Γιαννίδης | Με σωστή ενημέρωση οι Έλληνες επιχειρηματίες μπορούν να επενδύσουν στην Κινεζική αγορά

Share on:

Με τη λήψη σωστών μέτρων αλλά και την εκτενή ενημέρωση από το Ελληνοκινεζικό Επιμελητήριο Ελλάδος, Έλληνες επιχειρηματίες έχουν την δυνατότητα να δραστηριοποιηθούν στην τεράστια αγορά της Κίνας και να ωφεληθούν.

Αυτά μεταξύ άλλων, υποστήριξε σε συνέντευξή του στην Valuenews.gr και την δημοσιογράφο Γιώτα Χατζηθεοδώρου, ο Πρόεδρος του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου Κωνσταντίνος Γιαννίδης.

Ο κος Γιαννίδης, μίλησε ακόμη για τους στόχους του Επιμελητηρίου το επόμενο χρονικό διάστημα αλλά και για τα ολιγομελή σεμινάρια υποψηφίων επενδυτών, ώστε να υπάρξει αναλυτική ενημέρωση και στήριξη όλων των δραστηριοτήτων.

Ειδικότερα:

Ποιο είναι το Ελληνοκινεζικό Επιμελητήριο

 «Ιδρύθηκε το 1995 από επιχειρηματίες που πρόβλεπαν στο μέλλον για την ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας, με συνέπεια να θέλαμε να δημιουργήσουμε επιχειρηματικές σχέσεις για όφελος και της Ελλάδος και των Ελλήνων επιχειρηματιών.

Ο στόχος του, είναι να μπορεί πρώτον, να επισημαίνει στα μέλη μας που εγγράφονται και μας ρωτούν, διάφορους τρόπους πώς να προφυλαχθούν από την συνεργασία που θα κάνουν με κινέζους επιχειρηματίες-επιχειρήσεις. Όταν εγγράφεται ένα μέλος, είναι πολλά τα θέματα που τον ενημερώνουμε, διότι όταν μπαίνει σε μία αγορά που δεν έχει ψάξει, δεν ξέρει, κάποιος πρέπει να τον προφυλάξει και από πολλά βασικά και από άλλες λεπτομέρειες.

Έτσι το επιμελητήριο μπορεί αφενός εφόσον καταλήξει σε συνεργασία με εταιρείες κινέζικες, να του κάνει έλεγχο των εταιρειών αυτών που ενδιαφέρεται, ώστε να μπορεί να είναι αξιόπιστες οι εταιρείες με διάφορες συμφωνίες που έχουμε με τα περισσότερα τοπικά επιμελητήρια στις περιοχές της Κίνας και επιπλέον με το υπουργείο εμπορίου της Κίνας έχουμε κάποια διασύνδεση, να βλέπουμε τους αντίστοιχους αριθμούς φορολογικού μητρώου κλπ.

Να τους ενημερώνουμε επίσης για τυχόν προβλήματα που δημιουργούνται στην Ευρώπη και στην Ελλάδα και κάπου δεν προχωράει καλά η μελλοντική συνεργασία ή και η τρέχουσα συνεργασία, π.χ. από τα πρώτα που πρέπει να κάνει είναι, εφόσον θέλει να κάνει εξαγωγές στην Κίνα, να κατοχυρώσει στη Κίνα το brand name το δικό του, της εταιρείας του. Δεν πρέπει να βασίζεται ότι το έχει κατοχυρώσει στην Ελλάδα ή στην Ευρωπαική Ένωση, πρέπει να το κάνει στη Κίνα.

Και πάρα πολλές άλλες λεπτομέρειες τις οποίες δίνουμε στα μέλη μας ώστε να υπάρχει σωστή συνεργασία και παράλληλα με τους Κινέζους, αν μας ζητήσουν, να τους δώσουμε την αξιοπιστία των ελληνικών εταιρειών που θα μας ζητηθεί».

Κινητικότητα στη σύναψη εμπορικών συμφωνικών Ελλάδας –Κίνας

«Σαν αριθμό ακριβώς αυτή την εποχή, τα τελευταία 2 χρόνια δεν μπορούμε να μετρήσουμε πόσες Ελληνικές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στην Κίνα, διότι έχουν ανασταλεί πάρα πολλά ταξίδια στη Κίνα από επιχειρήσεις λόγω Κορωναιού και καραντίνες και ανάποδα, Κινέζων που έρχονταν στην Ελλάδα γιατί έκαναν συχνά σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων be to be συναντήσεις μεταξύ Κινέζων και Ελλήνων επιχειρηματιών. Οπότε αυτό έχει ατονήσει.

Όσοι συνεργάζονταν, περισσότερο δουλεύουν με τηλεδιασκέψεις με email κλπ. Όμως δεν παύει να υπάρχει μια κινητικότητα. Δυσκολίες βέβαια και στις φορτώσεις των προϊόντων από Κίνα λόγω της καραντίνας που γίνεται σε διάφορα μέρη. Εν πάση περιπτώσει, οι σωστές επιχειρήσεις κάπως δουλεύουν, έστω και αν καθυστερήσει η αποστολή των εμπορευμάτων.

Εμείς σαν επιμελητήριο, βέβαια σαν τομείς έχουμε το εμπόριο, την βιομηχανία, τον τουρισμό, την ναυτιλία και παροχές υπηρεσιών σε κάποιες περιπτώσεις που γίνονται επενδύσεις είτε εδώ στην Ελλάδα είτε στην Κίνα».

Με τη λήψη σωστών μέτρων οι Έλληνες μπορούν να επενδύσουν στην Κινεζική αγορά

«Παίζει ρόλο καταρχάς ανάλογα το προϊόν και σε ποια περιοχή στοχεύει και με τι τρόπο. Αν πάει σε περιοχή που αυτό το προϊόν κινείται πάρα πολύ, οπότε θα έχει πάρα πολύ ανταγωνισμό, να πάει σε περιοχές που δεν κινείται αυτό το προϊόν πολύ και να το εισαγάγει γιατί βλέπει ότι έχει μέλλον στην αγορά της Κίνας πρώτον αυτό. Δεύτερον, οι επαφές με τις εταιρείες θέλουν κάποια προφύλαξη που μπορούμε να τους κατευθύνουμε εμείς. Τρίτον, είναι όταν πλέον συνεργαστείς με σωστή εταιρεία και περάσουν 3 χρόνια, τότε είναι πολύ καλοί συνεργάτες. Αλλά στο 1.400.000.000 που υπάρχουν εκατομμύρια εταιρείες, κάπου θα υπάρχει και το πρόβλημα αν δεν λάβεις τα μέτρα σου. Το ίδιο συμβαίνει και εδώ και με Έλληνες που οι περισσότεροι είναι σωστές εταιρείες κτλ, αλλά υπάρχουν και κάποια προβληματάκια αντίστοιχα..

Μπορώ να πω ότι η Ενεργειακή κρίση επηρεάζει ειδικά τις εταιρείες που εξαρτώνται το κόστος των προϊόντων τους από μεγάλο ποσοστό από την ενέργεια, τον ηλεκτρισμό, το φυσικό αέριο και ίσως και το πετρέλαιο ας πούμε το Diesel».

Οι στόχοι του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου

«Οι στόχοι μας είναι εφόσον ομαλοποιηθεί αυτή η κατάσταση, καταρχάς όσο μπορούμε με αυτή την κατάσταση του Κορωναιού, να εξυπηρετούμε κατά το δυνατόν. Το επόμενο βήμα όταν λυθεί το πρόβλημα του Κορωναιού, τότε έχουμε πάρα πολλά σχέδια να εφαρμόσουμε όπως forum, επιμέρους συναντήσεις μελών μας με κινέζικες εταιρείες. Παράλληλα, μέχρι σεμινάρια μπορούμε να φτιάξουμε για τους Έλληνες, κατ’ ομάδες σε μια μεγάλη αίθουσα και να τα λέει κανείς δεν αποτυπώνονται, καλύτερα με ομάδες των 15-20 μελών, κάπως ομοιογενείς αλλά όχι και ανταγωνιστικές απόλυτα, γιατί μπορεί να γίνουν ερωτήσεις που διστάζουν να τις κάνουν μπροστά σε άλλους ανταγωνιστές τους. Δεν θα είναι ένας μονόλογος, θα είναι και ερωτήσεις και απαντήσεις».

Ακούστε όλη τη συνέντευξη εδώ:

Valuenews.gr


Share on: