίναξη του ψηφιακού καναλιού, τώρα βλέπουμε μια ενοποίησή αναλογικού και ψηφιακού καναλιού. Είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για να κάνει ο καταναλωτής την έρευνα αγοράς του.

Σε διάφορες δυνατές αγορές, όπως για παράδειγμα η Λευκή Νύχτα που έγινε στον Πειραιά ή στη Γλυφάδα είχαν ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα. Ο κόσμος ειδικότερα τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της ζέστης τις πρωινές ώρες ήταν ιδιαίτερα ευχάριστο να απολαύσουν βόλτα και ψώνια μαζί τις πιο δροσερές ώρες της ημέρας. Είναι ένα επιτυχημένο παράδειγμα όπου φαίνονται πως όλο και διευρύνετε η Λευκή Νύχτα και θα συνεχίσει και το επόμενο χρονικό διάστημα καθώς όλο και περισσότεροι δήμοι και ειδικότερα οι τουριστικοί βλέπουν μεγάλα οφέλη αυτής της δράσης και θέλουν να συμμετέχουν.

Δείτε όλη τη συνέντευξη εδώ:

Καλαποθαράκου | Προσοχή στη διάκριση προσφορών- εκπτώσεις

Η Πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ Παναγιώτα Καλαποθαράκου

Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι αρκετά προσεκτικοί και υποψιασμένοι, διότι οι εκπτώσεις και η αγορά γενικότερα, κρύβει διάφορες παγίδες. Προσπαθούν με διάφορους τρόπους πολλές επιχειρήσεις να υφαρπάξουν το περιορισμένο εισόδημα μας. Κατά την περίοδο των εκπτώσεων θα πρέπει σε κάθε προϊόν να αναγράφονται 2 τιμές(η αρχική τιμή και η τιμή μετά την έκπτωση). Το ποσοστό της έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτικό να αναγράφεται.

Ιδιαίτερη προσοχή στη διάκρισή μεταξύ προσφορών και εκπτώσεων. Οι προσφορές αποτελούν προϊόντα προηγούμενης σεζόν και συνήθως έχουν μεγάλη έκπτωση, στις οποίες όμως δεν επιτρέπονται οι αλλαγές. Επίσης, πολλές φορές στις προσφορές βρίσκονται και ελαττωματικά προϊόντα, στα οποία θα πρέπει να υπάρχει σχετική σήμανση. Πολύ σημαντικό να προσέξουν οι καταναλωτές είναι πως δεν γίνονται δεκτές οι επιστροφές ούτε από τις εκπτώσεις, είναι στην πολιτική του καταστήματος εάν θα το επιτρέπει. Στην περίπτωση όμως που το προϊόν έχει ελάττωμά, η επιχείρησή είναι υποχρεωμένη να στο αντικαταστήσει ή να πραγματοποιηθεί επιστροφή χρημάτων.

Μεγάλη προσοχή στις αγορές με δόσεις

Μπορεί να χρειαστεί να αγοράσει ο καταναλωτής ένα προϊόν με άτοκες δόσεις μέσω της πιστωτικής κάρτας, ωστόσο εάν δεν αποπληρώσει όλο το ποσό στον μήνα, τότε το υπόλοιπο ποσό και συνεπώς και οι δόσεις που οφείλει τοκίζονται, και μάλιστα τοκίζονται με 18%-20%.

Τα δικαιώματα του καταναλωτή

Η απόδειξη είναι πολύ σημαντική και δεν πρέπει να παραλείπετε, χωρίς αυτήν θα δυσκολευτεί πολύ ο καταναλωτής να διεκδικήσει τα δικαιώματα του.

Κατά τη διάρκεια της προηγούμενης σεζόν είχαμε πολλές καταγγελίες όπου έκαναν λόγο για πλασματικές εκπτώσεις. Για αυτό τον λόγο εμείς ζητούμε από τους καταναλωτές να κάνουν έρευνα αγοράς πριν από τις εκπτώσεις, να προγραμματίζουν τις αγορές τους και να συγκρίνουν τιμές και ποιότητα. Με αυτό τον τρόπο κάποιοι πολύ συνειδητοποιημένοι καταναλωτές είχαν εντοπίσει σε διάφορα προϊόντα που τους ενδιέφεραν πως στις εκπτώσεις οι τιμές του είχαν ανέβει και η μείωση που είχε γίνει ήταν πολύ μικρότερη από την αναμενόμενη. Αυτό είναι παράνομο και αποτελεί μια αθέμιτη εμπορική πρακτική.

Όσον αφορά τις ηλεκτρονικές εκπτώσεις αξίζει να αναφέρουμε πως ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα της υποχώρησης. Εάν παραγγείλουμε δηλαδή ένα προϊόν από το ίντερνετ και το μετανιώσουμε για τον οποιονδήποτε λόγο, μέσα σε 14 ημερολογιακές ημέρες έχουμε το δικαίωμα να το επιστρέψουμε και η επιχείρηση να μας επιστρέψει τα χρήματα ή αν θελήσουμε να πάρουμε κάτι διαφορετικό.

Εμείς είμαστε αρνητικοί σε ό,τι αφορά το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, όπως και για τις αργίες, για εμάς είναι ιερές. Η διάρθρωσή των επιχειρήσεων είναι μικρές έως πολύ μικρές επιχειρήσεις, αυτό μπορεί να λειτουργήσει για τις αλυσίδες και τις μεγάλες επιχειρήσεις και θα αποβεί σε βάρος των μικρών επιχειρήσεων που θα εξαντληθούν. Οι οικογενειακές επιχειρήσεις δε θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν. Υπάρχουν εξαιρέσεις βέβαια όπως είναι οι τουριστικές περιοχές. Πρέπει να υπάρξει μια μέριμνα όχι όμως ένα οριζόντιο μέτρο.

Δείτε όλη τη συνέντευξη εδώ:

Φιλιππίδης | Δεν υπάρχουν φέτος παραπλανητικές εκπτώσεις φέτος

Ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης

Τις εκπτώσεις τις περιμένουμε πάντα με την ελπίδα ότι κάτι θα αλλάξει και θα είναι καλύτερες από την προηγούμενη περίοδο. Την περίοδο των εκπτώσεων οι τιμές είναι πολύ χαμηλά, είναι πολύ ελκυστικές για τους καταναλωτές με εκπτώσεις της τάξεως 50-70%. Δεν υπάρχουν φέτος παραπλανητικές εκπτώσεις φέτος. Η αγορά έχει τόσο ανάγκη για ρευστότητα αυτή τη στιγμή που δεν έχει πολλές επιλογές.

Το θέμα των Κυριακών ξεκίνησε στην Ελλάδα από το 2004, δεν είναι κάτι καινούργιο. Από όταν ξεκίνησε αυτή η συζήτησή έχουμε ακούσει χιλιάδες δικαιολογίες γιατί πρέπει η αγορά να είναι ανοιχτή την Κυριακή. Εγώ θέλω να σημειώσω πως ο τουρισμός ήρθε και στη Θεσσαλονίκη, έχουμε τουρίστες τους οποίους την Κυριακή δεν τους βλέπουμε, όπως δε βλέπουμε και το γηγενή πληθυσμό. Είναι δώρο άδωρον λοιπόν το ανοίξει κάποιος την Κυριακή. Είναι κάτι που έχουν καταλάβει οι έμποροι της Θεσσαλονίκης και δεν ανοίγουν τις Κυριακές. Οι πολυεθνικές και τα μεγαλοκαταστήματα που τάσσονται υπέρ του ανοίγματος την Κυριακή πρέπει να πούμε ότι δεν επιλέγουν να ανοίξουν όλα τα καταστήματα τους σε όλες τις περιοχές.

Δείτε όλη τη συνέντευξη εδώ:

Valuenews.gr


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE