Βαλαβάνη | Άμεσα μόνιμοι εκπαιδευτικοί και οικονομική στήριξη για τα σχολεία

Share on:

Την μεγάλη ανάγκη ύπαρξης μονίμων εκπαιδευτικών επεσήμανε για μια ακόμη φορά η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής, Στέλλα Βαλαβάνη.

Σε συνέντευξη της στην στη ValueNews.gr και τη Γεωργία Ζιαγάκη, η κα Βαλαβάνη αναφέρθηκε εκτενώς στα προβλήματα, τα οποία είναι χρόνων και ακουμπούν στον κοινό παρονομαστή της υποχρηματοδότησης.

Η κυρία Βαλαβάνη μίλησε ακόμη για τον θεσμό του ολοήμερου σχολείου τονίζοντας την έλλειψη βασικών υποδομών.

Η Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής, αναφερόμενη στις 25.000 προσλήψεις που ανακοίνωσε η Υπουργός Υγείας, δήλωσε πως σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς υπάρχουν ακόμη 10.000 κενές θέσεις.

Ειδικότερα,

Χωρίς πρωτόκολλα για covid και υποδομές ξεκινάει η χρονιά

Το κουδούνι σήμερα χτύπησε όπως χτυπάει κάθε χρόνο, με τα ζητήματα της υποχρηματοδότησης που είναι σε πρώτο πλάνο.

Αρχικά ξεκινάμε την νέα σχολική χρονιά με πρωτόκολλα covid που δεν υπάρχουν. Με προσωπικό καθαριότητας που περιμένουμε, και που ακόμα δεν έχει εξασφαλίσει την ασφάλεια και την υγεία των παιδιών. Με κανένα πρωτόκολλο σε σχέση με τις άδειες εάν ένα παιδί μας νοσήσει, ειδικά για τα παιδιά του δημοτικού. Εάν κάποιο παιδί νοσήσει το μόνο που ξέρουμε είναι πως θα μείνει σίγουρα 5 μέρες στο σπίτι, χωρίς καμία πρόβλεψη για την εκπαιδευτική διαδικασία του κάθε παιδιού και φυσικά χωρίς καμία πρόβλεψη στο πως θα καταφέρει ο γονέας να πάρει άδεια να μείνει μαζί του.

Ένα δεύτερο θέμα είναι ότι σήμερα ξεκίνησε η σχολική χρονιά, ειδικά για την Αττική, με πάρα πολλά προβλήματα με την σχολική στέγη. Συγκεκριμένα, με το 9ο δημοτικό σχολείο Αιγαλέου που προχθές τους ήρθε έξωση από τον ιδιοκτήτη και ήμαστε σαν Σύλλογος Γονέων σε αγωνιστικές διεκδικητικές κατευθύνσεις προκειμένου να παραμείνει το σχολείο, με ευθύνη της δημοτικής αρχής αλλά και των Υπουργείων που δεν εξασφαλίσανε την απαλλοτρίωση του σχολείου ώστε να διατηρηθεί. Τα σχολεία αυτή τη στιγμή στην Αττική αλλά και σε όλη την Ελλάδα νοσούνε. Κάνουμε λόγο για σχολεία κοντέινερ, για σχολεία αποθήκες. Στο 1ο και το 2ο γυμνάσιο Παιανίας πάνε για διπλοβάρδια αφού δεν υπάρχει η κατάλληλη μέριμνα να εξασφαλιστεί η σωστή στατική λειτουργία και όλες οι εργασίες του σχολείου, δηλαδή πάνω από 500 παιδιά θα κάνουνε μάθημα σε κοντέινερ ενώ ακριβώς δίπλα θα γίνονται οι εργασίες.

Χρειαζόμαστε μια γενναία αύξηση χρηματοδότησης

Αυτή την στιγμή σαν γονείς μας πετάνε το μπαλάκι και όλα αυτά τα χρόνια έχουμε μάθει σπουδαία το άθλημα του πινκ πονκ. Οι δημοτικές αρχές πετάνε το μπαλάκι στα Υπουργεία και το αντίστροφο. Εμείς αυτή την στιγμή το νούμερο 1 θέμα που θέτουμε είναι γενναία αύξηση χρηματοδότησης για να λειτουργήσουνε τα σχολεία μας ως οφείλουν τον 21 αιώνα. Αυτή τη στιγμή γίνεται συζήτηση και για την ενεργειακή κρίση, η κατάσταση όμως έχει φτάσει στο κόκκινο, δεν είναι δυνατόν να ζητούν από εμάς να βάλουμε ακόμη μια φορά το χέρι στην τσέπη μας όπως κάναμε και με την πανδημία. Δεν μπορούμε άλλο σαν γονείς να αναλαμβάνουμε μια ευθύνη που είναι και πρέπει να είναι οργανωμένη από το κράτος, από τους δήμους, από τις περιφέρειες και από τα υπουργεία.

Να επιστρέψει ο θεσμός του μόνιμου εκπαιδευτικού στο ολοήμερο

O θεσμός του ολοήμερου εμείς σαν γονείς όλα αυτά τα χρόνια το βγάζαμε και το θέταμε στις προτεραιότητες μας, ότι ολοήμερο χωρίς υποδομές δεν μπορεί να καλύψει τίποτα, είναι απλώς ένα παιδοφυλακτήριο, ένα “πάρκινγκ” για τα παιδιά μας. Εμείς αυτό που λέμε και ξαναλέμε τόσα χρόνια είναι πως θέλουμε στο ολοήμερο το παιδί μας να διαβάζει, να καλύπτει τα κενά του, να ζωγραφίζει και γενικά να καλύπτει την όποια ανάγκη έχει. Αυτή την στιγμή δεν υπάρχει καμία υποδομή. Στο ίδιο θρανίο θα διαβάζει, θα ζωγραφίζει, θα παίζει, θα τρώει, θα σκύβει να ξεκουραστεί, μέσα σε τάξεις όπως είπαμε με 25 μαθητές. Αυτό δεν είναι κάτι που επιτρέπουμε και θέλουμε σαν γονείς.

Επίσης κάτι πολύ σημαντικό είναι πως η προηγούμενη κυβέρνηση είχε καταργήσει τον μόνιμο δάσκαλο του ολοήμερου, ένα βασικό ζήτημα για εμάς. Για να καλυφθούν τα κενά και να υπάρχει μια εκπαιδευτική συνέχεια σε μια τάξη, πρέπει να υπάρχει σταθερός δάσκαλος. Αυτό καταργήθηκε για να εξοικονομήσουνε χρήματα. Για αυτό και θεωρούμε πολύ σημαντικό να επιστρέψει αυτός ο θεσμός στα σχολεία.

Έγιναν προσλήψεις όμως υπάρχουν ακόμη 10.000 κενές θέσεις

Κάθε χρόνο σαν γονείς εμείς έχουμε μια εμπειρία και πλέον έχουμε και έναν θυμό διότι τα παχιά τα λόγια τα ακούμε κάθε χρόνο. Οι 25.000 προσλήψεις που ανακοίνωσε η Υπουργός Παιδείας ακούγεται ένας πολύ καλός αριθμός, οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί όμως μιλούν για τουλάχιστον 10.000 κενές θέσεις. Ότι πρόσληψη και να γίνει εάν δεν υπάρχει μόνιμος εκπαιδευτικός τι μπορεί να καλύψει;

Είμαστε τόσα χρόνια και λέμε για τραπεζοκομία, για αίθουσες που μπορούν τα παιδιά μας να σιτίζονται, για να μπορούν να μείνουν και μέχρι τις 5:30, αλλιώς ποιες ανάγκες καλύπτουν;

Εμείς σαν νέοι γονείς θυμάμαι να φτιάχνουμε τα παιδικά δωμάτια με χρώματα, με αγάπη και με όνειρα. Έτσι θέλουμε να είναι και η τάξη του παιδιού μας, να είναι ευχάριστη και όμορφη, να του δημιουργεί καλή διάθεση. Θέλουμε τα παιδιά μας να τους κεντρίζει το σχολείο και να το αγαπάνε, να μην τους αγχώνει αλλά αντίθετα να τους δημιουργεί κριτική άποψη και σκέψη.

Δείτε όλη τη συνέντευξή:

Valuenews.gr


Share on: