Κιοσές | Μειώθηκαν οι δαπάνες του νοικοκυριού λόγω της ακρίβειας

Share on:

Μειώθηκαν οι δαπάνες του Ελληνικού νοικοκυριού, εξαιτίας του κύματος της ακριβείας που πλήττει και την Ελλάδα. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου και Καταναλωτικών Αγαθών μόλις δύο στους δέκα καταναλωτές θεωρούν χρήσιμο το καλάθι του νοικοκυριού.

Ο Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ, Λευτέρης Κιοσές σε συνέντευξη του στη ValueNews.gr και τη δημοσιογράφο Στυλιάνα Λουκά, δηλώνει πως έχει σημειωθεί βελτίωση ως προς τον εντοπισμό των προϊόντων από τους καταναλωτές.

Μολονότι το “καλάθι της νοικοκυράς” είναι κάτι καινούργιο για την αγορά της Ελλάδας αλλά και για τους καταναλωτές, ο κ. Κιοσές πιστεύει πως δεν μπορεί να φανταστεί ότι το “καλάθι” μπορεί να βλάψει την αγορά.

Τονίζει ακόμη, πως το “καλάθι”, δεν μπορεί να λύσει το μεγάλο πρόβλημα της ακρίβειας και πως σίγουρα οι επιχειρήσεις, το λιανεμπόριο, οι βιομηχανίες αλλά και οι καταναλωτές θα πρέπει να “αγκαλιάσουν” αυτή τη διαδικασία για να πετύχει στο 100%.

“Δεν υπάρχει κάποια μαγική λύση για το πρόβλημα της ακρίβειας,…πρέπει όλοι να πάρουν δυστυχώς ένα μερίδιο ευθύνης…και η Πολιτεία να πάρει κάποια μέτρα όπως είναι το ΦΠΑ, το οποίο θεωρούμε ότι υπάρχει ένα περιθώριο βελτίωσης”.

Ειδικότερα:

Έλεγχοι Υπουργείου Ανάπτυξης για αισχροκέρδεια

Ο Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ αναφέρει πως η εικόνα που έχει για τους ελέγχους που αφορούν την νομοθεσία, τηρούνται πάρα πολύ καλά. Εκτιμά πως η αγορά λειτουργεί αρκετά αποτελεσματικά και θεωρεί πως δεν υπάρχει πρόβλημα αισχροκέρδειας τη συγκεκριμένη στιγμή, λόγω των ελέγχων που γίνονται. Αναφορικά με το “καλάθι της νοικοκυράς” θα γίνουν στο μέλλον και εκεί έλεγχοι που πιστεύει ότι θα έχουν μία καλή και πλήρη εικόνα για το πως λειτουργεί η αγορά στο μέλλον.

Γιατί υπάρχει μείωση των εβδομαδιαίων δαπανών

Ο κ. Κιοσές αναφέρει πως έχει σημειωθεί 12% κατά μέσο όρο, μικρότερη εβδομαδιαία δαπάνη των καταναλωτών στα σούπερ-μάρκετ και αποδίδει δύο εξηγήσεις για αυτό. Η μία εξήγηση είναι ότι οι καταναλωτές εκμεταλλεύτηκαν σωστά το “καλάθι του νοικοκυριού” και κατάφεραν να εξοικονομήσουν χρήματα σε συνδυασμό με κάποια άλλα καταναλωτικά εργαλεία, όπως για παράδειγμα, οι έξυπνες αγορές και οι προσφορές. Η άλλη εξήγηση είναι ότι το “καλάθι” απευθύνεται σε ένα κοινό που έχει μεγαλύτερες καταναλωτικές ανάγκες από αυτές που μπορεί να καλύψει το εισόδημα τους, ως αποτέλεσμα να μειώνεται η δαπάνη στα σούπερ-μάρκετ κατά την εβδομαδιαία βάση.

“Οι καταναλωτές παρόλα αυτά, φαίνεται να έχουν προσαρμοστεί και να εξοικονομούν χρήματα για τις αγορές τους από τα σούπερ-μάρκετ, αυτό μένει όμως να επιβεβαιωθεί σε επόμενες έρευνες που θα πραγματοποιήσει το ΙΕΛΚΑ.”, εκτιμά ο Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ κ. Λευτέρης Κιοσές.

Δείτε όλη τη συνέντευξη εδώ:

ValueNews.gr


Share on: