Κικίνης | Ευθείες βολές κατά της Υπουργού Παιδείας από την Διδασκαλική Ομοσπονδία

Share on:

Για διάσταση απόψεων με την Υπουργό Παιδείας, έκανε λόγο ο Πρόεδρος Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Θανάσης Κικίνης καθώς σύμφωνα με τα λεγόμενα του αδυνατεί να κατανοήσει τις ανάγκες των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Σε συνέντευξη του στη ValueNews.gr και τη Γεωργία Ζιαγάκη, ο κος Κικίνης επισήμανε το μείζον θέμα του στεγαστικού των εκπαιδευτικών τονίζοντας πως το πρόβλημα υπάρχει από το 2015.

Ο Πρόεδρος της ΔΟΕ, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στις ελλείψεις των εκπαιδευτικών αναφέροντας πως μέχρι στιγμής υπάρχουν 1.500 κενά ανά την Ελλάδα.

Ειδικότερα:

Η διαφορά φέτος με προηγούμενές χρονιές ήταν ότι δεν είχαμε τόσο έντονη την απουσία των εκπαιδευτικών από τα σχολεία. Σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό έχουν καλυφθεί τα κενά και η καταγραφή που έχουμε εμείς αυτή την στιγμή σαν Δασκαλική Ομοσπονδία δείχνει γύρω στα 1,500 κενά ανα την Ελλάδα. Ως κεντρικό αίτημα έχουμε θέσει την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών, κάτι για το οποίο η Διδασκαλική Ομοσπονδία είχε φτάσει και στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Είναι ήδη καλύτερα τα πράγματα, αλλά θα γίνουν κι άλλο μόλις μειωθεί ο αριθμός των αναπληρωματικών εκπαιδευτικών.

Ζητούμε άμεση λήψη υγειονομικών μέτρων

Αυτό όμως που δημιουργεί μεγάλες ανασφάλειες είναι το θέμα των υγειονομικών μέτρων, με την έννοια ότι ναι μεν κινούμαστε με ρυθμούς όπως η Ευρώπη, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ήμαστε η χώρα που πέρσι όλη τη χρονιά ήταν πρώτη σε απώλειες ζωών παγκοσμίως. Και καταφέραμε να κατεβούμε από την 45η θέση στην 5η. Το ότι αυτή την στιγμή έχουμε αυτή την έλλειψη μέτρων είναι ένα πρόβλημα, ειδικότερα από την στιγμή που δεν έχουμε μια μείωση στους αριθμούς των μαθητών σε μια τάξη, που την έχουμε επανειλημμένος ζητήσει. Κάτι που φυσικά και μπορεί να γίνει, όμως το Υπουργείο αρνείται το συγκεκριμένο αίτημα.

Προέχει από εκεί και πέρα το να εξασφαλιστεί το προσωπικό καθαριότητας και έχουμε μια επιφανειακή κάλυψη των αναγκών. Και φυσικά όχι τόσο με την έναρξη αλλά στη συνέχεια της χρονιάς θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα στην κάλυψη των αναγκών των σχολικών επιτροπών, ούτως ώστε σε έναν δύσκολο χειμώνα να είναι δυνατή η κάλυψη για θέρμανση.

Το ολοήμερο σχολείο δεν λειτουργεί σωστά

Επιτρέψτε μου να συνδυάσω το ζήτημα των υποδομών με την μεγαλόστομη εξαγγελία της Υπουργού Παιδείας περί του διευρυμένου ολοήμερου. Ήμαστε ένας κλάδος που προτείνει το ολοήμερο από το 1985 στην ελληνική κοινωνία ως τον ιδανικό τύπο σχολείου για όλα τα παιδιά που θα τους καλύπτει πλήρως όλες τις ανάγκες τους. Τόσο σε επίπεδο να καλύψουν την μελέτη των μαθημάτων της επόμενης ημέρας, την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας όσο και στις ανάγκες τους που αφορούν το παιχνίδι και το φαγητό. Αυτό όμως που έχει γίνει τώρα, είναι να έχει παραταθεί το σχολείο μέχρι τις 5:30 χωρίς να δίνουν την δυνατότητα σε παιδιά να κάνουν τίποτα από όσα είπαμε. Μετά το ολοήμερο, τα παιδιά συνεχίζουν με άλλες τόσες ώρες σε φροντιστήρια και δραστηριότητες. Για να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά το ολοήμερο χρειάζονται δύο βασικά πράγματα: οι τραπεζαρίες, ένας δηλαδή χώρος διαμορφωμένος ειδικά για την σίτιση των παιδιών διότι δεν είναι δυνατόν στο ίδιο μέρος που διαβάζουν να τρώνε κιόλας, και ένα δεύτερο το ότι δεν υπάρχουν χώροι ξεκούρασης.

Δεν υπάρχει πρόγραμμα σχολικής στέγης

Όσον αφορά τα κοντέινερ, δεν υπάρχει ολοκληρωμένο πρόγραμμα σχολικής στέγης, στην ουσία από το 2009 μέχρι σήμερα. Είναι μια ευκαιριακή και πολύ μικρή η κάλυψη με νέα οικοδομήματα. Είδαμε τώρα με την προσχολική αγωγή και με την προσπάθεια να εφαρμοστεί, ότι γεμίσαμε κτήρια προκατ. Δεν λέω ότι δεν είναι κατάλληλα σε αυτή την φάση, που να θυμίσω ότι και αυτά σύμφωνα με την νομοθεσία που ισχύει θα πρέπει μέσα σε 6 χρόνια να αντικατασταθούν από κτήρια που είναι καταλληλότερα. Βλέπουμε όμως δυστυχώς πως τέτοιες κινήσεις δεν προγραμματίζονται και αποτελεί ένα μεγάλο ζήτημα που θα πρέπει να μας απασχολήσει.
Οι υποδομές είναι ένα κομμάτι όπου το ελληνικό σχολείο χωλαίνει.

Αυτή τη στιγμή στο ολοήμερο βρίσκονται οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι κατεβάζουν τις ώρες τους προκειμένου να μπορούν κα κάθονται στο ολοήμερο.
Έχει καταργηθεί ο θεσμός του υπεύθυνου στο ολοήμερο, ένας θεσμός με ιδιαίτερη κομβική σημασία καθώς συντόνιζε όλο το μαθησιακό κομμάτι του ολοήμερου. Σύμφωνα με τα όσα μας είπε και το Υπουργείο Παιδείας οι αναπληρωτές που έχουν προσληφθεί είναι με πληρωμή από το ΕΣΠΑ αποκλειστικά για το ολοήμερο. Πρόκειται για νέα παιδιά που μόλις έχουν βγει από τις σχολές τους, και είναι ότι πιο φρέσκο σε επίπεδο απόδοσης και το καλύτερο και για αυτούς αλλά και για τους μαθητές θα ήταν να είναι μέσα στις τάξεις. Κάπως έτσι παραγνωρίζετε και η αξία τους και παραγκωνίζονται στο ολοήμερο, σε έναν μη εκπαιδευτικό ρόλο.

Στεγαστικό πρόβλημα για τους εκπαιδευτικούς

Ένα τεράστιο επιπρόσθετο πρόβλημα που ακούσαμε και εχθές από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να λέει είναι ότι πρέπει να λυθεί το στεγαστικό πρόβλημα για τους εκπαιδευτικούς.

Έχουμε θέμα και το έχουμε θίξει το ζήτημα από το 2015, δυστυχώς όμως βλέπουμε ότι τόσα χρόνια το πρόβλημα παραμένει. Το στεγαστικό πρόβλημα περνάει τώρα στο έλεος των ιδιοκτητών με τις τιμές να αυξάνονται συνεχώς. Η τουριστική άνθηση που είναι πολύ καλή για τον τόπο, δυστυχώς για τους εκπαιδευτικούς και για τους υπόλοιπους σήμανε πραγματικό πρόβλημα γιατί ακόμη και αυτοί που έχουν πολυετή συμβόλαια τους αναγκάζουν να φύγουν από τα σπίτια τους τον Μάιο και να ξαναγυρίσουν τον Οκτώβρη. Αν το πρόβλημα δεν λυθεί με χώρους και υποδομές, οι αυξήσεις που ακούμε στους μισθούς των εκπαιδευτικών δεν πρόκειται να βοηθήσουν διότι όπως πλέον όλοι ξέρουμε θα ανέβουν μαζί και τα ενοίκια.

Υπάρχει διάσταση απόψεων με την Υπουργό Παιδείας

Συναντήσαμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στις 2 Σεπτεμβρίου πλήρη, δηλαδή και με την Υπουργού Παιδείας παρούσα, μετά από έναν χρόνο. Στο διάστημα που μεσολάβησε, συναντούσαμε μόνο την υφυπουργό με τον γενικό γραμματέα. Ότι αίτημα και αν καταθέταμε λέγαν ότι πρέπει να το λάβει υπόψιν της η Υπουργός Παιδείας και να μας δοθεί μια απάντηση, κάτι που ποτέ δεν έγινε. Φέτος λοιπόν που την συναντήσαμε ακούσαμε αυτά που ανακοινώνει και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και δεν ακούσαμε τίποτα επί της ουσίας. “Θα ληφθούν μέτρα για την στέγαση, θα ληφθούν μέτρα για την θέρμανση” και πάει λέγοντας.

Έχουμε πλήρη διάσταση απόψεων στο εάν είναι ουσιαστική η λειτουργία του ολοήμερου ή όχι. Λέμε ότι το σχολείο με όλα αυτά τα μεγαλόστομα που εξαγγέλλει όπως μέντορες, συντονιστές κ.α. που μοιάζουν πολύ ωραία προς την ελληνική κοινωνία, που είναι όμως μια τρύπα στο νερό. Το σχολείο, οι υποστηρικτικές δομές που έχει ανάγκη είναι βοηθούν πραγματικά τους εκπαιδευτικούς στην προσπάθεια τους. Λόγω του αυξημένου κόστους του χαρτιού οι μαθητές φέτος δεν πήρανε καινούργια βιβλία, αντιθέτως θα χρησιμοποιήσουν των περσινών μαθητών. Θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να ρίξει το επίπεδο των εξαγγελλιών και να πάψει να ενδιαφέρετε για το τι θα φανεί ωραίο και να αρχίσει να κοιτάει την ουσία. Δυστυχώς η παρούσα πολιτική ηγεσία είναι πρωταθλήτρια στην επικοινωνία αλλά δεν τερματίζει καν στο κομμάτι της κάλυψης των αναγκών των εκπαιδευτικών και μαθητών.

Δείτε όλη τη συνέντευξη εδώ:

Valuenews.gr


Share on: