Λεχουρίτης| Σωρεία καταγγελιών για υπέρογκους λογαριασμούς ρεύματος

Share on:

Για ανήθικη πρακτική των εταιριών να μειώνουν μόνο τις ποσότητες και όχι τις τιμές, έκανε λόγο ο ο πρόεδρος Δ.Σ. του ΙΝΚΑ Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδας κ. Γιώργος Λεχουρίτης.

Σε συνέντευξή του στη ValueNews.gr και τη Γεωργία Ζιαγάκη, ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ τόνισε χαρακτηριστικά ότι υπάρχει ποσοστό αύξησης και ακρίβειας της τάξης του 50-70% μέσα σε έναν χρόνο.

Αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην δικαστική διαμάχη με τις εταιρίες παροχής ρεύματος καθώς και στις ομαδικές αγωγές που εκδικάστηκαν πρόσφατα για την ρήτρα αναπροσαρμογής και επεσήμανε, ότι έπονται οι προσφυγές για τους ιδιώτες παρόχους σε κάποιους μήνες από τώρα.

Τέλος, ανακοίνωσε την έναρξη της νέας υπηρεσίας ΙΝΚΑ-Συμβουλευτική Υπερχρεωμένων Νοικοκυριών/ΙΝΚΑ-συν, ένα δίκτυο ενημέρωσης για το Ιδιωτικό Χρέος, ζητώντας από τους καταναλωτές που έχουν ανάγκη να απευθυνθούν εκεί.

Ειδικότερα,

Πρωτιά στις καταγγελίες οι λογαριασμοί ρεύματος

Πρώτη σε καταγγελίες που καταγράφει το κέντρο καταγγελιών του ΙΝΚΑ έρχονται οι λογαριασμοί ρεύματος, με την ρήτρα αναπροσαρμογής και ό,τι έχει να κάνει με την ενέργεια, δεύτερον έρχονται τα καύσιμα και τρίτο είναι τα τρόφιμα. Το σίγουρο είναι ότι εδώ και έναν χρόνο οι Έλληνες πολίτες έχουν πληρώσει ακριβά το τίμημα του ρεύματος και συνεχίζουν να το πληρώνουν παρά τις επιδοτήσεις που δίνει η κυβέρνηση στους λογαριασμούς. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην μπορούν τα νοικοκυριά να αντέξουν αυτή την επιβάρυνση αλλά και οι επαγγελματίες, οι οποίοι μετακινούν το κόστος παραγωγής του προϊόντος στα προϊόντα.

Δεν πρόκειται να καταλάβει ποτέ ο καταναλωτής γιατί πληρώνει την ρήτρα αναπροσαρμογής. Είναι στην ουσία λογαριασμοί με ψηλά γράμματα, λογαριασμοί χωρίς διαφάνεια. Θα πρέπει οι λογαριασμοί να είναι ξεκάθαροι όσον αφορά τις χρεώσεις με αναλυτικά στοιχεία και ποσά.

Μας τηλεφωνούν καθημερινά καταναλωτές ζητώντας την δική μας συνδρομή για να ξεπεράσουν τον κόμβο της ακρίβειας. Δεν είναι δυνατόν ένας συνταξιούχος να πληρώνει λογαριασμό ρεύματος 800-1000 ευρώ. Παράλληλα, από 1η Αυγούστου έχει ανασταλεί η ρήτρα αναπροσαρμογής και δίνει επιδότηση 80-90% το κράτος, όπου είναι μια ψευδής αντίληψη, διότι μόνο όταν έρχεται ο λογαριασμός αντιλαμβάνεται ο καταναλωτής πόσο ακριβά πληρώνει την κιλοβατώρα. Δεν υπάρχουν καθαρές χρεώσεις στους λογαριασμούς για αυτό και ο κόσμος αντιδράει.

Συλλογική αγωγή ενέργειας

Από τις 15 Μαρτίου 2022 έχει ξεκινήσει το Ινστιτούτο έναν δικαστικό αγώνα εναντίον των παροχών ενέργειας διεκδικώντας και απαιτώντας να επιστραφούν τα χρήματα που έχουν καταβάλλει η καταναλωτές για την ρήτρα αναπροσαρμογής, να μην κόβεται το ρεύμα σε όσους δεν την έχουν πληρώσει, την κατάργηση και όχι την αναστολή της ρήτρας αναπροσαρμογής. Εμείς έχουμε ήδη καταθέσει τις 4 πρώτες συλλογικέ αγωγές εναντίον της ΔΕΗ, της Protergia, του ΗΡΩΝ και πρόκειται να συμπεριληφθούν κι όλες οι υπόλοιπες εταιρίες που παρέχουν ηλεκτρική ενέργεια με αναλυτικές αγωγές για την κάθε μια. Εάν ο καταναλωτής επιθυμεί να συμμετέχει και αυτός ώστε να μην χρειαστεί να είναι μόνος του, μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας ή να επισκεφτεί την ιστοσελίδα για τις όποιες πληροφορίες χρειάζεται για τις συλλογικές αγωγές.

Η νέα υπηρεσία του ΙΝΚΑ προσφέρει στον καταναλωτή πληροφορίες και νομική βοήθεια, όχι δικαστική, πως μπορεί δηλαδή ένας καταναλωτής που είναι υπερχρεωμένος, είτε στις τράπεζες είτε στην εφορία, να διακανονίσει το χρέος του έτσι ώστε να ξεπληρώσεις τις οφειλές με νομική υποστήριξη, αυτό είναι η Συμβουλευτική Υπηρεσία για υπερχρεωμένα νοικοκυριά. Είναι ένα πρόγραμμα μαζί με την Ευρωπαϊκή Ένωση και θα διαρκέσει έναν χρόνο ώστε να υπάρχει μια συμβουλευτική καθοδήγηση και ευελπιστούμε και σε ένα νέο πρόγραμμα και για νομική κάλυψη.

Μικρότερες ποσότητες με τις ίδιες αυξημένες τιμές

Οι καταναλωτές είναι εκνευρισμένοι, στεναχωρημένοι και απογοητευμένοι, διότι τα χρήματα δεν φτάνουν. Εάν υπήρχε μια λογική αύξηση στις τιμές των προϊόντων αλλά και στους μισθούς και στις συντάξεις, ίσως να μπορούσε να καλυφθεί το χαμένο εισόδημα. Παράλληλα από την άλλη μεριά, οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων και των μισθών έχουν πληθωριστικές τάσεις, όμως κάτι πρέπει να γίνει, είτε να σταματήσει η αύξηση των προϊόντων είτε να γίνει αύξηση των μισθών και των συντάξεων στο τέλος δεν θα υπάρχει χώρος επιβίωσης. Ούτε την περίοδο των μνημονίων δεν περάσαμε αυτή την κρίση. Από το 2021 μέχρι και σήμερα υπάρχει μια αύξηση της τιμής των προϊόντων πάνω από 70%.

Εκτός αυτών, έχουμε μια ακόμη τακτική της βιομηχανίας και της βιοτεχνίας το να μειώνουν τις ποσότητες στα προϊόντα αλλά οι τιμές να παραμένουν ίδιες και υψηλές. Είναι μια πρακτική ανήθικη αλλά νόμιμη. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα όπου μειώθηκαν οι ποσότητες στα προϊόντα και η τιμή παρέμεινε, όπως ένα χαρακτηριστικό είναι η μαργαρίνη όπου από 500γρ στα 5,45 ευρώ, ενώ τώρα είναι τα 450γρ στα 5,76 ευρώ. Αυτή η νέα τάση μαζί με το ότι έρχεται κατάργηση των προσφορών του 1+1, θα δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα στους καταναλωτές.

Είναι δυνατόν να μειώνονται οι διεθνής τιμές των καυσίμων και να έχουμε καύσιμα 2 ευρώ και πάνω το λίτρο; Πριν λίγους μήνες μας έλεγαν οι οι διεθνής τιμές ευθύνονται και στις δικές μας αυξήσεις, τώρα όμως που μειώθηκαν γιατί δεν άλλαξε κάτι; Είναι θέματα τα οποία εάν δεν ρυθμιστούν από μια συζήτηση μεταξύ διυλιστηρίων, παροχών ενέργειας και καυσίμων, δεν θα είναι καλή η προοπτική ούτε για την χώρα ούτε για τις κυβερνήσεις. Γιατί όταν δεν έχεις να φας δεν είναι εύκολο να πας να ψηφίσεις.

Πως να προστατευτούν οι καταναλωτές από τυχόν λάθη σε λογαριασμούς

Εάν διαπιστώσουν μια λάθος χρέωση ή εάν δούν πως είναι υπερβολικά ψηλός ο λογαριασμός, μπορούν να καταγγείλουν στην ίδια εταιρία ότι διαφωνούν με τις χρεώσεις, ότι δεν προτίθενται να πληρώσουν. Παράλληλα στέλνουν το υπόμνημα;; είτε μέσω της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας ή μέσω του ΙΝΚΑ στην ιστοσελίδα. Επιπλέον, εάν διαπιστώσουν άλλη παραβατικότητα στην τροφοδοσία καυσίμων είτε νοθευμένα είτε μειωμένα καύσιμα, μπορούν να απευθυνθούν σε εμάς στο 2103632443 για να τους καθοδηγήσουμε για το τι πρέπει να κάνουν ή στο 1520 γενική γραμματεία καταναλωτών ή στον συνήγορο του καταναλωτή. Το ζητούμενο είναι ότι υπάρχουν ασφαλιστικές δικλίδες για όλη την αγορά αλλά πρέπει να το διεκδικείς και να μην τα παραιτούνται. Η παραίτηση ωφελεί την αισχροκέρδεια και την κερδοσκοπία και ζημιώνει τον καταναλωτή.

Δείτε ολόκληρη την συνέντευξή:

Valuenews.gr


Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE