Black Friday | Μεγάλες προσδοκίες της αγοράς για φέτος

Share on:

Επειτα από δύο χρόνια δεν υπάρχουν περιορισμοί λόγω πανδημίας

Υψηλές προσδοκίες ύστερα από δύο χρόνια, όπου οι αγορές στο πλαίσιο της Black Friday γίνονταν μόνο ηλεκτρονικά –όπως συνέβη το 2020– ή με πολλούς περιορισμούς στα φυσικά καταστήματα –όπως συνέβη πέρυσι με την υποχρεωτική επίδειξη πιστοποιητικών εμβολιασμού και rapid test– έχει φέτος το λιανεμπόριο από το συγκεκριμένο εμπορικό γεγονός που είναι την ερχόμενη Παρασκευή 25 Νοεμβρίου.

Βεβαίως φέτος οι περιορισμοί στην πρόσβαση στα καταστήματα έχουν αντικατασταθεί από τους περιορισμούς στην τσέπη των καταναλωτών λόγω πληθωρισμού. Το γεγονός, ωστόσο, ότι δεν προηγήθηκαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, ότι η χωρίς περιορισμούς είσοδος στα φυσικά καταστήματα επιτρέπει και τις λεγόμενες «αυθόρμητες» αγορές, στις οποίες ποντάρει πάντα το λιανεμπόριο για επιπλέον έσοδα και κέρδη, καθώς και ότι την Κυριακή 27 Νοεμβρίου τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά, ενισχύει την αισιοδοξία του εμπορικού κόσμου για προσωρινή έστω αναθέρμανση της αγοράς. Μερικές αλυσίδες μάλιστα διαφημίζουν ήδη προσφορές στο πλαίσιο της Cyber Monday που ακολουθεί, δηλαδή στις 28 Νοεμβρίου, ημέρα μεγάλων προσφορών αποκλειστικά για ηλεκτρονικές αγορές.

Στην αιχμή βεβαίως των προσφορών είναι τα προϊόντα τεχνολογίας, με τις αλυσίδες του κλάδου να πρωτοστατούν όπως κάθε χρόνο στις διαφημιστικές εκστρατείες, με τις εκπτώσεις τιμών σε τηλεοράσεις να βρίσκονται στο επίκεντρο, ενόψει και της έναρξης του Μουντιάλ αύριο, αλλά και διότι η αναβολή μεγάλων αθλητικών γεγονότων τα δύο προηγούμενα χρόνια λόγω πανδημίας είχε ως αποτέλεσμα την ύπαρξη επαρκών αποθεμάτων στην κατηγορία αυτή. Εντατικές διαφημιστικές εκστρατείες έχουν ξεκινήσει και οι αλυσίδες οικιακού εξοπλισμού, ενώ στον ρυθμό της Black Friday έχουν μπει ήδη και αλυσίδες σούπερ-μάρκετ, κάτι πάντως που συνέβη και πέρυσι, όταν δεν υπήρχε και το περίφημο «καλάθι του νοικοκυριού». Αρκετές χιλιάδες μικρά καταστήματα που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσω των marketplaces (κυρίως μέσω Skroutz, Public και Shopflix) αναμένουν επίσης ενίσχυση των πωλήσεών τους στο πλαίσιο της Black Friday.

Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, η Black Friday στην Ελλάδα δεν περιορίζεται την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, αλλά έχει ήδη ξεκινήσει για κάποιες λιανεμπορικές αλυσίδες σε ό,τι αφορά κυρίως τις πωλήσεις μέσω των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων. Την έναρξη του πολυδιαφημισμένου εμπορικού γεγονότος κήρυξε η αλυσίδα Public ήδη από τη Δευτέρα 14 Νοεμβρίου διαφημίζοντας προσφορές έως 60% σε 1 εκατομμύριο προϊόντα, ενώ σε εκπτώσεις 60% προχωράει και το έτερο σήμα της εταιρείας, η MediaMarkt. Νέο στοιχείο που διαφημίζει η αλυσίδα είναι η δυνατότητα που παρέχει φέτος πληρωμών μέσω της Klarna, της πληρωμής δηλαδή σε τρεις δόσεις, άτοκες και χωρίς πιστωτική κάρτα μέσω του μοντέλου Buy Now, Pay Later (αγοράζω τώρα, πληρώνω αργότερα).

Την Black Friday για τις ηλεκτρονικές αγορές έχει ξεκινήσει ήδη από προχθές και η «Κωτσόβολος», η οποία φέτος παρουσιάζει και το ιστορικό εξέλιξης της τιμής των προϊόντων που βρίσκονται σε μια προσφορά, προκειμένου να διαφημίσει ότι δεν κάνει πλασματικές εκπτώσεις. Η αλυσίδα υπόσχεται ακόμη και αυθημερόν παράδοση για παραγγελίες που γίνονται μέχρι τις 3 μ.μ.

Το «Πλαίσιο» έχει επίσης ξεκινήσει τις προσφορές μέσω του ηλεκτρονικού του καταστήματος, ενώ υπόσχεται ακόμη μεγαλύτερες προσφορές κάθε βράδυ μέχρι τις 25 Νοεμβρίου το τρίωρο 9 μ.μ. έως τα μεσάνυχτα. Για την πραγματοποίηση αγορών στο πλαίσιο της Black Friday αξίας από 200 ευρώ και άνω, η αλυσίδα προσφέρει δωροεπιταγές αξίας από 10 έως 100 ευρώ, η εξαργύρωση των οποίων θα μπορεί να γίνει μόνο για αγορές αξίας διπλάσιας από αυτή της δωροεπιταγής.

Σε προσφορές Black Friday έχει ήδη προχωρήσει η Praktiker, δίνοντας μάλιστα έμφαση περισσότερο ίσως από τις άλλες χρονιές, στις οικιακές συσκευές, κάτι που συνδέεται με το γεγονός ότι διαθέτει πλέον περισσότερους κωδικούς από την εν λόγω κατηγορία, ενώ στο «παιχνίδι» μπαίνει από τη Δευτέρα 21 Νοεμβρίου και η Leroy Merlin.

Μεγάλη επίσης είναι η συμμετοχή των αλυσίδων αθλητικής ένδυσης (Intersport, Cosmos Sport κ.ά.) και των αλυσίδων καλλυντικών, οι οποίες επίσης έχουν ξεκινήσει προσφορές Black Friday για αγορές από τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα.

Προσφορές σε 600 προϊόντα, κυρίως επώνυμα, διαφημίζει από χθες έως και τις 27 Νοεμβρίου η ΑΒ Βασιλόπουλος υπό την ενέργεια «Black Week», ενώ σε ανάλογες προσφορές έχει προχωρήσει και το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ efresh.gr. Η αλυσίδα My Market από την πλευρά της εφαρμόζει την προωθητική ενέργεια «Grey Friday», δηλαδή την παροχή εκπτωτικού κουπονιού αξίας 10 ευρώ για αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημά της.

ValueNews.gr


Share on: