Στο on line Σούπερ Μάρκετ στρέφονται οι καταναλωτές

Share on:

Με ανάπτυξη 5% έκλεισε το 2022 ο κλάδος των Online σούπερ μάρκετ, με τη συνολική αξία των αγορών να αγγίζει τα €266 εκατ., σύμφωνα με την ετήσια κλαδική έκθεση της Convert Group.

Σημειώνεται ότι στα παραπάνω μεγέθη δεν περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην Ελληνική αγορά.

Η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο σημειώθηκε στο γ’ τρίμηνο του έτους με 18% αύξηση πωλήσεων και στο δ’ τρίμηνο με 10% αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με το 2021. 

Οι μεγαλύτερες εκπτώσεις

Σύμφωνα με την μελέτη της Convert Group,  ο κλάδος των Online Super Market συνεχίζει να καταγράφει σημαντικές εκπτώσεις και το 2022: τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 35% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Οι καταναλωτές αγόρασαν online φθηνότερα:

  • πάνες κατά 39%
  • προϊόντα γυναικείας υγιεινής κατά 37%
  • δημητριακά κατά 36%
  • χαρτί τουαλέτας κατά 32% 
  • είδη καθαρισμού  κατά 26%

Γενικότερα ο πληθωρισμός επηρέασε σημαντικά τις εκπτώσεις που φτάνουν στην τσέπη καταναλωτή, αφού το 2021 αυτές είχαν ανέλθει στο 39%

Ανάπτυξη ανά κατηγορία

Όσον αφορά στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το διάστημα που μελετά η ετήσια έρευνα, σημειώνονται οι εξής μεταβολές: 

+20% σε προϊόντα για κατοικίδια

+9% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού

+7% σε προϊόντα αρτοποιίας

+6% σε ποτά και αναψυκτικά

+4% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού

+4% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά

+3% σε φρέσκα τρόφιμα 

+2% σε κατεψυγμένα τρόφιμα

Κατά την διάρκεια ολόκληρου του περυσινού έτους, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 34,3 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας €78 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Τα 12,6 από αυτά τα προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των Φρέσκων Τροφίμων. Η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει την πλέον τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι. Μάλιστα, ο πληθωρισμός επηρεάζει εμφανώς τα καταναλωτικά καλάθια, καθώς καταγράφονται +7% αυξήσεις στην μέση τιμή τεμαχίου. 

Πώς ψώνισαν

Στα marketing κανάλια, το 45% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online Super Markets (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2021. Επιβεβαιώνεται με αυτό τον τρόπο η σταθερή προτίμηση των καταναλωτών προς συγκεκριμένες αλυσίδες super market. Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (21%) αλλά και οργανικά αποτελέσματα (19%)

Αναφορικά με τις συσκευές, παρατηρείται η επανεμφάνιση των mobile & tablet συσκευών που στις προτιμήσεις των καταναλωτών πλέον συγκεντρώνουν το 48% των παραγγελιών έναντι των desktops & laptops, οι οποίες κυριάρχησαν και το 2022 με το 52% των παραγγελιών. Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.

imerisia

Share on:

Τελευταία Νέα

Σχετικά Άρθρα

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE