Πηλίδης | Αύξηση της τιμής του ελαιόλαδου έως 30% μέσα σε ένα χρόνο – Πρόβλημα στο ψωμί

Share on:

Για αύξηση έως και 30% τον τελευταίο χρόνο στο ελαιόλαδο, έκανε λόγο ο Πρόεδρος Ένωσης μικρών και μεσαίων σούπερ μάρκετ Γιάννης Πηλίδης, τονίζοντας πως μόνο τον μήνα του Οκτώβρη αυξήθηκε 10%.

Σε συνέντευξη του στη ValueNews.gr και τη Γεωργία Ζιαγάκη , χαρακτήρισε νόμιμη την κίνηση των εταιριών που μειώνουν την ποσότητα για να κρατήσουν το προϊόν στην ίδια τιμή, αναφέροντας πως πολλές εταιρίες το κάνουν για λόγους marketing.

Ειδικότερα,

«Ανατιμήσεις έχουμε πάρα πολλές, όμως αυτό που ακούγεται για έως και 30% είναι υπερβολή. Εμείς αυτές που έχουμε στα χέρια μας για τον μήνα Οκτώβριο είναι της τάξεως του 4 μέχρι 12%.

Τα τυροκομικά έχουν ανέβει σημαντικά, όπως και το ελαιόλαδο. Ιδίως το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο τα 5 λίτρα αγγίζει πλέον τα 30 ευρώ, όταν πέρσι η ίδια ποσότητα ήταν στα 22 ευρώ, έχει πάρει συνολικά 3 αυξήσεις από 10%, με την τελευταία να είναι τώρα τον Οκτώβριο. Βλέπουμε ότι ο καταναλωτής πλέον δυσκολεύεται να αγοράσει τα 5 λίτρα, επομένως αγοράζει το 1 λίτρο, που παλαιότερα δεν έφευγε.

Τα αρτοσκευάσματα είναι ένα γενικά φθηνό προϊόν, άσχετα αν έχει πολύ μεγάλη αύξηση. Το πρόβλημα είναι στο ψωμί, που είναι ένα πολύ βασικό προϊόν για την ελληνική οικογένεια.

Πλαφόν στο ποσοστό κέρδους

Είναι μια διάταξη του Υπουργείου Ανάπτυξης, η οποία είναι σε σωστή κατεύθυνση, που έχει ψηφιστεί και λέει ότι αν πέρσι το ποσοστό κέρδους σε μια κατηγορία προϊόντος ήταν για παράδειγμα 20%, δεν έχει τη δυνατότητα τώρα να το κάνεις 25%, άσχετα με το εάν γίνεται ανατίμηση. Αυτό δημιουργεί μια προστασία στην αισχροκέρδεια.

Ίδιες τιμές, μειωμένες ποσότητες

Πολλές εταιρίες για λόγους marketing έχουν μειώσει τα γραμμάρια στο προϊόν, προκειμένου να φαίνεται το προϊόν πιο φθηνό στον καταναλωτή. Άλλοι κρατήσαν την ποσότητα και διατηρήσαν και την τιμή, αλλά έχουμε και περιπτώσεις όπου μείωσαν την ποσότητα και αυξήσαν την τιμή. Σαν κίνηση δεν είναι κάτι παράνομο, εφόσον δεν παραβιάζετε το ποσοστό κέρδους. Αυτό που πρέπει να προσέχει ο καταναλωτής είναι η τιμή μονάδος του προϊόντος. Πάντα στο καρτελάκι εκτός από την τιμή της συσκευασίας, αναγράφετε και η τιμή του κιλού. Αν ο καταναλωτής το παρακολουθεί, δεν θα ξεγελαστεί.

Οι προσφορές δεν πρόκειται να καταργηθούν, διότι χωρίς αυτές πολλές εταιρίες δεν θα μπορούν να πουλάνε. Όμως πολλές εταιρίες έχουν μειώσει τις προσφορές τους, δηλαδή μια εταιρία που έκανε 30-40% εξτρά έκπτωση για τον καταναλωτή, τώρα κάνει τουλάχιστον 10 μονάδες λιγότερο. Αυτό συμβαίνει συνήθως στις εταιρίες που δεν έκαναν την ανατίμηση που θα επιθυμούσαν.

Στα ίδια επίπεδα ο τζίρος των καταστημάτων

Ο τζίρος των καταστημάτων βρίσκεται στα ίδια επίπεδα, αλλά αν λάβουμε υπόψιν μας ότι σε ετήσια βάση είναι περίπου κατά 15% ανατιμημένες οι τιμές, που σημαίνει πως από την στιγμή που κάνεις ίδιο τζίρο με τις ανατίμησες τιμές ο καταναλωτής αγοράζει λιγότερα προϊόντα.

Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να υπάρχουν κρατικοί μηχανισμοί οι οποίοι θα επιβλέπουν τα καταστήματα για τυχόν αισχροκέρδειες, διότι κανένας κλάδος δεν είναι άγιος, πάντοτε θα υπάρχει κάποιος που θα θέλει να εκμεταλλευτεί την κατάσταση. Οι έλεγχοι έχουν ήδη ξεκινήσει και φυσικά θα πρέπει να συνεχιστούν, προς την σωστή κατεύθυνση.

Για τον χειμώνα προβλέπουμε ότι θα συνεχιστούν οι ανατιμήσεις, ενδεχομένως και να ενταθούν;;; εφόσον συνεχιστεί ο πόλεμος στην Ουκρανία, αλλά το σίγουρο είναι ότι θα είναι ένας πολύ δύσκολος χειμώνας.

Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξή:

Valuenews.gr


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE